printlogo


کد خبر: 250541تاریخ: 1401/4/14 00:00
اخبار

وزیر آموزش‌و‌پرورش:
قانون رتبه‌بندی معلمان هفته آینده اجرایی می‌شود
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: تلاش ما این است که ان‌شاءالله با همکاری سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی طی هفته آینده شیوه‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان نهایی و رتبه‌بندی در داخل وزارتخانه وارد عملیات اجرایی شود. یوسف نوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان از سوی هیات وزیران اظهار کرد: براساس آیین‌نامه، شیوه‌نامه‌ نهایی قانون رتبه‌بندی معلمان در دست تدوین است؛ این شیوه‌نامه شامل جزئیاتی است که هیأت‌های ممیزه باید بر اساس آن کار کنند. وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که ان‌شاءالله با همکاری سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی طی هفته آینده شیوه‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان نهایی و رتبه‌بندی در داخل وزارتخانه وارد عملیات اجرایی شود. این در حالی است که یکشنبه هفته جاری سخنگوی آموزش‌و‌پرورش اعلام کرد آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان از سوی هیات وزیران تصویب و جهت اجرا ابلاغ شد.  
***
تجهیز ۱۲ آزمایشگاه تشخیص آبله میمون
رئیس انستیتو پاستور ایران با اعلام تجهیز ۱۲ مرکز آزمایشگاهی در کشور جهت تشخیص آبله میمون گفت: با توجه به لزوم آمادگی شبکه آزمایشگاهی تشخیص مولکولی کشور جهت تشخیص بهنگام‌ موارد مشکوک احتمالی، انستیتو پاستور ایران کیت غربالگری ارتوپاکس ویروس را طراحی کرد و تیم پاسخ سریع انستیتو پاستور برای آمادگی جهت پاسخ به اپیدمی‌های احتمالی این بیماری شکل گرفته است. رحیم سروری با بیان اینکه دوم خرداد  ۱۴۰۱ آزمایش تشخیص مولکولی آبله میمون در انستیتو پاستور ایران راه‌اندازی شد، گفت: باتوجه به لزوم آمادگی شبکه آزمایشگاهی تشخیص مولکولی کشور جهت تشخیص بهنگام‌ موارد مشکوک احتمالی، انستیتو پاستور ایران کیت غربالگری ارتوپاکس ویروس را طراحی کرد و تیم پاسخ سریع انستیتو پاستور برای آمادگی جهت پاسخ به اپیدمی‌های احتمالی شکل گرفت. در حال حاضر ۱۲ مرکز به عنوان مراکز اصلی در نقاط مختلف کشور برای تشخیص آبله میمون تجهیز شده‌اند. وی گفت: از ابتدای خردادماه سال جاری بررسی نمونه‌های مشکوک آبله میمون در آزمایشگاه پاسخ سریع انستیتو پاستور در حال انجام ‌است. تا امروز ۸۱ نمونه تست غربالگری آبله میمون در انستیتو پاستور انجام شده است، ۳۷ نمونه غربالگری هم در مراکز دیگر اتفاق انجام شده است. 
***
«شارژ ارزان‌قیمت» ۵۰ میلیون تومان آب خورد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل راه‌اندازى صفحه فیشینگ با ترفند خرید شارژ تلفن همراه ارزان‌قیمت خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی اظهار داشت: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ 500 میلیون ریال از حساب بانکى‌اش توسط فرد یا افرادى ناشناس، رسیدگى به این پرونده در دستور کار پلیس فتای پایتخت قرار گرفت. این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد جهت خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی مشغول جست‌وجو بوده که با یک سایت مواجه شده که شارژ ارزان‌قیمت داشته و بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن سایت اقدام به خرید کرده و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شده اما پس از چند لحظه تمام موجودی حسابش را از دست داده است. وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی، کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کرده و متوجه شدند فردی تحت عنوان شارژ ارزان‌قیمت با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کند. سرهنگ گودرزی تصریح کرد: متخصصان سایبری پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از شناسایی مجرم در فضای مجازی، اطلاعات هویتی متهم را به دست آوردند و پس از تشریفات قضایی، مجرم در یکی از مناطق شرقی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد. 
***
کمبود متخصص بیهوشی معضلی جدی در حوزه سلامت است
رئیس انجمن بیهوشی قلب ایران با بیان اینکه کمبود متخصص بیهوشی معضلی جدی در حوزه سلامت و ارائه خدمات به مردم است، گفت: پیشنهاد و کارشناسی‌های غیرتخصصی برخی مسؤولان برای حل این موضوع نگرانی‌های شدیدی را در جامعه بیهوشی به وجود آورده است. به گزارش انجمن بیهوشی قلب ایران، دکتر علیرضا جلالی در رابطه با کمبود متخصصان بیهوشی در برخی شهرها و استان‌های کشور و عدم اشتیاق و تمایل دستیاران پزشکی به رشته بیهوشی، اظهار داشت: کمبود متخصص بیهوشی اتفاق تازه‌ای نیست و این موضوع به حدود 4 سال پیش برمی‌گردد، که با وجود تذکرات و پیگیری‌های صورت‌گرفته در سال‌های گذشته از مجموعه وزارت بهداشت و عدم رسیدگی به این مهم، امروز شاهد تبدیل شدن آن به یک معضل ملی هستیم. وی گفت: پیشنهاد و کارشناسی‌های غیرتخصصی برای حل این موضوع نگرانی‌های شدیدی را در جامعه بیهوشی به وجود آورده است، به عنوان مثال پیشنهاد شده است تا با ارائه مجوز به کارشناسان ارشد رشته بیهوشی از آنها در بخش بیهوش کردن بیماران استفاده شود تا کمبود متخصص بیهوشی جبران شود. جلالی ادامه داد: به‌رغم اینکه در همه کشورهای دنیا و حتی در کشور خودمان استانداردها روز به روز در حال بهتر شدن است، چنین تصمیماتی واقعا موجب نگرانی بوده و پیشرفت‌های 30 سال اخیر در رشته بیهوشی را کاملا زیر سوال خواهد برد.

Page Generated in 0/0053 sec