printlogo


کد خبر: 250681تاریخ: 1401/4/20 00:00
اخبار

آماده‌باش هلال‌احمر برای راهپیمایی اربعین
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از تشکیل ستاد اربعین این جمعیت خبر داد و گفت: همه ظرفیت‌ها برای خدمت به زائران در ایام اربعین به کار گرفته‌ می‌شود. «یعقوب سلیمانی» در جلسه ستاد اربعین جمعیت هلال‌احمر که با حضور روسای سازمان‌ها و مسؤولان مربوطه برگزار شد، بر هم‌افزایی زیرمجموعه‌ها برای خدمت به زائران تاکید کرد و گفت: همه ظرفیت‌ها اعم از تجهیزات، لجستیک و نیروهای متخصص باید در ایام اربعین احصا و به کار گرفته شود. وی ادامه داد:‌ باید دستورالعمل امداد در اربعین با همکاری زیرمجموعه‌ها نوشته و الزامات و میزان اعتبار مورد نیاز آن هم پیش‌بینی شود، همچنین برای طرح‌ها و اقدامات برنامه‌ریزی شده هم باید نیروهای مورد نیاز از جمله متخصصان آماده اعزام باشند. وی با تاکید بر اینکه باید نگاه هم‌افزایی و همدلی برای خدمت به زائران ایجاد شود، افزود: به‌طورکلی برای خدمت به زائران اباعبدالله نیاز است تا از همه ظرفیت‌های سازمان‌ها و معاونت‌های زیرمجموعه همچون خیرین، داوطلبان، جوانان و... در جمعیت هلال‌احمر استفاده شود. در این جلسه طرح‌ها و برنامه‌های پیش‌تر اجرا شده نظیر «طرح بازپیوند» به همراه مشکلات موجود در مرزها همچون شیوع بیماری‌ها و در راستای آنها میزان امکانات مورد نیاز در حوزه بهداشت و درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
***
انجام ۳۰ هزار قربانی در سراسر کشور در قالب پویش «نذر قربانی»
در قالب پویش نذر قربانی به نیت سلامتی امام زمان(عج) ۳۰ هزار رأس دام در سراسر کشور برای کمک به نیازمندان ذبح شد. سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد دیروز در مراسم نذر قربانی که به نیت سلامتی و فرج امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: برگزاری مراسم نذر قربانی به صورت همزمان در سراسر کشور اقدام ارزشمندی است که با مشارکت خیران گرانقدر انجام می‌شود. وی با اشاره به سابقه برپایی نذر قربانی در کمیته امداد، افزود: انجام قربانی در عید قربان مزین به نام امام زمان (عج) برای کمک به نیازمندان انجام می‌شود. بختیاری به اهمیت رسیدگی به نیازمندان در روایات و احادیث اشاره کرد و ادامه داد: رزمایش همدلی در راستای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب حرکت بزرگی بود که در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند انجام شد. رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در مراسم نذر قربانی در استان قم حدود ۱۰۰۰ رأس گوسفند قربانی شد، اظهار کرد: سال گذشته در کل کشور ۲۴ هزار رأس دام سبک و سنگین قربانی و میان نیازمندان توزیع شد که برای امسال ۳۰ درصد افزایش پیش‌بینی می‌شود. وی از همراهی بیش از ۹۰۰۰ مرکز نیکوکاری در طرح نذر قربانی خبر داد و تاکید کرد گوشت قربانی با رعایت موازین بهداشتی میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.
***
مترو به شمال و غرب تهران می‌رسد
مجری خط ۱۰ متروی تهران درباره جزئیات این خط توضیحاتی ارائه کرد و گفت: برآورد اعتبارات مورد نیاز این خط مترو بر پایه سال مالی امسال ۵۴ هزار میلیارد تومان است. محمود یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات خط ۱۰ متروی تهران که بنا به گفته شهردار تهران در هفته جاری قرار است عملیات اجرایی آن آغاز شود، گفت: خط ۱۰ مترو به طول ۴۳ کیلومتر با ۳۵ ایستگاه طراحی شده است که از فلکه چهارم تهرانپارس آغاز می‌شود و با طی کردن مسیر بزرگراه صدر، چمران و... نهایتا به وردآورد می‌رسد. وی با بیان اینکه این خط مترو یک مسیر شرقی-غربی است که شمال تهران را نیز در مسیر حرکت خود پوشش می‌دهد، افزود: این نخستین خط مترو خواهد بود که محلات شمال تهران را که از عدم توسعه خطوط مترو رنج می‌برند، پوشش خواهد داد که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در فاز نخست  در نظر داریم در یک برنامه ۵ساله، خط را با ۱۰ ایستگاه به بهره‌برداری برسانیم و مابقی ایستگاه‌ها  نیز به مرور وارد چرخه خدمت‌رسانی خواهد شد. وی تصریح کرد: فاز یک از ساخت و بهره‌برداری از خط ۱۰ مترو از میدان کتاب تا وردآورد به طول ۲۰.۵ کیلومتر با ۵ ایستگاه و ۱۲ ایستگاه عبوری  بهره‌برداری خواهد شد که مدت اجرای آن ۴ سال تخممین ‌زده شده است فاز دوم از میدان کتاب تا تهران‌پارس به طول ۲۲.۵کیلومتر با ۵ ایستگاه و ۱۳ایستگاه عبوری احداث خواهد شد که آن هم به مدت ۴ سال ساخته خواهد شد اما فرآینده فاز دوم از سال آینده آغاز می‌شود.
***
فروش اینترنتی دارو ممنوع
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی وزارت بهداشت گفت: خط ۶ سامانه ۱۹۰ به دلیل تکالیفی که در قانون جوانی جمعیت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محول شده به سوالات، پیشنهادات و شکایات مردمی به طرح جوانی جمعیت اختصاص داده شد. علیرضا رحیم‌نیا تاکید کرد: مردم از طریق خط ۶ سامانه ۱۹۰ می‌توانند اگر در مراحل طرح افزایش جمعیت سوالاتی درباره نازایی دارند یا شاهد هزینه‌های زیاد آزمایشگاه و دارو یا رفتار نادرست یا عدم باورمندی پرسنل به طرح افزایش جمعیت بودند با ما در میان بگذارند. وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به گزارشات مردم اهمیت می‌دهد، گفت: این نکته مهم را به هموطنان تاکید می‌کنیم که فروش اینترنتی دارو ممنوع است، چون نمی‌توانیم اصالت دارویی که به صورت اینترنتی به دست مصرف‌کننده و مردم کشورمان می‌رسد را تایید کنیم. فعلا فروش اینترنتی دارو را ممنوع کرده‌ایم، مگر اینکه زیرساخت‌های آن فراهم شود. 

Page Generated in 0/0053 sec