printlogo


کد خبر: 250502تاریخ: 1401/4/13 00:00
اخبار

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: 
امنیت پایدار در منطقه حاکم است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت پایداری در منطقه حاکم است و این در نتیجه تلاش نیروهای مسلح، مرزبانی و نیروی انتظامی و سپاه است. سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته (یکشنبه) از طریق فرودگاه سنندج وارد استان کردستان شد و مورد استقبال نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و فرماندهان نظامی و انتظامی قرار گرفت. 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بدو ورود به استان در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان کردستان و عرض سلام و قدردانی از مجاهدت‌های مردمان این دیار در طول دوران انقلاب و دفاع‌مقدس گفت: هدف از این سفر سرکشی، بررسی حوزه‌های مربوط به نیروهای مسلح و امنیت منطقه و مرزهای کردستان است. 
وی اظهار داشت: وضعیت امنیت هم در کردستان و هم مرزهای آن فوق‌العاده مطلوب است و مشکلی نداریم، بعضا شرارت‌های پراکنده‌ای وجود دارد که نیروهای مسلح هم مرزبانی انتظامی، هم سپاه و هم ارتش، همه از زمین و هوا مشغول فعالیت هستند و امنیت پایداری در منطقه حاکم است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: خدا را شکر می‌کنم که فرصتی شد به سرزمین کردستان بیایم و عرض ارادت و سلام به مردم خونگرم این استان داشته باشم. 
***
ورود یک نفتکش ایرانی دیگر به سوریه
شبکه المیادین جزئیاتی درباره ورود نفتکش‌های ایرانی به بندر بانیاس سوریه منتشر کرد. شبکه المیادین به نقل از منابع مطلع اعلام کرد ۲ نفتکش حامل نفت ایران وارد بندر بانیاس سوریه شدند. این منابع اعلام کردند این نفتکش‌ها حامل ۲ میلیون بشکه نفت خام ایرانی هستند. منابع مطلع همچنین اعلام کردند این محموله نفتی طی روزهای آینده در پالایشگاه بانیاس پالایش خواهد شد و در راستای حمایت از فرآورده‌های نفتی سوریه به کار گرفته می‌شود. 
پیش از این نیز پایگاه خبری العهد اعلام کرد یک نفتکش جدید متعلق به ایران عصر روز شنبه وارد بندر بانیاس واقع در شمال غرب سوریه شد. 
به گفته منابع آگاه، مواد نفتی که توسط این نفتکش به سوریه رسیده حاصل فعال‌سازی خط اعتباری میان دمشق و تهران است. العهد در ادامه گزارش داد این نفتکش همزمان با سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به سوریه به بانیاس رسیده و این سومین نفتکشی است که طی هفته‌های اخیر وارد سوریه می‌شود. 
***
معاون سیاسی جدید وزارت کشور منصوب شد
محمدرضا غلامرضا به عنوان معاون سیاسی جدید وزارت کشور منصوب شد. احمد وحیدی، وزیر کشور طی حکمی محمدرضا غلامرضا را به ‌عنوان معاون سیاسی وزارت کشور منصوب کرد. پیش‌تر محمدباقر خرمشاد از شهریور 1400 عهده‌دار مسؤولیت معاونت سیاسی وزیر کشور بود. 
***
ورود کمیسیون اصل 90 به پرونده تخلف در کنکور تجربی
نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع تخلف در کنکور تجربی خبر داد و تأکید کرد: دیگر نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی نیز باید این موضوع را به طور جد مورد بررسی و پیگیری قرار دهند. نصرالله پژمانفر با اشاره به ماجرای مسائل مطرح شده درباره رشته علوم تجربی کنکور سراسری گفت: کمیسیون اصل 90 به این موضوع ورود کرده و این مساله را تا حصول نتیجه نهایی به طور جد مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد داد. وی افزود: دیگر نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی و... باید موضوع لو رفتن سؤالات کنکور را مورد پیگیری و رسیدگی قرار دهند. 
پژمانفر اظهار داشت: آنچه مسلم است در کنکور رشته تجربی تخلف صورت گرفته و مسؤولان سازمان سنجش این مساله را پذیرفته‌اند اما اینکه این تخلف در چه سطحی است و چه اقداماتی باید برای جلوگیری از مخدوش شدن سؤالات و لو رفتن آن انجام شود، موضوعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. وی افزود: ما به موضوع تخلف رخ داده در زمینه لو رفتن سؤالات کنکور سراسری تجربی ورود خواهیم کرد و تا آنجا پیش خواهیم رفت که یقین حاصل کنیم همه ایرادات و اشکالات رفع شده باشد. 
***
حجم تجارت ایران و روسیه به بیش از 4 میلیارد دلار افزایش می‌یابد
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر تعدادی از اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس به روسیه گفت: رقم تجارت بین ایران و روسیه در حدود 4 میلیارد دلار است که هر چند افزایش یافته اما هنوز قابل قبول نیست و در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت. 
وی تاکید کرد: سفیر ایران در روسیه در حوزه تجارت فعالیت ارزنده‌ای برای ارتباط بیشتر استان‌های کشور با شهرهای روسیه انجام داده است. البته افزایش حجم تبادلات تجاری میان ۲ کشور نیازمند فعالیت قوی‌تر رایزن‌های بازرگانی ایران و روسیه است. دومای روسیه آماده هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط دوجانبه است. 
محمدصالح جوکار با اشاره به بررسی مسائل اقتصادی و تجاری در این سفر عنوان کرد: برخی استان‌های کشور ظرفیت بالایی برای تهیه اقلام مورد نیاز کشور روسیه دارند. بویژه در حوزه پتروشیمی، مصالح ساختمانی و تهیه قطعات یدکی تعاملات ایران و روسیه برای هر ۲ کشور سودمند است. 
وی تصریح کرد: در جلساتی که سفیر ایران هم حضور داشت به استفاده از ظرفیت استان‌ها تاکید شد تا هر استانی بتواند از فرصت ایجاد شده برای تعامل تجاری و اقتصادی با استان‌های روسیه استفاده کند. 

Page Generated in 0/0061 sec