printlogo


کد خبر: 250673تاریخ: 1401/4/20 00:00
اخبار

دو دستگی ملی‌پوشان درباره کی‌روش و اسکوچیچ
به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال و نهادهای تصمیم‌ساز بالادستی در حال انجام یک پروژه درست هستند؛ بازگرداندن کی‌روش برای ۳ بازی سخت و سرنوشت‌ساز تیم ‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی 2022 قطر. این خبر از اواخر هفته گذشته از چند منبع خبری منتشر شد و طبق منابع رسمی روزنامه «وطن‌امروز»، میل به بازگشت کی‌روش زیاد است و گویا نهادهایی چون مجلس و دولت، نگران نتایج تیم ملی در جام‌جهانی هستند. در این باره روزهای آینده گزارش‌های اختصاصی و معتبری را منتشر می‌کنیم اما برسیم به وضعیت فعلی ملی‌پوشان که یک دوقطبی را تشکیل داده‌اند. از روز پنجشنبه گذشته موضوع برکناری احتمالی دراگان اسکوچیچ و بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران بحث روز فوتبال ما شده است. در این میان شاهد دودستگی عجیب میان ملی‌پوشان ایران بودیم. در این شرایط سردار آزمون با انتشار یک استوری ضمن اعلام درخواست بازیکنان تیم ‌ملی از دولت برای همه‌گونه حمایت از این تیم، به بحث جدایی اسکوچیچ نیز واکنش نشان داد و درخواست کرد تا پایان جام‌جهانی هیچ چیز را در تیم ‌ملی تغییر ندهند که در ادامه برخی بازیکنان دیگر مانند علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع‌ خلیل‌زاده، علی قلی‌زاده، احمد نوراللهی، امید نورافکن، صادق محرمی، سروش رفیعی و میلاد سرلک نیز این استوری‌ را بازنشر کردند. پس از آن بود که احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ‌ملی فوتبال ایران واکنش تندی به استوری حمایتی هم‌تیمی‌هایش نسبت به اسکوچیچ داشت و آن را بدون هماهنگی دانست! جهانبخش، طارمی، پورعلی‌گنجی و انصاری‌فرد از جمله بازیکنانی بودند که استوری حاج‌صفی را بازنشر کردند، البته انصاری‌فرد در اردوی آخر تیم ‌ملی حاضر نبود. متن استوری اعتراضی حاج‌صفی، جهانبخش، طارمی و پورعلی‌گنجی به شرح زیر است: «استوری‌ای که تحت عنوان بازیکنان تیم ‌ملی منتشر شده بدون موافقت، هماهنگی، اطلاع و برخلاف میل ما بوده و بی‌احترامی ‌به مجموعه تیم ‌ملی است. صدور بیانیه‌های غیرواقعی به نام تیم ‌ملی که بر اساس منافع شخصی برخی بازیکنان تیم ‌ملی صورت گرفته، باعث ۲ دسته شدن تیم می‌شود. ما همه سرباز مردم ایران و پرچم خوشرنگ کشورمان هستیم و قابلیت‌های‌مان را با تمام وجود در زمین نشان می‌دهیم و برای نشاندن یک لبخند روی لبان این مردم از جان مایه می‌گذاریم. انکار وضعیت بغرنج کنونی که تیم ‌ملی با آن مواجه است، فقط کوه مشکلات را بزرگ‌تر می‌کند». این دودستگی واکنش میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال را در پی داشت تا هشدار دهد: «فدراسیون متولی تصمیم‌گیری درباره تمام موضوعات مرتبط با تیم ‌ملی است و مقابل هرگونه حاشیه‌سازی و اختلاف‌افکنی خصوصا در مقطع حساس کنونی ایستادگی می‌کند».
 
* دوشنبه؛ جلسه سرنوشت‌ساز
سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرد روز دوشنبه جلسه نهایی برای تعیین تکلیف دراگان اسکوچیچ برگزار خواهد شد. با اعلام احسان اصولی، سخنگو و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، امروز فدراسیون فوتبال با برگزاری جلسه‌ای درباره ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ تصمیم خواهد گرفت. سخنگوی فدراسیون فوتبال در این باره گفت: روز دوشنبه (امروز) جلسه هم‌اندیشی خواهیم داشت. تمام داده‌ها را جمع‌آوری کردیم و این جلسه آخرین پروسه و پردازش داده‌ها خواهد بود و در نهایت به تصمیم نهایی و قطعی پس از بررسی تمام جوانب می‌رسیم. 
***
پایان محرومیت جودوی ایران؟
در شرایطی که دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش برای ششمین مرتبه صدور رای خود درباره اعتراض ایران به محرومیت ۴ ساله از سوی فدراسیون جهانی جودو را به تعویق انداخته است، رئیس فدراسیون جودو می‌گوید جودوکاران ایران از این پس می‌توانند در تمام رویدادهای بین‌المللی از جمله بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک پاریس حاضر شوند. آرش میراسماعیلی درباره موافقت با حضور جودوکاران ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: با توجه به اینکه از چند وقت پیش می‌دانستیم بازی‌های کشورهای اسلامی زیر نظر فدراسیون جهانی نیست و به صورت مستقل زیر نظر بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی است و البته طبیعتا برگزاری این مسابقات با فدراسیون جهانی است، این تلاش‌ها آغاز شد. کمیته المپیک هم الحق و الانصاف حمایت کرد. رئیس فدراسیون جودو افزود: 4-3 روز آخر که دوستان و مسؤولان عزیز کاروان در ترکیه بودند، تحرک‌های عجیبی شد و اگر تلاش‌های ما و کمیته ملی المپیک نبود، متاسفانه شاید این کار انجام نمی‌شد. وی در ادامه گفت‌وگو با رادیو ورزش مدعی شد: یک عده آدم خناس که هیچ وقت دلسوز جودو نبودند و چسبیده به جودو بودند و متاسفانه نمی‌دانم چرا با این افراد برخورد نمی‌شود، رایزنی کرده بودند و ایمیل‌ زده بودند که تیم ایران در این مسابقات نمی‌تواند شرکت کند اما خدا محبت کرد، آقای رحیمی هم خیلی کمک کرد. با مسؤول برگزاری مسابقات که رئیس فدراسیون جودوی تونس است تماس گرفتیم و ایشان هم خیلی محبت کرد و همکاری داشت اما موافقت با حضور ما را به استعلام از فدراسیون جهانی جودو منوط کرد. میراسماعیلی افزود: ما ۲ بار سعی کردیم و با فدراسیون جهانی تماس گرفتیم و خوشبختانه شخص «ماریوس ویزر» رئیس فدراسیون جهانی جودو هم نرمش نشان داد و این پیروزی بزرگ نصیب‌مان شد که بعد از ۳ سال جودوی ایران می‌تواند در این مسابقات به صورت انفرادی و تیمی شرکت کند.

Page Generated in 0/0055 sec