printlogo


کد خبر: 250567تاریخ: 1401/4/15 00:00
اخبار

انتشار پوستر نمایش «روشنای شب تار» 
پوستر نمایش بزرگ میدانی «روشنای شب تار» که از عید قربان اجرای آن در بوستان ولایت تهران آغاز می‌شود، با طرحی از خانه طراحان انقلاب اسلامی منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، پوستر نمایش بزرگ میدانی «روشنای شب تار» که در ایام عید قربان و غدیر در بوستان ولایت تهران اجرا می‌شود، توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی منتشر شد. طراحی این پوستر را بهنام شیرمحمدی بر عهده داشته است. این نمایش که از روز عید قربان (یکشنبه ۱۹تیر) هر شب از ساعت ۲۰ در محوطه بوستان ولایت تهران اجرا می‌شود، روایتگر داستان ولایت حضرت امیر علی(ع) در تاریخ پیش و پس از اسلام است. نمایش بزرگ «روشنای شب تار» با موضوع واقعه غدیر خم، به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی طراحی و تولید شده است. این نمایش محصول سازمان هنری- رسانه‌ای اوج با مشارکت بنیاد فرهنگی رودکی است که به همت موسسه‌ هنری- رسانه‌ای سیمای ققنوس هر شب در بوستان ولایت تهران اجرا می‌شود. 
***
«بیرو» و «کوچه ژاپنی‌ها‌» پروانه گرفتند
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش ۲ فیلم سینمایی موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «بیرو» به تهیه‌کنندگی مجید برزگر و کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی و «کوچه ژاپنی‌ها» به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر ثقفی و کارگردانی امیرحسین ثقفی موافقت کرد. فیلم سینمایی «بیرو» روایتی از زندگی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم‌ ملی فوتبال ایران از دوران کودکی تا ورود به فوتبال حرفه‌ای و عضویت در تیم‌ ملی فوتبال ایران است. «کوچه ژاپنی‌ها» هم پنجمین ساخته امیرحسین ثقفی در مقام کارگردانی است که در ژانر اجتماعی و در فضای شهری ساخته شده است. 
***
 «قلم زرین» برگزیدگان خودش را شناخت
مراسم پایانی جایزه «قلم زرین» روز گذشته در مجموع فرهنگی شهدای انقلاب برگزار و برگزیدگان آن اعلام شد.
در بخش شعر کودک و نوجوان افسانه شعبان‌زاده با اثر «شعر فارسی» از انتشارات لوپه‌تو برگزیده شد، همچنین در بخش داستان کودک و نوجوان علیرضا متولی با اثر «من و آقای همسایه» از انتشارات به‌نشر و سنا ثقفی با اثر «ننه اربعین و ساک عجیب و غریب» از انتشارات رود آبی برگزیده شدند. در بخش  نقد و پژوهش اما هیچ اثری برگزیده و شایسته تقدیر شناخته نشد. همچنین در بخش شعر بزرگسال مهدی جهاندار از موسسه شهرستان ادب با اثر «مرتد» و عباس باقری از انتشارات فصل پنجم با اثر «همان گندم اول» برگزیده شد. در بخش داستان بزرگسال نیز محمد قائم‌خانی از موسسه شهرستان ادب با اثر «صدور سکوت» برگزیده شد. در بخش تقدیر از ناشران برگزیده، از انتشارات لوپه‌تو، به‌نشر، رود آبی، شهرستان ادب و فصل پنجم تقدیر شد.
***
لیگ «کتاب‌بازی» از قربان تا غدیر
دومین دوره لیگ بازی‌های موبایلی «کتاب‌بازی» با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از عید قربان تا عید غدیر برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، لیگ بازی‌های موبایلی «کتاب‌بازی» که نخستین دوره آن از ۱۲ اردیبهشت و همزمان با عید فطر به مدت ۸ روز برگزار شد، در دومین دوره نیز در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی بیشتر کاربران بازی‌های موبایلی با مفاهیم و اطلاعات عمومی و کاربردی از طریق بازی «کوییز» برگزار می‌شود. لیگ بازی‌های موبایلی «کتاب بازی» مسابقه‌ای جذاب در حوزه اطلاعات عمومی است که شرکت‌کنندگان در آن با حضور در یک رقابت گروهی کاملا جدی و پرهیجان، از یک سو سطح دانش عمومی خود را محک می‌زنند و از سوی دیگر شانس برنده شدن و جایزه گرفتن را امتحان می‌کنند. این رویداد در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی طراحی شده است و شرکت‌کنندگان در آن علاوه بر پاسخگویی به سوالات اطلاعات عمومی به پرسش‌هایی که با این رویکرد از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آماده شده نیز پاسخ می‌دهند. 
***
افزایش 400 درصدی بودجه عروسکی‌ها
نشست خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران، دیروز سه‌شنبه ١۴ تیرماه در سالن مشاهیر تئاتر شهر با حضور کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی و هادی حجازی‌فر، دبیر جشنواره برگزار شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در این نشست هادی حجازی‌فر، دبیر جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران در رابطه با بودجه این جشنواره تصریح کرد: 4 سال است که روند تولید نمایش عروسکی به خاطر شیوع بیماری کرونا متوقف شده، بنابراین راه‌اندازی دوباره آن اندکی سخت است. به لحاظ بودجه‌ای که قرار است به تئاتر عروسکی اختصاص داده شود اتفاقات عجیب و غریبی افتاده است. بودجه جشنواره 400 درصد افزایش داشته و خیلی ویژه دیده شده است. امیدوارم بقیه جشنواره‌ها اعتراض نکنند. این هزینه از بودجه تئاتر مصرف می‌شود و امیدوارم این پول دوباره به جیب تئاتر برگردد، چون تئاتر عروسکی توان و ظرفیت درآمدزایی را دارد.

Page Generated in 0/0067 sec