printlogo


کد خبر: 250680تاریخ: 1401/4/20 00:00
سگ‌گردانی در پارک‌ها جرم است و پلیس با سگ‌گردان‌ها، اراذل و اوباش و خرده‌فروشان مواد مخدر در بوستان‌های پایتخت برخورد می‌کند
امنیت پار‌ک‌ها در رصد پلیس

مهدی جابری: برخی بوستان‌ها و تفرجگاه‌های تهران به مرور تبدیل به محل تجمع مزاحمان نوامیس، اراذل و اوباش، خرده‌فروشان مواد مخدر و سگ‌های بزرگ و رعب‌آور شده است؛ موضوعی که پلیس پایتخت به طور جدی به آن ورود کرده و از تشدید نظارت‌ها در این زمینه خبر داده است. 
به گزارش «وطن‌ امروز»، یکی از مهم‌ترین گلایه‌های شهروندان تهرانی، بویژه خانواده‌هایی که برای تفریح و استراحت به بوستان‌های محلی یا تفرجگاه‌های بزرگ می‌روند، حضور افرادی است که با الفاظ رکیک با یکدیگر و دیگران صحبت می‌کنند، سگ‌های بزرگ و رعب‌آور دارند یا حتی با شوخی و جدی دست به سلاح سرد می‌برند. حضور این افراد و خطرات و تهدیدهای ناشی از آنها، موجب می‌شود بسیاری از خانواده‌ها بویژه کودکان و مادران از حضور در بوستان‌ها پرهیز کنند، البته خالی شدن بوستان‌ها از مادران و کودکان و کمرنگ شدن حضور خانواده‌ها به خودی خود باعث افزایش مانور اراذل و اوباش و افراد سگ‌گردان می‌شود. واقعیت این است که بسیاری از سگ‌های کوچک و بزرگ که توسط صاحبان آنها به بوستان‌ها آورده می‌شوند، بروز ترس و استرس در سالمندان، کودکان، مادران و حتی برخی مردان را به همراه دارد. 
نکته قابل تامل در این میان، احترام نگذاشتن برخی افراد سگ‌گردان به انسان‌ها و شهروندان است؛ به این معنا که فرهنگ شهروندی حکم می‌کند انسان‌ها ابتدا به یکدیگر احترام بگذارند و در مرحله بعد دغدغه حیوانات را داشته باشند اما آنچه ما در بوستان‌های تهران شاهد هستیم، اولویت قائل شدن برای سگ‌ها در برابر شهروندان توسط برخی افراد سگ‌گردان و نیز ایجاد ترس و نگرانی در بچه‌ها و حتی بزرگسالان توسط سگ‌های کوچک و بزرگ است. علاوه بر این، برخی بوستان‌های پایتخت تبدیل به محلی برای خرید و فروش مواد مخدر شده است به طوری که خرده‌فروشان با پنهان کردن مواد مخدر لابه‌لای بوته‌ها، درختان و حتی سطل‌های زباله، این مواد را هنگام مراجعه مشتری به او تحویل می‌دهند.
 
* پارک‌ها از لوث اراذل و اوباش پاکسازی می‌شود
در این باره فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ممنوعیت ورود سگ به پارک‌های پایتخت خبر داد و آن را جرم دانست. 
سردار حسین رحیمی اظهار داشت:‌ بر اساس طرحی، تمام کلانتری‌ها و یگان‌های امداد را مکلف کردیم بحث ایجاد یک فضای مناسب و برخورد با تمام عناصر آلوده‌کننده پارک‌ و تفرجگاه‌ها را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند. 
وی ادامه داد:‌ این طرح در دستور کار روزانه آنها است و رصد هر روزه ۲ هزار پارک زیر نظر کلانتری و یگان امداد قرار گرفته است. رحیمی با بیان اینکه در این طرح، پارک‌های پایتخت از لوث وجود اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس، معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر پاک خواهد شد، گفت:‌ اخیرا با توجه به دستور جدیدی که صادر کرده‌ایم، ورود سگ‌ها به پارک‌ها نیز ممنوع شد؛ برخی افراد با سگ‌ها به پارک وارد می‌شوند و هیچ چیز را رعایت نمی‌کنند، بویژه درباره سگ‌های بسیار بزرگ که حتی دیدن آن برای برخی شهروندان رعب‌آور است. رسیدگی به این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفته و بر این اساس، ورود سگ به پارک ممنوع است. فرمانده انتظامی پایتخت افزود:‌ این اقدامات از نظر ما جرم محسوب می‌شود و جرم مشهود است که برخورد قانونی با آنها صورت خواهد گرفت. 
رحیمی درباره شیوه نظارت بر پارک و تفرجگاه‌ها نیز اظهار داشت:‌ در برخی موارد که فضا اجازه می‌دهد همکاران با موتور و خودرو حضور خواهند داشت اما بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد به صورت پیاده تردد می‌کنند که مردم با دیدن پلیس احساس آرامش کنند. وی ادامه داد: همکاران من در قالب گشت‌های 2 یا 3 نفره در اغلب پارک‌ها حرکت می‌کنند. این اقدام تا لحظه‌ای که مردم در پارک‌ها حضور دارند و در حال استفاده هستند، استمرار خواهد داشت. بنابراین و بر اساس تاکیدات فرمانده انتظامی پایتخت، انتظار می‌رود با ممنوعیت ورود سگ‌ها، اراذل، اوباش و خرده‌فروشان مواد مخدر، امنیت روانی خانواده‌ها در بوستان‌ها و تفرجگاه‌های پایتخت افزایش یابد.
***
    بازدید مأموران پلیس پیشگیری از تمام شعب بانکی   
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر پلمب شعب ناایمن بانکی، آخرین اقدامات پلیس برای ارتقای امنیت بانک‌ها را تشریح کرد.  سردار حسین رحیمی درباره اینکه پس از سرقت از بانک ملی چه اقداماتی برای ارتقای امنیت بانک‌ها انجام شده است، به ایسنا گفت: در این باره جلسه ویژه‌ای در وزارت کشور با حضور مسؤولان ذی‌ربط برگزار شد و در این جلسه مسؤولان بانک‌ها مکلف شدند نواقص و معایب ایمنی و امنیتی خود را در مهلتی مقرر رفع کنند. رحیمی ادامه داد: علاوه بر آن چک‌لیست جدیدی از مواردی که در تامین امنیت بانک‌ها باید رعایت شود، تهیه شده و ماموران پلیس پیشگیری تهران بزرگ، بانک به بانک و شعبه به شعبه در حال بازدید از بانک‌ها هستند و اگر مواردی منطبق با چک‌لیست‌ها رعایت نشده باشد، تذکرات لازم داده می‌شود و بانک‌ها موظفند در موعد مقرر نسبت به رفع نواقص اقدام کنند. رئیس پلیس پایتخت درباره اینکه آیا تاکنون شعب ناایمنی پلمب شده‌اند یا خیر، گفت:‌ در حال حاضر به این شعب زمان داده شده است تا نواقص خود را رفع کنند اما اگر در موعد مقرر رعایت نکنند، حتما این شعبه‌ها پلمب خواهند شد. وی تاکید کرد: در این باره ما با شخص یا ارگانی تعارف نداریم، چرا که اگر خدای نکرده سرقتی رخ دهد آرامش و امنیت روانی مردم به مخاطره می‌افتد و ما باید از این موارد جلوگیری کنیم. 

 


Page Generated in 0/0054 sec