printlogo


کد خبر: 250694تاریخ: 1401/4/20 00:00
اخبار

رئیسی: حمایت‌های ایران از محور مقاومت ادامه خواهد داشت
شامگاه شنبه (18 تیر) رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به دولت و ملت دوست و برادر سوریه گفت: امیدوارم خداوند به برکت این عید سعید، رحمت و نعمات خود را بر ملت‌های مسلمان بویژه ملت‌های مقاوم ایران و سوریه نازل کند. 
رئیسی ضمن اشاره به لزوم اجرایی شدن توافقات سابق میان ۲ کشور، سفر چندی قبل رئیس‌جمهور سوریه به تهران را موفق توصیف و تاکید کرد: در این سفر توافقات خوبی حاصل شد که اجرای آنها باید به شکل جدی دنبال شود. وی با بیان اینکه حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت بویژه سوریه تداوم خواهد داشت، اظهار داشت: ایران حامی استقرار صلح و ثبات و مخالف هر گونه مداخله خارجی در سوریه است. 
بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به رئیس جمهور، دولت و ملت ایران، از رئیسی درخواست کرد که صمیمانه‌ترین تبریکات و تهنیات وی را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برساند. 
رئیس‌جمهور سوریه با بیان اینکه دشمنان ما نه سال به سال که روز به روز در برابر محور مقاومت ضعیف‌تر می‌شوند، گفت: ایران و سوریه در یک سنگر واحد قرار دارند و امیدوارم عید سال آینده را در حالی جشن بگیریم که ملت‌های ایران و سوریه شاهد موفقیت‌های روزافزون داخلی و خارجی باشند. 
***
واکنش فرزند شهید فخری‌زاده به اظهارات ظریف
 فرزند شهید محسن فخری‌زاده در واکنش به اظهارات ظریف، خطاب به وی نوشت: ‌ای کاش من هم می‌توانستم مثل شما تقوا را زیر پا بگذارم و بدون توجه به مصالح کشور و مسائل امنیت ملی، بگویم آنچه را نباید گفت. 
با اندکی هوش سیاسی می‌توانید وقایع داخلی و خارجی پیرامون شهید فخری‌زاده را از ۱۰ سال قبل از شهادت تا امروز مطالعه کنید تا بتوانید تحلیل‌های درست‌تری داشته باشید.  این انقلاب بیش از ۱۸۰۰۰ شهید سهل‌انگاری دارد (به تعبیر شما) که ترور شده‌اند. آمریکا و اسرائیل کسانی را ترور می‌کنند که برای آنها مزاحمت و برای کشور اعتلا و اقتدار می‌آفرینند، نه اشخاص منفعلی که مزاحمتی ندارند. 
 شهید فخری‌زاده، مرد عمل و مرد میدان جهاد بود و هیچ‌گاه از ترس جان خود، نه پشت القاب و عناوین سیاسی قایم شد و نه خانه‌نشینی را انتخاب کرد. صحبت‌های شما درباره شهید فخری‌زاده مرا یاد دوگانه‌‌سازی میدان و دیپلماسی درباره شهید حاج‌قاسم سلیمانی انداخت. 
یقینا یکی از برکات خون شهید فخری‌زاده برملا شدن جریان نفوذی است که بیش از 30 سال در این کشور ریشه دوانده است. نمی‌دانم با اظهارات و تحلیل‌ها سیستم امنیتی و اطلاعاتی کشور را هدف قرار داده‌اید یا شهید فخری‌زاده را؟
اگر نمی‌دانید، بدانید آدرس آسیابی که در آن آب می‌ریزید را اشتباه به شما داده‌اند. 
لازم به ذکر است جواد ظریف در فیلمی که اخیرا از او منتشر شده، گفته بود شهید فخری‌زاده آدم بی‌مبالاتی بوده است!
***
کنعانی: ناامنی و تروریسم دستاورد حضور آمریکا در منطقه‌ است
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به طرح موضوع تکمیل سامانه‌های پدافند هوایی در منطقه از سوی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید و اظهارات تخاصم‌آمیز وی علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: طرح این موضوع تحریک‌آمیز بوده و جمهوری اسلامی ایران به این اظهارات از منظر تهدید علیه امنیت ملی و منطقه‌ای نگاه می‌کند. 
ناصر کنعانی تاکید کرد: تجربه نشان داده که انباشت تسلیحات، نمی‌تواند امنیت‌ساز باشد و برقراری امنیت مشترک منطقه‌ای در گرو همکاری جمعی کشورهای منطقه و حفظ و پایداری آن، مستلزم پیشبرد تفاهم درون‌منطقه‌ای است و ایران با پایبندی به سیاست همسایگی، جدیت و اراده خود را در این زمینه نشان داده است. سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ورود بیگانگان در هر فرآیند منطقه‌ای نه‌‌تنها امنیت‌ساز و ثبات‌آفرین نیست، بلکه خود عامل اصلی تنش‌زایی و ایجاد شکاف منطقه‌ای است. از این رو هما‌ن‌گونه که حضور ۲ دهه‌ای آمریکا در عراق و افغانستان، امنیت را برای این کشورها به ارمغان نیاورد، هرگونه زمینه‌سازی برای افزایش حضور و نقش‌آفرینی آمریکا در سازوکارهای امنیت منطقه‌ای نیز دستاوردی جز ناامنی، بی‌ثباتی و گسترش تروریسم در سطح منطقه به دنبال نخواهد داشت. 
***
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار بازگشت تحریم‌های ایران شد
یائیر لاپید، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی که روز گذشته در جلسه کابینه این رژیم سخن می‌گفت، در بخشی از سخنرانی‌ خود با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران گفت: پاسخ بین‌المللی به تخطی‌ ایران از توافق‌ها و غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای پیشرفته باید قاطعانه باشد. لاپید گفت: ما باید به شورای امنیت سازمان ملل بازگردیم و سازوکار تحریم‌ها علیه ایران[مکانیسم ماشه] را فعال کنیم. تحریم‌های اقتصادی باید علیه ایران اعمال شود. اسرائیل حق آزادی اقدام سیاسی و نظامی در قبال برنامه هسته‌ای ایران را برای خود محفوظ می‌دارد. 

Page Generated in 0/0048 sec