printlogo


کد خبر: 250521تاریخ: 1401/4/14 00:00
اخبار

متروپل در نمایشگاه عکس «غمی دگر»
 نمایشگاه عکس «غمی دگر» به مناسبت چهلمین روز حادثه متروپل و به همت خانه عکاسان ایران در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران، حوزه هنری افتتاح شد. به گزارش «وطن‌امروز»،سیداحسان باقری، مدیر خانه عکاسان ایران درباره برپایی نمایشگاه «غمی دگر» گفت: این نمایشگاه به مناسبت چهلمین روز حادثه متروپل با آثاری از ۱۲ عکاس خوزستانی که نخستین ساعات حادثه در موقعیت آن حضور داشتند و تا روزهای بعد هم عکاسی را ادامه دادند، برپا شده است. وی در همین راستا افزود: ۳۶ اثر از این ۱۲ عکاس در نمایشگاه «غمی دگر» در قطع‌های 100 در 70 سانتیمتر و ۱۵۰ در ۱۰۰سانتیمتر در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شده است. یک عکس هم در اندازه ۱۵۰ در ۲۵۰ سانتیمتر در ورودی نمایشگاه نصب شده است. مدیر خانه عکاسان ایران درباره عکس‌های این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس «غمی دگر» شامل آثاری است که ساختمان متروپل و فجایع پیروامونش، تدفین کشته‌شدگان آن، حضور رئیس‌جمهوری در منازل داغدیدگان و حضور نیروهای جهادی و مردمی را از زوایای گوناگون به تصویر می‌کشد. مدیر خانه عکاسان ایران اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در کنار این نمایشگاه «نشست عکاسی بحران» را هم برگزار کنیم. گفتنی است بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان در ساعت 12:40 دوشنبه دوم خرداد ریزش کرد که بر اثر این حادثه ۴۳ نفر از هموطنان جان باختند و ۳۷ نفر نیز مصدوم شدند. 
***
قطعه‌ای برای یامامورا
شعر و دکلمه‌ای از میلاد عرفان‌پور به مناسبت درگذشت مرحوم «کونیکو یامامورا» مادر شهید بابایی منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، یک قطعه‌ موسیقی شامل شعر و دکلمه از میلاد عرفان‌پور (شاعر معاصر) به مناسبت درگذشت خانم «کونیکو یامامورا»، مادر فقید شهید بابایی توسط علی مهربانی ساخته شده است. مراسم وداع با پیکر سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادر ژاپنی شهید دفاع‌مقدس، عصر شنبه (‌۱۱ تیر ۱۴۰۱) برگزار شد. شهید محمد بابایی در عملیات والفجر یک، در منطقه فکه به شهادت رسید. این قطعه توسط معاونت هنری سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران منتشر شده است. 
***
تأسیس نخستین تلویزیون اینترنتی شهری
«شهر تی‌وی» نخستین تلویزیون اینترنتی شهری کشور با هدف معرفی و نمایش جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرهای ایران و توسعه صنعت گردشگری در آنها افتتاح شد. به گزارش «وطن‌امروز»، نخستین تلویزیون اینترنتی شهری کشور با نام «شهر تی‌وی» با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی جمالی‌نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و جمعی از مسؤولان کشوری در سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران افتتاح شد. 
این تلویزیون اینترنتی با هدف نمایش جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، ویژگی‌ها و آدب و رسوم مردم شهرهای مختلف و توانمندی‌های آنها و همچنین فراهم کردن بستری برای معرفی کسب‌و‌کارها و اشتغال‌زایی درسال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، سعی دارد به توسعه فرهنگی و اقتصاد شهرهای کشور کمک کند. 
«شهر تی‌وی» به همت یک شرکت فناور راه‌اندازی شده و سعی دارد در حوزه معرفی شهر‌های ایران و توسعه صنعت گردشگری فعالیت جدی داشته باشد. «شهر تی‌وی» با مجوز رسمی صداوسیمای جمهوری اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر راه‌اندازی شده است. 
***
حسین‌پور شعر استاد بهمنی را خواند
قطعه «رهگذر» از آلبوم «هشت انتخاب» رامین حسین‌پور با شعر محمدعلی بهمنی منتشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، رامین حسین‌پور قطعه جدید خود را با نام «رهگذر» با شعری از محمدعلی بهمنی منتشر کرد. حسین‌پور آهنگساز، تنظیم‌کننده، خواننده و نوازنده کل‌ آلات موسیقی این اثر است.  «رهگذر» قطعه‌ای عاشقانه و عارفانه است که مضمون شعر آن بر پایه ارزش نهادن به لیاقت و باور به عشق واقعی است. رهگذر میل به جاودانگی را در ذهن مخاطب رقم می‌زند. این اثر از آلبوم «هشت انتخاب» است که در پیش‌تولید به ‌سر می‌برد و بزودی فرآیند دکوپاژ ویدیوآرت این قطعه آغاز می‌شود. این قطعه که شعر و موسیقی آن مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد، توسط حسین‌پور با سازهای گیتار الکتریک، گیتار بیس، درامز، کیبورد، پیانو، چلو و گیتار آکوستیک خلق شده است. میکس و مسترینگ هم بر عهده رامین حسین‌پور بوده است. رامین حسین‌پور دانش‌آموخته معماری، موسیقی و سینماست که در حوزه موسیقی به عنوان شاعر، آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده شناخته می‌شود. وی همچنین در حوزه سینما نیز به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و همچنین کانسپتچوال آرتیست مشغول به کار است. حسین‌پور سال ۹۴ با تلفیق هنر معماری، موسیقی و سینما، ۲ اثر با نام‌های غنیمت و اشتیاق تولید کرد که در فستیوال‌های بین‌المللی به عنوان فینالیست حضور پیدا کرده‌اند. 
***
انتصاب اعضای شورای سیاست‌گذاری هنرهای تجسمی
مدیر مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور احکامی اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست‌و‌نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان را منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، عبدالرضا سهرابی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاست‌گذاری بیست‌و‌نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با صدور احکامی کاظم چلیپا، محمدمهدی رحیمیان، علی‌اشرف صندوق‌آبادی، فرزاد ادیبی، سیدنظام‌الدین امامی‌فر، محمدرضا دوست‌محمدی، صدیقه احمدی، عبدالرحیم سیاهکارزاده و محمد خراسانی‌زاده را به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره منصوب کرد.

Page Generated in 0/0056 sec