printlogo


کد خبر: 250636تاریخ: 1401/4/16 00:00
اخبار

استفاده از پهپاد در اطفای حریق
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: برنامه سازمان آتش‌نشانی برای ارتقای ایمنی در شهر تهران استفاده از تجهیزات جدید مانند موتورهای نیمه‌سنگین، پهپاد، افزایش شیرهای آتش‌نشانی و... است. 
قدرت‌الله محمدی همزمان با پنجمین همایش بین‌المللی آتش‌نشانی که در نمایشگاه بوستان گفت‌وگو برگزار شد، اظهار کرد: ما در این سال‌ها در استفاده از بانوان آتش‌نشان ضعف داشته‌ایم. ما نیازمند بهره‌مندی از بانوان آتش‌نشان هستیم و در حال حاضر ۱۶ نفر از این افراد وارد فرآیند جذب شده‌اند؛ ایستگاه مخصوصی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است. در استخرها و موضوع گازگرفتگی کلر می‌توان از ظرفیت این افراد استفاده کرد. وی اضافه کرد: برنامه داریم تا از موتورهای سبک نیز علاوه بر نیمه‌سنگین استفاده کنیم. ما باید آمادگی خود را به‌روز کنیم و باید با تغییر رفتار شهری و شهرسازی، سناریوی ما نیز به‌روز شود. اگر مجتمع خاصی ساخته می‌شود باید ایمنی آن تعریف شود. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره استفاده از امداد هوایی در آتش‌نشانی نیز گفت: امداد هوایی در تهران ضرورت زیادی ندارد و این امکانات در جنگل‌ها اهمیت دارد. در تهران برنامه داریم تا از پهپادها برای اطفای حریق استفاده کنیم. محمدی ادامه داد: تقویت ایمنی بازار در ۶ ماه گذشته با سرعت خوبی در حال انجام است. این کار یک‌شبه انجام نمی‌شود اما ما برنامه داریم تا در مدت یک سال به این هدف برسیم. 
***
احتمال الزام کارفرمایان به جذب سربازان ماهر
فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح از برگزاری نخستین «جشنواره سرباز ماهر؛ اشتغال و کارآمدی» به میزبانی فراجا خبر داد. سردار محمدجواد زاده‌کمند در نشست خبری نخستین جشنواره «سرباز ماهر؛ اشتغال و کارآمدی» با تاکید بر اینکه امروز مهارت‌‌آموزی سربازان وظیفه از اولویت‌های تمام فرماندهان نیروهای مسلح در کشور است، تصریح کرد: بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش آموزش‌های مهارتی شامل مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفتند که حدود ۷۰۰ هزار نفر از این تعداد موفق به اخذ مدارک معتبر مهارت‌آموزی شدند. وی افزود: امروز کارکنان وظیفه علاوه بر نقش‌آفرینی در عرصه نظم و امنیت و دفاع از میهن اسلامی با کسب مهارت‌های عمومی و تخصصی که کلید افزایش بهره‌وری و اشتغال در کشور است، هم فعالیت موثری در ۲ سال خدمت خود دارند و هم برای نقش‌آفرینی بهتر در عرصه آبادانی و پیشرفت کشور آماده می‌شوند. وی در ادامه تاکید کرد: درصدد هستیم در برنامه پیش‌بینی شده در سال ‌جاری، ۳۰۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه تحت مهارت‌های عمومی قرار بگیرند و ۲۲۰ هزار نفر یکی از ۵۱۲ مهارت تخصصی تعیین شده را فرا بگیرند. زاده‌کمند همچنین درباره الزام کارفرمایان در راستای جذب کارکنان وظیفه‌ای که مهارت کسب کرده‌اند، تصریح کرد: در اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی و یک لایحه‌ای که تقدیم دولت شده در امر مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه یک بندهای الزام‌آوری پیش‌بینی شده که اگر به تصویب برسد، این الزام فراهم خواهد شد. 
***
تشکیل کارگروه‌ شناسایی سازه‌های ناایمن در تهران
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تشکیل کارگروه شناسایی ساختمان‌های ناایمن از منظر سازه خبر داد. علی نصیری گفت: این کارگروه‌ها در مناطق بیست‌ودوگانه شهرداری تهران با حضور نهادهای ذی‌ربط تشکیل می‌شوند و نسبت به شناسایی ساختمان‌هایی با سازه‌های ناایمن اقدام می‌کنند. وی با اشاره به تلاش‌های سازمان آتش‌نشانی برای تهیه آمار ساختمان‌های ناایمن در برابر حریق گفت: این ساختمان‌ها صرفا از نظر مقابله با حریق ناایمن شمرده شده‌اند و لیست تهیه‌شده درباره ساختمان‌های ناایمن در برابر زلزله نیست. بنابراین آمارهایی که دائما درباره ساختمان‌های ناایمن در تهران بیان می‌شود درباره ناایمنی در حوزه حریق است. رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه دادستانی در زمینه رسیدگی به مساله ساختمان‌های ناایمن خیلی مسؤولانه عمل کرده است، اظهار داشت: در جلسه مشترکی که با حضور معاون دادستان کل کشور و سازمان‌های ذی‌ربط برگزار شد، تصمیم گرفته شد با محوریت و هماهنگ‌کنندگی سازمان مدیریت بحران شهر تهران در سطح پایتخت، کارگروه‌هایی در حوزه شناسایی ساختمان‌هایی با سازه‌های ناایمن شکل بگیرد. دبیر کارگروه، سازمان مدیریت بحران خواهد بود و اعضای آن را آتش‌نشانی و شهرداری، اداره کل راه‌وشهرسازی استان تهران و وزارت کار و همچنین نظام مهندسی تشکیل می‌دهند. نصیری که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: تیم‌های عضو این کمیته در سطح ۲۲ منطقه شهرداری تهران شکل می‌گیرند. درحال حاضر در مرحله عقد تفاهمنامه هستیم و دستگاه‌ها در حال کار کردن روی متن تفاهمنامه هستند. قرار است تیم‌های میدانی و عملیاتی در سطح مناطق شهرداری شکل بگیرد و نسبت به شناسایی ساختمان‌های پرخطر از نظر سازه اقدام شود.

Page Generated in 0/0055 sec