printlogo


کد خبر: 250719تاریخ: 1401/4/21 00:00
اخبار

نام کاروان ایران «پیامبر اعظم» شد
نام و شعار کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی مشخص شد. به گزارش ایسنا، پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی ۱۸ تا ۲۷ مرداد به میزبانی قونیه در کشور ترکیه برگزار می‌شود. ایران نیز در رشته‌های مختلف به این بازی‌ها اعزام خواهد شد که در این راستا نام و شعار کاروان کشورمان مشخص شده است. نام کاروان ایران «پیامبر اعظم» و شعار کاروان نیز «ایران سرفراز» است. بازی‌های کشورهای اسلامی در ۱۹ رشته ورزشی و ۳۳۰ رویداد پیگیری خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود ۶ هزار ورزشکار از ۵۷ کشور در این رقابت‌ها شرکت کنند. 
***
تاج نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شد
رئیس سابق فدراسیون فوتبال به‌صورت اینترنتی در انتخابات ریاست این فدراسیون ثبت‌نام کرد. مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال، مراحل اولیه ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را به‌صورت اینترنتی انجام داد و رسماً برای ریاست مجدد در این فدراسیون نامزد شد. تاج در زمان ثبت‌نام اولیه مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده را به‌ عنوان نواب رئیس اول و دوم خود معرفی کرده است. 
***
آجورلو: ثبت‌نام نمی‌کنم اولویتم استقلال است
مدیرعامل استقلال اعلام کرد به خاطر شرایط استقلال در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت نمی‌کند. در حالی که از مصطفی آجورلو به عنوان یکی از جدی‌ترین نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال نام برده می‌شد و به نظر می‌رسید با فضای موجود در برابر سایر گزینه‌هایی که مطرح هستند می‌تواند شانس زیادی برای ریاست داشته باشد، او به «ورزش سه» اعلام کرد اولویتش فعالیت در استقلال است و به همین دلیل در انتخابات ثبت‌نام نمی‌کند. مدیرعامل باشگاه استقلال در این باره گفت: از لطف دوستان مجمع و افرادی از جامعه فوتبال که از بنده برای حضور در انتخابات دعوت کردند بسیار تشکر می‌کنم اما اولویت من، فعالیت در استقلال است و به همین دلیل در این انتخابات حاضر نخواهم شد. ما فرآیندی را در استقلال آغاز کردیم که نباید نیمه‌کاره بماند و خودم را متعهد می‌دانم که این فرآیند را پیش ببریم. این فرآیند شامل قدرتمند شدن در ابعاد ورزشی، اقتصادی و عمرانی است که توفیقاتی در آن به دست آورده‌ایم اما نیاز داریم همین روند را برای رسیدن به اهداف کلان ادامه دهیم. آجورلو همچنین به صورت کوتاه به سوالی درباره وضعیت انتخابات هم پاسخ داد و گفت: امیدوارم این بار نتیجه انتخابات به اصلاحات و تغییرات در فوتبال کشور و توسعه فوتبال منجر شود؛ اتفاقی که متاسفانه تاکنون نیفتاده است. بنده سال‌هاست این آرزو را دارم که فدراسیون فوتبال ایران در مسیر توسعه و پیشرفت قرار بگیرد و در این جهت تلاش هم کرده‌ام. آجورلو در پایان درباره وضعیت استقلال گفت: به صورت مفصل در این باره صحبت می‌کنم اما فعلا همین را بگویم که به لطف خداوند این فصل هم قهرمان می‌شویم. 
***
رونمایی اسپورت از خرید جدید بارسلونا
روزنامه اسپانیایی اعلام کرد وینگر برزیلی لیدز رسما راهی بارسلونا خواهد شد. به گزارش اسپورت، رافینیا با سران بارسلونا به توافق نهایی دست پیدا کرده است. این هافبک برزیلی با ۵۵ میلیون یورو رسما به بارسلونا خواهد پیوست و این انتقال به صورت رسمی اعلام خواهد شد. با پیوستن رافینیا به بارسلونا بسیار بعید است که شاهد حضور برناردو سیلوا در این تیم باشیم. آبی‌واناری‌ها پیش از این هم کریستینسن و فرانک کسیه را جذب کرده‌اند، با این حال بعید است که فعالیت تیم در نقل و انتقالات به پایان برسد، چرا که خبرهای زیادی درباره پیوستن لواندوفسکی به تیم به گوش می‌رسد. 
***
تنبیه انضباطی به‌ خاطر بی‌احترامی به سرود ملی
ترک سکوی دومی در پی نواخته ‌شدن سرود ملی کشور ارمنستان در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جوانان اروپا، تاوان سنگینی برای کشتی‌گیر آذربایجانی داشت. طی روزهای گذشته همزمان با برگزاری مسابقات کشتی رده‌های سنی پایه در سطح قاره آسیا، اروپایی‌ها نیز مسابقات‌شان را پشت ‌سر گذاشتند. در حین برگزاری مسابقات کشتی آزاد جوانان قهرمانی اروپا در حالی که مبارزه فینال وزن 70 کیلوگرم بین هایک پاپیکیان از ارمنستان و صابر جعفروف از آذربایجان برگزار می‌شد این کشتی با نتیجه 2ـ‌3 به‌ سود کشتی‌گیر ارمنستان خاتمه یافت. بعد از توزیع مدال‌های این وزن، موقع نواختن سرود ملی کشور ارمنستان که قهرمان این وزن شده بود، جعفروف از سکو پایین آمد که همین مساله باعث شد اتحادیه جهانی کشتی به‌ خاطر ترک سکو و بی‌احترامی به سرود ملی کشور ارمنستان مجازات سنگینی را برای این کشتی‌گیر جوان در نظر بگیرد. مدال کشتی‌گیر آذربایجانی پس گرفته شد و نامش از جدول خارج شد و نفر سوم جای او را در رده دوم گرفت. در پی مناقشه‌ بین ۲ کشور و جنگی که اخیراً بر سر مالکیت منطقه قره‌باغ اتفاق افتاده است، روابط سیاسی آذربایجان و ارمنستان در بدترین شکل ممکن قرار دارد. 

Page Generated in 0/0062 sec