printlogo


کد خبر: 250645تاریخ: 1401/4/16 00:00
اخبار

امیرعبداللهیان خواستار آزادی فوری حمید نوری شد
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با «آن لینده» وزیر خارجه سوئد، درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه و مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام ۲ کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. 
امیرعبداللهیان با اشاره به سوابق طولانی روابط ۲ کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران به توسعه مناسبات با اروپا از جمله سوئد توجه دارد. هر دو طرف باید تلاش کنیم روابط 2 کشور در زمینه‌های تجاری و اقتصادی بیش از گذشته شکوفا شود. 
وزیر امور خارجه تأکید کرد: نقشه راه همکاری‌های ۲ کشور ترسیم شده و با شما موافقم که باید برای اجرایی و عملیاتی شدن این برنامه اقدام جدی و مشترک صورت گیرد. 
وی همچنین بر لزوم توجه هر دو طرف به رفع سوءتفاهمات و موضوعاتی که برای توسعه مناسبات دوجانبه مانع ایجاد کرده است، تأکید کرد. 
امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای سوئدی خود، خواستار آزادی فوری «حمید نوری» شهروند ایرانی که با اتهامات کاملا بی‌اساس گروهک تروریست منافقین در بازداشت به سر می‌برد، شد. 
رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: روابط دیرینه 2 کشور نباید تحت تأثیر تبلیغات و اقدامات بی‌پایه و اساس یک گروهک تروریست که سوابق جنایت‌های آن علیه ملت ایران بر همگان روشن است، قرار بگیرد. 
***
۲ جاسوس فرانسوی تفهیم اتهام شدند
مسعود ستایشی، سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری روز گذشته خود در پاسخ به سوالی درباره پرونده ۲ جاسوس فرانسوی که در بازداشت هستند، گفت: این پرونده مربوط به تلاش‌ها و خدمات سربازان گمنام امام زمان است‌. ضابط خاص به این پرونده ورود کرده و اقداماتی برای کشف جرم صورت گرفته است. بر اساس دستور قضایی تعقیب انجام شده و رسیدگی به پرونده در مرحله دادسرا بوده و واجد محرمانگی است. این ۲ نفر (جاسوس) تفهیم اتهام شدند و اتهام‌شان اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور بوده است. 
ستایشی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده حسن رعیت (میرکاظمی) نیز اظهار داشت: برخی افرادی که در پرونده میرکاظمی اتهام معاونت در جرم داشته‌اند نسبت به حکم اعتراض کردند که نسبت به پرونده نقص گرفته شده و پرونده برای رفع نقص رفته اما حکم میرکاظمی قطعی است و به اطلاع عموم هم رسیده است. 
سخنگوی قوه‌ قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی نیز گفت: پرونده در ناحیه ۳۴ دادسرای عمومی انقلاب ویژه سرقت قرار دارد. در این پرونده ۱۳ نفر دستگیر و ۲ نفر متواری شدند. رئیس و معاون بانک تفهیم اتهام شدند و قرارهای تأمینی صادر شده و همگی بازداشت هستند. نسبت به استرداد ۲ متهم متواری هم تلاش‌هایی در حال انجام است و نسبت به برگرداندن اموال هم باید گفت که قسمت عمده اموال کشف شده است. موضوع نیاز به تحقیق و بررسی دارد که در حال انجام است. 
ستایشی در پاسخ به سوالی درباره اخباری مبنی بر اختلاس ۷۳۰ میلیون دلاری در وزارت جهاد کشاورزی که اخیرا مطرح شده است، گفت: گزارشی از سوی سازمان بازرسی به رئیس قوه ‌قضائیه ارسال شد. مطالب توسط سازمان بازرسی باید تا انتها پیگیری شود. این مساله ناظر به اقدامی از سوی یکی از زیرمجموعه‌ها بوده و تعهداتی در رابطه با گندم، جو و... مطرح شده و موضوع در حال رسیدگی است. وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده متروپل نیز گفت: در این پرونده ۱۶ نفر بازداشت هستند و اجساد انگشت‌نگاری و تعیین هویت شدند. نسبت به حسین عبدالباقی هم تمام مسائل مربوط احراز شده است. ۶ کارشناس در حیطه معماری و زمین و... انتخاب شدند و مشغول تدوین گزارشی در این رابطه هستند. ضابط خاص ما در حال بررسی و تکمیل گزارش است. آن دسته از افرادی که اقدام‌شان تخلف بوده هم در مرجع مربوط رسیدگی می‌شود و نسبت به توقیف اموال مالک هم دستوراتی صادر شده است. 
***
پرواز پهپادهای ایران در رژه نظامی ونزوئلا
منابع خبری از پرواز پهپادهای ایرانی مونتاژ شده در ونزوئلا در جریان رژه نظامی این کشور خبر دادند. 
به گزارش فارس، ارتش ونزوئلا برای نخستین‌بار در رژه نظامی خود در پنجم ژوئن (سه‌شنبه ۱۴ تیر)، پهپادهای رزمی ایرانی مونتاژ شده در ونزوئلا را نمایش داد. 
بر اساس این گزارش، پهپادهایی که در ابتدا با نام ایرانی «مهاجر۲» شناخته می‌شدند، اکنون با نام «آنتونیو خوزه سوکره» شناخته می‌شوند. رصد، شناسایی و حمله با قابلیت ضد تانک و ضد نفر از ویژگی‌های تجهیزاتی این پهپاد است که در این رژه اعلام شد. 
***
برگزاری جلسه شورای هماهنگی اطلاعات کشور
برابر گزارش دبیرخانه شورای هماهنگی اطلاعات، جلسه شورای هماهنگی در تاریخ 13/۴/1401 برگزار شد. در این جلسه که به مناسبت گرامیداشت یاد شهید مظلوم دکتر بهشتی و شهدای هفتم‌ تیر در محل مرکز حفاظت اطلاعات قوه ‌قضائیه برگزار شد، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مصدق معاون اول قوه ‌قضائیه به ایراد سخنرانی پرداخت و بر لزوم هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی در شرایط خاص و هماهنگی و همکاری بیشتر دستگاه‌ها تأکید کرد. در این جلسه از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین طائب، رئیس پیشین سازمان اطلاعات سپاه نیز تجلیل به عمل آمد. وزیر اطلاعات نیز با تبریک انتصابات جدید در رده‌های مدیریتی جامعه اطلاعاتی، بر به کارگیری تمام توان مجموعه در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در دیدار مسؤولان دستگاه قضایی درباره موضوعات امنیت روانی جامعه، اجرای قضای اسلامی و مبارزه با فساد تأکید کرد. 

Page Generated in 0/0058 sec