printlogo


کد خبر: 250728تاریخ: 1401/4/21 00:00
اخبار

بازداشت سنگ‌پران جاده قدیم تهران - قم
فرمانده انتظامی شهرستان ری از بازداشت عامل سنگ‌پرانی در جاده قدیم تهران- قم خبر داد. سرهنگ دوستعلی جلیلیان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر سنگ‌پرانی در جاده قدیم تهران- قم که سبب ایجاد مزاحمت برای تردد خودروها شده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری حسن‌آباد قرار گرفت. وی گفت: عوامل انتظامی با حضور در صحنه و پایش تصویری، مشخصات ظاهری عاملان را به ‌دست آوردند که مشخص شد راکبان یک دستگاه موتوسیکلت دوترک اقدام به سنگ‌پرانی به سمت خودروهای عبوری کرده‌اند که سریعا مشخصات به ‌دست آمده در اختیار عوامل گشت‌های محسوس و نامحسوس قرار گرفت. جلیلیان با بیان اینکه در نتیجه اقدامات انجام شده، یکی از متهمان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد، گفت: همدست دیگر این فرد با سوءاستفاده از تاریکی هوا از محل متواری شد که پیگیری‌ها برای شناسایی و دستگیری این فرد همچنان ادامه دارد. وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: این فرد از سوی شاکی که یک راننده تریلی بود مورد شناسایی قرار گرفت و در ادامه نیز متهم که چاره‌ای جز اقرار به بزه انتسابی نداشت با پذیرش جرم خود معترف شد اقدام به پرتاب سنگ به سمت خودروهای عبوری در این محور کرده است. 
***
حضور اورژانس در اربعین حسینی با تمام توان
رئیس سازمان اورژانس کشور از انجام هماهنگی‌های لازم از سوی این سازمان درباره خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد. دکتر جعفر میعادفر، رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی با اشاره به مسؤولیت این سازمان درباره پوشش مراسم اربعین اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهمی که سازمان اورژانس کشور در آینده نزدیک پیش روی خود دارد پوشش اربعین حسینی است. وی ادامه داد: پوشش اربعین پروژه بسیار سنگینی است که در حال انجام هماهنگی‌های مرتبط با آن هستیم. رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه مسؤول کمیته بهداشت و درمان اربعین، اورژانس کشور است، به ایسنا گفت: تمام توان خود را برای خدمت‌رسانی به زائران در نظر خواهیم گرفت. به همین منظور در حال انجام هماهنگی‌ها با سازمان و نهادها هستیم. وی افزود: اربعین سال جاری در فصل گرما برگزار می‌شود که با توجه به دمای هوا احتمال بروز آسیب‌هایی از جمله گرمازدگی، بیماری‌های ناشی از غذا، مسمومیت‌ها، بیماری‌های گوارشی و... که تهدید‌کننده سلامت زائران است، وجود دارد که باید برای جلوگیری از آنها برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ به همین منظور در حال انجام هماهنگی و برنامه‌ریزی هستیم تا در حوزه بهداشت و درمان، اربعین را به بهترین شکل پوشش دهیم. 
***
دستگیری عامل تخریب ۶ خودرو در جنوب تهران
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری فرد شروری که اقدام به تخریب 6 دستگاه خودروی سواری در جنوب تهران کرده ‌بود خبر داد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در این‌ باره گفت:‌ در پی وقوع 6 مورد تخریب خودرو در محله یافت‌آباد توسط یک نفر از اراذل و اوباش، ماموران کلانتری ۱۵۱ یافت‌آباد در محل حاضر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد یک نفر از اراذل و اوباش با استفاده از چوب و قمه اقدام به تخریب خودروهای پارک‌شده در حاشیه خیابان کرده و بلافاصله از محل متواری شده است. وی با بیان اینکه با حضور عوامل گشت و تیم عملیات کلانتری و رصدهای اطلاعاتی و بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته هویت متهم مورد شناسایی قرار گرفت، گفت:‌ با شناسایی متهم دستگیری وی در دستور کار تیم عملیات کلانتری قرار گرفت و در همین راستا ماموران موفق شدند با استفاده از شیوه‌های پلیسی این فرد را یک ساعت پس از ارتکاب جرم بازداشت و به مقر انتظامی منتقل کنند. 
***
اعزام ۱۵۰ هزار بازنشسته تأمین‌اجتماعی به سفر زیارتی
رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: تا قبل از شروع کرونا ۱۵۰ هزار نفر از بازنشستگان سازمان به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند و با وقفه ۲ ساله مجددا اعزام‌ها آغاز شده است. علی‌اصغر بیات درباره پیشینه طرح کرامت رضوی گفت: ایده اولیه این طرح بر مبنای ضرورت توجه به مسائل رفاهی و تقویت سلامت و نشاط روحی بازنشستگان شکل گرفت. اغلب بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در سنی به سر می‌برند که نیازمند برخورداری از مواهب سفر بویژه سفرهای زیارتی هستند تا روح خود را جلا دهند. لذا از اواخر سال ۱۳۹۳ تا قبل از شیوع بیماری کرونا بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از بازنشستگان را با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی به صورت کاملا رایگان به مشهد مقدس اعزام کردیم. وی افزود: بسیاری از افراد و خانواده‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های سفر دغدغه مالی دارند لذا با اجرای این طرح بازنشستگان حداقل‌بگیر را از اقصی نقاط کشور به این سفر روانه کردیم. وی گفت: در حال حاضر هم پس از فروکش کردن بیماری کرونا و وقفه‌ای که به وجود آمده است، دوباره مقدمات اجرای آن را فراهم کرده‌ایم و ان‌شاءالله بر اساس هدف‌گذاری انجام‌شده و قول مساعدی که مسؤولان سازمان داده‌اند، تا پایان سال تعداد قابل توجهی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران را از این سفر ارزشمند بهره‌مند خواهیم کرد.

Page Generated in 0/0053 sec