printlogo


کد خبر: 250581تاریخ: 1401/4/15 00:00
اخبار

نقش مدیربرنامه بازیکن خارجی استقلال در یک اتفاق عجیب!
با توجه به انجام تعهدات باشگاه استقلال نسبت به کوین یامگا، ستاره فرانسوی‌اش، این بازیکن بهانه‌ای برای بازنگشتن به این تیم ندارد. به گزارش مهر، در حالی که چند روز به آغاز تمرینات پیش فصل استقلال برای حضور در فصل آینده باقی است، هنوز بهترین گلزن این تیم به تهران بازنگشته و نشر برخی اخبار مبنی بر بی‌پاسخ گذاشتن تماس مدیران استقلال از سوی این بازیکن یا احتمال جدایی‌اش از این تیم، فضایی مبنی بر نگرانی را نزد آبی‌ها ایجاد کرده است. این نگرانی‌ها در حالی درباره ستاره فصل گذشته آبی‌ها ایجاد شده که قرارداد وی ۲ ساله است و باشگاه استقلال به تعهدات مالی‌اش در قبال این بازیکن عمل کرده است تا یامگا هیچ بهانه‌ای برای عدم بازگشت به ایران نداشته باشد. این فضا در شرایطی بین یامگا و باشگاه استقلال ایجاد شده که مدت‌هاست روابط بین مدیربرنامه این بازیکن و استقلالی‌ها تیره شده و اصطکاک بین ۲ طرف رو به افزایش است. کوین یامگا یکی از خریدهای موفق تابستانی فصل گذشته استقلال بود که در نخستین فصل حضورش در این تیم با زدن ۱۰ گل بهترین گلزن آنها و دومین گلزن برتر فصل شد. 
***
برنامه دیدارهای تیم‌ ملی بسکتبال در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی
تیم ملی بسکتبال ایران نخستین دیدار خود در مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ را در قالب پنجره چهارم برابر تیم‌ ملی ژاپن برگزار خواهد کرد. در پایان پنجره سوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳، تیم‌ ملی بسکتبال ایران همراه با ۱۱ تیم دیگر راهی مرحله دوم رقابت‌های انتخابی در منطقه آسیا و اقیانوسیه شدند تا دیدارهای خود را در قالب پنجره‌های چهارم تا ششم دنبال کنند. در این مرحله از مسابقات، تیم‌ ملی بسکتبال ایران در گروه F با تیم‌های استرالیا، قزاقستان، چین، ژاپن و بحرین همگروه است. در گروه E هم تیم‌های نیوزیلند، لبنان، اردن، فیلیپین، عربستان و هند با یکدیگر رقابت خواهند داشت. نتیجه دیدارهای مرحله اول (پنجره اول تا سوم) در این مرحله لحاظ خواهد شد. بدین ترتیب تیم‌ ملی بسکتبال ایران در این مرحله از رقابت‌ها ۶ دیدار رفت و برگشت با تیم‌های ژاپن، استرالیا و چین برگزار خواهد کرد. نخستین دیدار تیم‌ ملی بسکتبال در قالب پنجره چهارم و برابر ژاپن برگزار می‌شود. تیم ایران میزبان این دیدار است. 
***
حضور جودو در بازی‌های قونیه بلامانع شد
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی اعلام کرد جودو با نامه فدراسیون جهانی مشکلی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی ندارد. اصغر رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه جودوی ایران مشکلی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی دارد یا خیر، بیان کرد: برای جودو ثبت‌نام را انجام دادیم اما خود ما هم برای حضور جودو ذهن‌مان درگیر بود و وارد مذاکره شدیم. نماینده فدراسیون جهانی هم که از الجزایر است، تلویحا اعلام کرد مشکلی برای حضور جودو نیست ولی از فدراسیون جهانی استعلام هم گرفته شد. ما نگران بودیم که بعدا بگویند جودو نمی‌تواند شرکت کند اما دیروز نامه حضور ایران با مهر و امضای فدراسیون جهانی را به ما دادند و مشکلی برای حضور جودو وجود ندارد. رحیمی درباره ثبت‌نام نهایی کاروان ایران گفت: ثبت‌نام کاروان ایران شب گذشته و امروز (دیروز سه‌شنبه) انجام شد و در مجموع ۲۷۹ ورزشکار در بخش زنان و مردان ثبت‌نام شدند. بعد از ترکیه که ۴۰۰ ورزشکار دارد، آذربایجان با ۳۰۰ ورزشکار دوم است و ایران سومین کشوری است که کاروان پرتعدادی دارد. کاروان ایران در مجموع ۴۹۲ نفر خواهد بود. سرپرست کاروان ایران درباره امکان تغییر اسامی ورزشکاران پس از ثبت‌نام نهایی تاکید کرد: این ثبت‌نام، نهایی بود و اگر ثبت‌نام دیگری داشته باشیم مربوط به مصدومیت ورزشکاران است که پروسه خاصی دارد. چنانچه تغییر در لیست اتفاق بیفتد در حد همان یکی، دو نفر است. 
***
بازداشت یک فوتبالیست مشهور به اتهام تجاوز!
دیلی میل از دستگیری یک «فوتبالیست مشهور» به اتهام تجاوز خبر داد. 
به گزارش ساکرنت، دیلی میل از دستگیری یک فوتبالیست مشهور به دلیل تجاوز خبر داد. این روزنامه نام این بازیکن را ذکر نکرد اما اشاره کرد که او برای یک باشگاه لیگ برتری بازی می‌کند و احتمالا در جام‌جهانی قطر نیز حضور خواهد داشت. 
نام این بازیکن به خاطر اینکه تحقیقات در مراحل ابتدایی است ذکر نشده اما با این حال این نشریه خاطرنشان کرد که این فوتبالیست «شهرت جهانی» دارد و به احتمال زیاد در جام جهانی قطر شرکت می‌کند. همچنین گزارش شده که فرد بازداشت شده ۲۹ ساله است. این نخستین اتهام علیه بازیکنان باشگاه‌های فوتبال در بریتانیا در چند وقت اخیر نیست. میسون گرینوود، مهاجم منچستریونایتد اخیرا به دلیل کتک زدن نامزدش از تمرین محروم شد و بنجامین مندی، مدافع منچسترسیتی به یکسری تجاوز جنسی متهم شده و با یک حبس طولانی مواجه بوده و اکنون در زندان است. سال ۲۰۱۷ مجله اشپیگل گزارش داد کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی در سال ۲۰۰۹ به کاترین مایورگا آمریکایی در هتلی در لاس‌وگاس تجاوز کرده و سپس ۳۷۵۰۰۰ دلار برای حق سکوت به او پرداخت کرده است. سال ۲۰۱۸ مایورگا توافق با بازیکن فوتبال را به چالش کشید و پلیس لاس‌وگاس تحقیقات درباره تجاوز را از سر گرفت. یک سال بعد، این پرونده به این دلیل که واقعیت تجاوز جنسی پس از بیش از 10 سال اثبات نشد، مختومه شد. مایورگا بعدا یک شکایت مدنی علیه رونالدو تنظیم کرد و خواستار دریافت چند ده میلیون دلار شد. ماه ژوئن، دادگاه ادعای مدنی مایورگا علیه رونالدو را برای غرامت بیش از ۲۵ میلیون دلار رد کرد.

Page Generated in 0/0332 sec