printlogo


کد خبر: 250626تاریخ: 1401/4/16 00:00
اخبار

خارج شدن نام کاراته‌کاهای ایران از لیست بازی‌های جهانی آمریکا
پس از خودداری آمریکا از صدور ویزا برای ۵ ملی‌پوش کاراته مردان و زنان ایران، نام ملی‌پوشان ایران از لیست شرکت‌کنندگان در بازی‌های جهانی آمریکا حذف شد. به گزارش ایسنا، رقابت‌های «ورلدگیمز» از بامداد امروز به میزبانی بیرمنگام آمریکا آغاز شده اما این کشور از دادن ویزا به ۵ ملی‌پوش کاراته ایران برای حضور در این رقابت‌ها خودداری کرد. بهمن عسگری در ۷۵-، ذبیح‌الله پورشیب در ۸۴- و سجاد گنج‌زاده در ۸۴+ کیلوگرم مردان و سارا بهمنیار در وزن ۵۵- کیلوگرم و حمیده عباسعلی در ۶۸+ کیلوگرم زنان، ۵ نماینده ایران در بازی‌های جهانی آمریکا بودند که به دلیل عدم صدور ویزا، حضور در این رقابت‌ها را از دست دادند. آمریکا همچنین از دادن ویزا به سیدحسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته و سیدشهرام هروی، سرمربی تیم ‌ملی کاراته هم خودداری کرد. پس از این اتفاق، فدراسیون جهانی کاراته اسامی ملی‌پوشان کاراته ایران را از میان نفرات شرکت‌کننده در این مسابقات که موفق به کسب سهمیه شده بودند حذف کرد تا کاراته ایران رسما غایب بزرگ این رقابت‌ها باشد. رقابت‌ها ورلد گیمز در ۳۶ رشته ورزشی در بیرمنگام آمریکا برگزار می‌شود. 
***
تاریخ فوتبال بوشهر در آستانه فروش!
شهرداری بوشهر باشگاه شاهین را برای فروش به مزایده گذاشت. به گزارش ایسنا، شهرداری بوشهر پس از ناکامی در تیم‌داری و سقوط شاهین به دسته دوم فوتبال ایران، تصمیم گرفت این باشگاه را برای فروش به مزایده بگذارد تا امتیاز این باشگاه را واگذار کند. شهرداری بوشهر پس از افول شاهین، مالکیت باشگاه را بر عهده گرفت و حتی تیم توانست با نام «شاهین شهرداری بوشهر» دوباره به لیگ برتر بازگردد اما رسیدگی نکردن به این تیم و تامین نکردن منابع مالی از سوی شهرداری، سبب شد بال‌های شاهین کنده شود و این تیم ابتدا به لیگ یک و در این فصل به لیگ دسته دوم فوتبال ایران سقوط کند. اولویت مزایده برای یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال ایران و استان بوشهر، خریداران بوشهری هستند و اگر خریداری پیدا نشود، امکان انتقال امتیاز به خارج از استان وجود دارد. از این باشگاه قدیمی به عنوان «تاریخ فوتبال بوشهر» نام برده می‌شود و رسیدگی نکردن مسؤولان استانی به آن باعث شده شاهین حتی به مرز انحلال هم برسد. 
***
ژان کارلوس: با پول استقلال می‌توانم ۲ سال دیگر بازنشسته شوم!
بازیکن برزیلی که گفته می‌شد مذاکراتی برای حضور در تیم استقلال ایران داشته است، مدعی شد مبلغ قراردادش به اندازه‌ای بالاست که می‌تواند ۲ سال دیگر قید بازی کردن را بزند! به گزارش مهر، با تکذیب پیشنهاد رسمی باشگاه استقلال ایران به باشگاه نائوچیکوی برزیل برای به خدمت گرفتن «ژان کارلوس»، حالا این بازیکن حداقل یک مسابقه دیگر در تیم نائوچیکو ماندنی شد. کارلوس به گمان جدایی از نائوچیکو و پیوستن به استقلال، بعد از آخرین بازی این تیم در مصاحبه‌ای از هواداران باشگاه برزیلی خداحافظی کرد و حتی لحظاتی اشک ریخت. با این حال، پروسه انتقال این بازیکن به استقلال بعد از تکذیب مدیران باشگاه ایرانی، پیچیده‌تر شد، آن ‌هم در حالی که مدیر برنامه کارلوس تأیید کرد با یک ایجنت ایرانی برای انتقال این بازیکن به استقلال در حال مذاکره بوده است! اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. نائوچیکو در ادامه رقابت‌های دسته B برزیل، روز شنبه هفته آینده در دیداری حساس و سخت به مصاف گرمیو می‌رود. روبرتو فرناندز، سرمربی نائوچیکو با بیان اینکه ژان کارلوس در این مسابقه هم برای تیمش بازی خواهد کرد، توضیحاتی درباره تأثیر پیشنهاد استقلال روی بازیکن تیمش هم داد و مکالماتش با این بازیکن را فاش کرد. فرناندز با بیان اینکه بحث حضور در استقلال، کارلوس را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: با این حال او بازیکنی فوق‌العاده حرفه‌ای است. او یک مرد بالغ است. اگر پیشنهادی برسد، مشکلات او را حل می‌کند و به تیم نائوچیکو هم کمک خواهد کرد. سرمربی باشگاه برزیلی درباره قرارداد کارلوس توضیحاتی داد و گفت: ژان ۳۰ ساله است. او حقوق خوبی در نائوچیکو می‌گیرد و شاید بالاترین دریافتی را داشته باشد اما دستمزدی که او در سری A یا تیم‌های خارجی می‌گیرد، بسیار بالاتر است. او به مکالماتش با کارلوس درباره احتمال انتقال به فوتبال ایران و استقلال هم اشاره کرد و گفت: ژان بدون توجه به چیزهایی که اتفاق می‌افتد به کارش ادامه می‌دهد. او انسان است و این چیزها به این فرد آسیب می‌زند. ما حتی با هم صحبت کردیم. حرف ژان این بود: «پروفسور؛ من ۳۰ ساله هستم و در ۳۲ سالگی می‌توانم با پولی که می‌گیرم آنجا بازنشسته شوم». من گفتم «پسرم مرا در آغوش بگیر» تا او را آرام کنم. 

Page Generated in 0/0063 sec