printlogo


کد خبر: 250656تاریخ: 1401/4/20 00:00
اخبار

«گیلدخت» در شبکه «آی فیلم»
مجموعه تلویزیونی «گیلدخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، بزودی در شبکه «آی فیلم» فارسی پخش خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، به گفته معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما مجموعه تلویزیونی «گیلدخت» در حال انجام مراحل پایانی است و به‌زودی از آنتن شبکه «آی فیلم» فارسی پخش خواهد شد. «گیلدخت» مجموعه‌ای درام در بستر تاریخی است که به کارگردانی مجید اسماعیلی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی مجید آسودگان، سال ۱۳۹۸ در گیلان و تهران جلوی دوربین رفت. مجموعه تلویزیونی «گیلدخت» که در گروه فیلم و سریال معاونت برون‌مرزی صدا و سیما و در ۶۰ قسمت تولید شده است با داستانی ماجراجویانه و عاشقانه، برهه‌ای از تاریخ و زمانه مظفرالدین‌‌شاه قاجار را به تصویر می‌کشد. فخرالدین صدیق‌شریف، محمود پاک‌نیت، فریبا متخصص، پریوش نظریه، رامتین خداپناهی، سعید چنگیزیان، شقایق فراهانی، ثریا قاسمی، سعید راد و حبیب دهقان‌نسب جمعی از گروه بازیگران نام‌آشنای سریال «گیلدخت» را تشکیل می‌دهند. 
***
بازگشت «طبیب» به تلویزیون
برنامه تلویزیونی «طبیب» از دوشنبه ۲۰ تیرماه ساعت ۱۱ صبح روی آنتن شبکه ۳ می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، برنامه تلویزیونی طبیب که به دلیل اظهار نظر میهمان این برنامه از جدول پخش شبکه ۳ کنار رفته بود، از دوشنبه ۲۰ تیرماه به تهیه‌کنندگی علی زاهدی و با اجرای پیمان طالبی روی آنتن شبکه ۳ می‌رود.  پیش از این دادستان انتظامی نظام پزشکی تهران با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما، بازگشت برنامه «طبیب» به آنتن تلویزیون را خواستار شده بود. در این نامه بابک عادلی، معاون و دادستان انتظامی سازمان نظام پزشکی تهران، ضمن اشاره به تاثیر مثبت برنامه «طبیب» در حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت مردم ایران و پشتوانه این برنامه به دلیل مخاطبان پرشمار آن و اقرار کارشناس این برنامه به اشتباهی که در این برنامه صورت گرفته بود، فراهم کردن تمهیدات لازم برای پخش مجدد این برنامه را از رئیس رسانه ملی درخواست کرده بود. 
***
سرپرست شبکه کودک سیما منصوب شد
معاون سیما در حکمى محمدصادق باطنی را با حفظ سمت، به عنوان سرپرست شبکه کودک منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، محسن برمهانی، معاون سیما در حکمى محمدصادق باطنی را با حفظ سمت، به عنوان سرپرست شبکه کودک منصوب کرد. بهره‌گیری از دانش تعلیم و تربیت اسلامی و اصول روانشناسی کودک برای انتقال مفاهیم ناب اسلامی و تربیت کودک شاد، شکوفا و آرمان‌گرا، طراحی نقشه راه جامع شبکه برای رسیدن به اهداف سند تحول رسانه ملی در حوزه کودک از طریق هم‌افزایی ظرفیت‌های ساختاری و محتوایی در ۲ حوزه کودک و نوجوان و... از جمله مواردی است که در حکم محسن برمهانی، معاون سیما خطاب به سرپرست شبکه کودک بر آنها تاکید شده است. محمدصادق باطنى مدیریت شبکه امید سیما را نیز بر عهده دارد. معاون سیما همچنین در این حکم از زحمات و خدمات موثر و تعیین‌کننده‌ محمد سرشار در مدت تصدی این مسؤولیت قدردانی کرده است. 
***
حسن ذوالفقاری درگذشت
دکتر حسن ذوالفقاری، پژوهشگر ادبیات و فرهنگ عامه ویراستار مطرح، بر اثر ایست قلبی درگذشت. به گزارش مهر، حسن ذوالفقاری، پژوهشگر ادبیات فارسی و فرهنگ عامه در پی ایست قلبی درگذشت. این ‌استاد ادبیات و زبان فارسی دانشگاه متولد سال ۱۳۴۵ در دامغان بود و آثار و تالیفاتی درباره زبان فارسی، فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در ایران باستان و ایران پس از اسلام، اشعار و متون نسخ خطی، عاشورا، ضرب‌المثل‌ها، فرهنگ عامه، اشتباهات رایج زبان نگارش و ویرایش صحیح و... را در کارنامه دارد. باورهای عامیانه مردم ایران، فارسی عمومی (برگزیده متون فارسی و آیین نگارش)، آیین نگارش و ویرایش، آموزش ویراستاری و درست‌نویسی، فرهنگ‌واره نامه‌نگاری، یکصد منظومه عاشقانه فارسی، ادبیات مکتب‌خانه‌ای ایران، کتاب زبان و ادبیات فارسی دوره پیش‌دانشگاهی و... از جمله تالیفات زنده‌یاد ذوالفقاری هستند. 
***
پیش‌بینی موفقیت «مستوران» در شبکه‌های عربی
برنامه‌ساز و مجری مطرح تلویزیون با تمجید از «مستوران»، این سریال را اثری نزدیک به آثار سینمایی دانست که می‌تواند در شبکه‌های عربی هم موفق شود. به گزارش مهر، منصور ضابطیان درباره سریال «مستوران» شبکه یک سیما اظهار کرد: خوشحالم توانستم چند قسمت از «مستوران» را ببینم؛ به نظرم سریال جذابی آمد و امیدوارم ریتم آن تا پایان حفظ شود. همچنین یکی از ویژگی‌های «مستوران» که کمتر مجموعه‌های ایرانی از آن بهره برده‌اند، این است که بر مبنای یک اثر ادبی نوشته شده است. وی با بیان اینکه این مجموعه می‌تواند در شبکه‌های تلویزیونی عرب‌زبان موفق شود، افزود: سریال بازی‌های قابل قبولی با استفاده از بازیگرانی با سابقه تئاتر دارد و داشتن پیشینه نمایشی این هنرمندان یکی از امتیازات «مستوران» است. ضابطیان تاکید کرد: جای قصه‌های کهن ایرانی در تلویزیون ما خالی است، من آدم بی‌حوصله‌ای هستم اما چیزی که بخواهم بگویم در این سریال حوصله‌ام را سر برد، وجود نداشت، «مستوران» یک جاهایی به سینما نزدیک می‌شد و معلوم است سازندگان خیلی درگیر زمان‌بندی و اینکه سریع کار را به پخش برسانند نبوده‌اند و روی میزانسن‌ها و حرکت دوربین وقت گذاشته شده است. مجری «محاکات» در پایان گفت: امیدوارم «مستوران» علاوه بر موفقیت داخلی بتواند در بازار خارج از ایران هم نماینده خوبی برای تلویزیون ما باشد، خوشحال و ذوق‌زده‌ام که ادامه سریال را ببینم. 

Page Generated in 0/0062 sec