printlogo


کد خبر: 250589تاریخ: 1401/4/15 00:00
اخبار

سردار اشتری در مراسم تجلیل از کاشفان سرقت بانک ملی:
رضایت رهبر انقلاب از هر پاداش و تشویقی بالاتر است
 مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران و کارکنان کاشف اموال صندوق امانات بانک ملی با حضور فرمانده کل انتظامی کشور در سالن کوثر ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد. سردار حسین اشتری در این مراسم اظهار داشت: رضایت مقام معظم رهبری از هر پاداشی و تشویقی برای ما بالاتر است. با این وجود جا دارد از فرمانده کل قوا به دلیل حمایت از سربازان خود در فراجا تشکر کنم، پیام ایشان باعث دلگرمی ما شده است. وی افزود: مردم از خدمتگزاران بی‌منت تقدیر می‌کنند، از شماهایی که در مناسبت‌های مختلف در جمع مردم هستید؛ ابزار محبت آنها را می‌بینید چون شما برای رضای خدا و اجرای منویات مقام معظم رهبری خدمتگزار مردم هستید. اشتری گفت: امروز خط قرمز پلیس، امنیت مردم است و ما اجازه نمی‌دهیم عده‌ای امنیت مردم را خدشه‌دار کنند؛ امروز پلیس مجهز به تجهیزات و امکانات به روز است و همکاران با اعتقاد خدمت می‌کنند. فرمانده کل انتظامی کشور افزود: یکی از اقدامات مهم و اثربخش کشف سرقت بانک ملی بود، اگر چه سارقان حرفه‌ای عمل کردند اما همکاران ما حرفه‌ای‌تر در خنثی‌سازی عمل کرده و با توسل به امام رضا و رمز ثامن‌الحج توانستیم سرقت را کشف کنیم. امروز افتخار ما این است که کارآگاهان پلیس آگاهی مجرب، توانمند و باانگیزه هستند و این نشان داد که انتظامی کشور هر وقت تمرکز کرد موفق شد. وی با بیان اینکه باید این اقدام به موقع و قاطع فراجا در بحث دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی در تاریخ ثبت شود، گفت: پس از دستگیری سارقان، مردم به معنای واقعی خوشحال شدند. اشتری افزود: پس از دستگیری سارقان این حادثه با کم‌لطفی و غیرحرفه‌ای بودن صداوسیما مواجه شدیم که در ادامه دلگرمی مقام معظم رهبری ما را به آینده امیدوار کرد. فرمانده انتظامی کشور تاکید کرد: رضایت نایب امام زمان(عج) و فرمانده کل قوا در این واقعه بالاترین ارزش و تشویق برای ما است. در پایان این مراسم سردار اشتری از ۱۴ نفر از کارآگاهان و کارکنان پلیس آگاهی که در ماموریت شناسایی و دستگیری سارقان بانک ملی نقش داشتند، تقدیر کرد. 
***
تمدید بیمه ۱۱ میلیون بیمه‌شده سلامت
مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران، از تمدید بیمه ۱۱ میلیون بیمه شده در تیرماه خبر داد. حنان حاج محمودی درباره آخرین وضعیت تمدید اعتبار بیمه برای بیمه‌شدگان قبلی سازمان بیمه سلامت گفت: حدود ۱۷ میلیون نفر در حال حاضر دارای بیمه همگانی سلامت هستند که بیمه این افراد در مقاطع مختلف فاقد اعتبار می‌شود؛ اعتبار بیمه ۵ میلیون نفر از این بیمه‌شدگان در تیرماه به پایان می‌رسید که با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با وزارت رفاه و اخذ اطلاعات دهک‌های درآمدی، پوشش بیمه‌ای برای ۳ میلیون نفر از این ۵ میلیون نفر که جزو ۳ دهک اول بودند به صورت سیستمی تمدید شده است، بنابراین مابقی این افراد باید متناسب با دهک درآمدی، حق بیمه خود را پرداخت کنند تا بیمه آنها تمدید شود. وی افزود: همچنین بیمه ۷۰۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان معرفی شده از سوی بنیاد شهید، ۵۳۰ هزار نفر از مددجویان سازمان بهزیستی و ۷ میلیون بیمه شده روستایی نیز در اول تیرماه فاقد اعتبار می‌شد که بیمه آنها نیز به صورت سیستمی تمدید شده است، لذا سازمان بیمه سلامت در مجموع در تیرماه پوشش بیمه ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را تمدید کرده است و این افراد نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان ندارند. 
***
۳۵ میلیون ایرانی درگیر دیابت هستند
رئیس انجمن دیابت گابریک با بیان اینکه ۳۵ میلیون ایرانی درگیر دیابت هستند، گفت: دولت هر چه زودتر پوشش بیمه‌ای بسته خدمات بیماران مبتلا به دیابت را تصویب و اجرا کند. علیرضا استقامتی با اشاره به مشکلات موجود در بیماران دیابتی اظهار داشت: قریب ۷ میلیون نفر و در مجموع با تعداد افراد خانوارها قریب ۳۵ میلیون نفر درگیر بیماری دیابت نوع ۲ هستند. در بهمن سال گذشته شورای عالی بیمه مصوب کرد برخی خدمات بیماران دیابتی از جهت ابزار تشخیصی و دارویی تحت پوشش قرار گیرد، اکنون بیش از ۴ ماه از این مصوبه گذشته اما هنوز اجرایی نشده و این مصوبه نیازمند مصوب شدن در هیات دولت است. وی متذکر شد: اخیرا یکسری داروهای جدید دیابت ساخته شده که علاوه بر درمان دیابت در کنترل مشکلات قلبی، عروقی و کلیوی اثر دارند اما به دلیل عدم پوشش بیمه و قیمت بالا، بیماران توان خرید این داروها را ندارند. وی تاکید کرد: این داروها پوشش بیمه ندارند و باید این کار سریع انجام شود. استقامتی اظهار کرد: اکنون برخلاف گذشته که با کمبود انسولین قلمی روبه‌رو بودیم با تنوع و گوناگون بودن انواع انسولین مواجه هستیم. 
***
نظام‌مند شدن شبکه توزیع کالاهای اساسی با هوشمندسازی
سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران که از یکشنبه ۱۲ تیرماه همزمان با برگزاری نمایشگاه «شهر نوآور» در مصلای امام خمینی(ره) تهران آغاز به کار کرده است، در آیین افتتاحیه میزبان وزیر کشور بود. احمد وحیدی پس از آیین افتتاحیه، به غرفه همراه اول آمد و از نزدیک با مفاهیم «هوشمندسازی» و «تحول دیجیتال» که در پروژه‌های بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور عملیاتی شده است، آشنا شد. وزیر کشور ضمن آشنایی با ابتکارات و آخرین اقدامات فناورانه همراه اول در زمینه «شهر هوشمند»، «گردشگری هوشمند» و «اپراتوری انرژی»، در جریان آخرین وضعیت سرویس «کیف پول همراه» نیز قرار گرفت. در ادامه، یکی از مدیران ضمن تشریح پروژه «هوشمندسازی شبکه توزیع کالاهای اساسی» گفت: «این طرح که به‌ صورت آزمایشی در چند استان نیز اجرایی شده به ‌دنبال این است که با هوشمندسازی، توزیع کالاهای اساسی را عادلانه و نظام‌مند کند تا دست دلالان و قاچاقچیان از این حوزه کوتاه شود».

Page Generated in 0/0154 sec