printlogo


کد خبر: 250693تاریخ: 1401/4/20 00:00
رئیس‌جمهور در جریان بیست‌وهفتمین سفر استانی خود در استان کردستان:
ترجیح دادم به جای نشستن در مرکز، به میان مردم بیایم

گروه سیاسی: روز جمعه هفته گذشته (17 تیر) حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی به منظور برگزاری بیست‌و‌هفتمین سفر استانی خود، به استان کردستان سفر کرد. دیدار با اقشار مختلف مردم، برگزاری شورای اداری، دیدار با علما،‌ بازدید از برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی و همچنین برگزاری نشست خبری از مهم‌ترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به کردستان بود. 
رئیس‌جمهور در نخستین بخش برنامه‌های سفر خود، با حضور در روستای قلعه‌جی از توابع شهرستان سروآباد استان کردستان، به شکل رو در رو با مردم این روستا دیدار و گفت‌وگو کرد. مردم روستای قلعه‌جی که در ۲۵ سال گذشته با مشکلات زیادی از ناحیه آثار حملات شیمیایی صدام مواجه بودند، به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و رئیسی نیز پس از شنیدن سخنان آنها، دستوراتی برای پیگیری درخواست‌ها و رفع مشکلات اهالی این روستا و مناطق اطراف که مورد حمله شیمیایی قرار گرفته بودند، صادر کرد. رئیسی خطاب به مردم قلعه‌جی با بیان اینکه ترجیح دادم به جای نشستن در مرکز، به میان مردم بیایم و از نزدیک شاهد مسائل و پیگیر حل مشکلات آنان باشم، گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل مردم این منطقه بیکاری و بویژه فقدان فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است. به مسؤولان استان تاکید کردم که این مساله را با جدیت دنبال کنند و از مرکز نیز تلاش خواهیم کرد تا امکانات لازم برای رفع مشکل بیکاری در اختیار مسؤولان استان قرار گیرد. 
رئیس‌جمهور سپس با حضور در شهرستان سروآباد از یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مزارع پرورش قارچ در کشور با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰۰ تن قارچ بازدید کرد. رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود در دیدار جمعی از علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع استان کردستان، «تکفیر و تفرقه» را ۲ ابزار دشمن برای فتنه‌گری در جهان اسلام خواند و گفت: کردستان از این آزمون‌ها سربلند بیرون آمده است و جای جای این استان گواهی می‌دهد که مردان و زنان این سامان، چگونه در مقابل هجوم ضدانقلاب و معاندان مردانه و دست در دست یکدیگر ایستادگی کردند. 
وی تصریح کرد: جهان اسلام در مقطعی گرفتار فتنه دست‌‌ساخته انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شد و اگر چه رهبر معظم انقلاب خیلی سریع نسبت به این تهدید هشدار دادند اما جهان اسلام مدتی طول کشید تا از پشت پرده این توطئه که برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام طراحی شده بود، آگاه شود. 
رئیس‌جمهور سپس در اجتماع مردم سقز حاضر شد و هدف از سفر خود به این منطقه را رفع مشکلات و شنیدن مطالبات و خواسته‌های مردم از نزدیک عنوان کرد و گفت: می‌توان در تهران نشست و گزارش‌هایی را گرفت، می‌‌توان گفت عده‌ای بیایند فیلم تهیه کنند و برای امثال بنده به نمایش بگذارند اما گزارش خواندن و فیلم دیدن از مشکلات مردم کافی نیست؛ باید به میان مردم آمد، باید از نزدیک با مسائل مردم آشنا شد و مشکلات را لمس کرد و بعد برای برون‌رفت از مشکلات با نخبگان به مشورت نشست و بهترین راهکارها را برگزید و با همت و ممارست امور را پیگیری کرد. 
رئیسی با بیان اینکه امروز مرزها برای ما تهدید نیست، بلکه فرصت است و باید از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم، گفت: از جمله اقداماتی که باید در این زمینه صورت گیرد، فعال شدن سریع بازارچه‌های مرزی است که فعالیت آنها به منزله رونق داد و ستد به صورت رسمی است. ‎وی افزود: اگر بازارچه‌های مرزی به صورت رسمی فعال شوند، فردی که بخواهد کالایی را در ۲ طرف مرز جا به جا کند، به جای آنکه برای رفع نیاز اقتصادی و کسب درآمد جان خود را به خطر بیندازد، با استفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی به شکل قانونی فعالیت خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0049 sec