printlogo


کد خبر: 250699تاریخ: 1401/4/21 00:00
هفته فیلم چین در ایران با همکاری سوره
خیز جدی ایران و چین برای همکاری در حوزه سینما

رایزن فرهنگی چین در ایران گفت: امیدواریم امسال هفته فیلم چین را در همکاری با سازمان سینمایی سوره به عنوان یکی از بازیگران اصلی صنعت سینما در ایران برگزار کنیم. به گزارش «وطن‌امروز»، جوزی هائو رایزن فرهنگی و ژائو زی آنگ وابسته فرهنگی سفارت چین در جمهوری اسلامی با حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی سوره و جمعی از مسؤولان این سازمان درباره ایجاد زمینه‌های همکاری دیدار و گفت‌وگو کردند. 
ابتدا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی سوره ضمن ارائه توضیحاتی درباره بخش‌های مختلف این سازمان و فعالیت‌هایی که هم‌اکنون عهده‌دار آن هستند، اظهار داشت: این سازمان زنجیره کاملی را در حوزه‌های مختلف سینما از تربیت نیرو و همکاری با فیلمسازان جوان و تازه‌نفس تا تولید در فضای حرفه‌ای و فضای توزیع و انتشار را تشکیل داده است. این سازمان به دلیل ظرفیت‌های بسیاری که در حوزه‌های مختلف از جمله تولید سریال، مستند، انیمیشن و فیلم کوتاه دارد، می‌تواند برای تولیدات مشترک با کشور چین وارد مذاکره شود، چرا که به دلیل قرابت‌های فرهنگی شرقی زیادی که بین ۲ کشور وجود دارد، براحتی می‌توان به مضامین و قصه‌های مشترک دست یافت. 
جو زی هائو در ادامه با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و همکاری با سازمان سینمایی سوره در آینده‌ نزدیک بیان کرد: فعالیت این سازمان در بخش‌های مختلف جای تبریک دارد و می‌تواند همکاری ما با یکدیگر را در بخش‌های مختلف گسترش دهد تا برای معرفی هر چه بهتر فرهنگ ۲ کشور به یکدیگر، آثاری را تهیه و تولید کنیم. 
وی تاکید کرد: در ۳ سال اخیر همکاری ایران و چین در زمینه سینمایی بسیار زیاد شده است و این اتفاق به دلیل تفاهمنامه‌ای‌ است که میان سازمان سینمایی ایران و سازمان سینمایی چین برای تولید فیلم سینمایی و مستند به امضا رسید و فکرها و پیشنهادات خوبی مطرح شد. البته در چارچوب قرارداد 25 ساله ایران و چین نیز همکاری در زمینه سینمایی می‌تواند مفید باشد. 
رایزن فرهنگی چین در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایجاد رابطه همکاری بین سازمان سینمایی سوره و موسسات مشابه آن در چین وظیفه ماست، یادآور شد: بازار چین بسیار بزرگ است و امیدواریم شاهد همکاری‌های نزدیک‌تر سازمان سینمایی سوره با موسسه‌های مشابه در چین و دستاوردهای خوب باشیم.
در ادامه همچنین رئیس سازمان سینمایی سوره در ادامه با اشاره به اکران انیمیشن «لوپتو» در پاییز امسال گفت: علاوه بر آنکه تولید انیمیشن در ایران مقرون به صرفه است، ظرفیت انیمیشن نیز بسیار بالاست و اگر فضای حقوق مالکانه آثار و بحث کپی‌رایت رعایت شود، می‌توان انیمیشن‌های ایرانی را که قرابت‌هایی با فرهنگ کشور چین دارد، در پلتفرم‌های چینی اکران کرد که شاید این اتفاق برای «لوپتو» رخ دهد. 
رایزن فرهنگی چین در ایران در پایان خاطرنشان کرد: توسعه همکاری‌های ایران و چین در حوزه فرهنگی از اولویت‌های ماست. همچنین امیدوارم امسال هفته فیلم چین را در همکاری با سازمان سینمایی سوره به عنوان یکی از بازیگران اصلی صنعت سینما در ایران برگزار کنیم.

Page Generated in 0/0062 sec