printlogo


کد خبر: 250738تاریخ: 1401/4/21 00:00
توصیه رئیس قوه ‌قضائیه به قضات و ضابطان:
در زمینه حجاب نباید کار هیجانی کرد
شناسایی و کشف عوامل ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه نیاز به کار اطلاعاتی دارد

گروه سیاسی: رئیس قوه‌ قضائیه گفت: در مقوله عفاف و حجاب، همه بخش‌ها و مسؤولان ذی‌ربط اعم از دادستان، قاضی و ضابطان باید در چارچوب قانون گام بردارند؛ باید توجه داشت که در این زمینه نمی‌خواهیم کار هیجانی و زودگذر انجام دهیم. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای دیروز در نشست شورای عالی قوه ‌قضائیه به دیدار اخیر مسؤولان قضایی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با رهنمودها و ارشاداتی که داشتند انرژی مضاعفی را به مسؤولان و دست‌اندرکاران قوه ‌قضائیه تزریق کردند و ما امیدواریم بتوانیم با مجاهدت و تلاش بیشتر در راستای عملیاتی کردن منویات و دستورات صادره از ناحیه معظم‌له گام برداریم. رئیس دستگاه قضا با اشاره به در دستور کار قرارگرفتن عملیاتی‌سازی فرمایشات و فرامین اخیر مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف قوه ‌قضائیه، بیان داشت: پس از دیدار با مقام معظم رهبری و استماع فرمایشات و دستورات ایشان، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم جهت جامه عمل پوشاندن به فرامین معظم‌له در بخش‌های مختلف قوه ‌قضائیه بلافاصله در دستور کار قرار گرفت، لذا در جریان جلسه امروز شورای عالی قوه‌ قضائیه، هماهنگی و جمع‌بندی اقدامات صورت گرفته در راستای پیاده‌سازی منسجم فرمایشات و دستورات مقام معظم رهبری انجام خواهد گرفت. 
 
* نقشه دشمنان برای ترویج ابتذال و بی‌عفتی
محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز ۲۱ تیر، روز عفاف و حجاب، با تاکید بر اینکه هر انسان پاک‌سرشتی اعم از مسلمان یا غیرمسلمان از حیا و عفت استقبال می‌کند و از بی‌حیایی و بی‌عفتی گریزان است، اظهار کرد: در مقوله حجاب و عفاف، همه بخش‌ها و مسؤولان ذی‌ربط اعم از دادستان، قاضی و ضابطان باید در چارچوب قانون گام بردارند. باید توجه داشت که در این زمینه نمی‌خواهیم کار هیجانی و زودگذر انجام دهیم، بلکه اقدامات ما باید متقن، مدبرانه، قانونی و توأم با آرامش باشد. وی افزود: نه صرفا در مقوله حجاب و عفاف، بلکه در هر زمینه و موردی، هر بخش و نهادی اعم از نهاد دولتی، نهاد مقننه، قوه ‌قضائیه یا سایر افراد و بخش‌ها، چنانچه اشتباه کرد نباید بر این اشتباه اصرار ورزد و از اصلاح اشتباه ابا داشته باشد؛ نباید بر کار اشتباه پافشاری یا احیانا آن را توجیه کرد؛ اگر کار اشتباهی در جایی صورت گرفت باید در راستای اصلاح گام برداریم و احیانا موضوع را اعلام کنیم. 
رئیس قوه ‌قضائیه در ادامه با بیان اینکه مردم متدین ایران اسلامی از دیرباز خود را به رعایت عفاف و حجاب مقید و ملتزم می‌دانستند، به سیر تاریخی این موضوع و اقدامات و توطئه‌های دشمنان در این راستا اشاره کرد و گفت: در مقطعی از تاریخ ما، رضاخان قلدر با هدایت بیگانگان تلاش داشت نه‌تنها عفاف و حجاب را از جامعه اسلامی ما بزداید، بلکه بی‌عفتی و بی‌حیایی را در جامعه ترویج کند؛ حال آنکه این اعتقاد و التزام در میان مردم ما در همه مقاطع تاریخی وجود داشته است که عفاف و حجاب و حیا فی‌نفسه ارزشمند و به مثابه عامل بازدارنده، نسبت به پلیدی‌ها و جسارت‌ها برای انسان و جامعه است. 
رئیس دستگاه قضا افزود: امروز نیز برخی از دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی و مردم متدین ما، به دنبال ترویج ابتذال و بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه هستند؛ پیگیری این موضوع نیاز به کار اطلاعاتی دارد، لذا دستگاه‌های مسؤول و ذی‌ربط باید مواظبت و عنایت بیشتری به این مقوله داشته و نسبت به کشف عوامل و دست‌های پشت‌پرده و جریانات سازمان‌یافته ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه اهتمام داشته باشند. 
وی تاکید کرد: اینکه چه کسی به عنوان یک فرد، حجاب دارد یا ندارد؛ حجابش کمرنگ است یا پررنگ؛ یک بحث است و توجه به آن در جای خود ضروری است اما شناسایی و کشف عوامل و دست‌های پشت‌پرده ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه، مقوله مهمی است که نیاز به کار اطلاعاتی دارد. 
رئیس عدلیه تصریح کرد: انسان به وضوح مشاهده می‌کند و قرائن و شواهد نیز حاکی از آن است که دست‌هایی گره خورده با دست‌های اجنبی و با اهدافی خاص، برخی موضوعات را در راستای بی‌عفتی در جامعه ما دنبال می‌کنند. محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: دادستان‌ها، ضابطان و سیستم اطلاعاتی با همراهی قاطبه مردم متدین و عفیف ما، در برابر افراد متجاهر به گناه و جرم در انظار عمومی اقدامات قانونی لازم را ترتیب دهند و همچنین نسبت به امر مهم کشف جریانات سازمان‌یافته‌ که از جانب سرویس‌های بیگانه در جهت ترویج بی‌عفتی در جامعه ما هدایت می‌شوند، کوشا باشند و مجدانه عمل کنند. 
رئیس قوه ‌قضائیه در پایان با بیان اینکه محور فعالیت‌های دستگاه قضا باید منویات رهبر معظم انقلاب، سند تحول قضایی و اسناد بالادستی باشد، اظهار کرد: برای اجرای سند تحول قضایی سازوکارهای لازم در خود سند در نظر گرفته شده و نیازی به ایجاد تشکیلات جدید در این زمینه وجود ندارد و صرفا لازم است سازوکارهای موجود برای اجرای این سند تقویت شوند. رئیس عدلیه افزود: همان‌گونه که در سند تحول قضایی ذکر شده، این سند نیازمند اصلاح و ارتقا است و از سوی دیگر ضرورت دارد که معاونت اول و معاونت راهبردی قوه ‌قضائیه اقدامات لازم را جهت تقویت سازوکار اجرای سند تحول قضایی انجام دهند. رئیس دستگاه قضا همچنین تحقق و گسترش عدالت، اتقان آرا و مبارزه با فساد داخل قوه ‌قضائیه در عین خدشه‌دار نشدن جایگاه قاضی و دستگاه قضایی را از وظایف و ماموریت‌های اصلی دستگاه قضا دانست. 

Page Generated in 0/0056 sec