printlogo


کد خبر: 250739تاریخ: 1401/4/21 00:00
اخبار

بهروز کمالوندی:
راه‌اندازی IR- 6 مسأله جدیدی نیست
سخنگوی سازمان انرژی اتمی راه‌اندازی و دریافت محصول ۲۰ درصد از ماشین‌های IR- 6 را مساله‌ای جدید ندانست و تاکید کرد: این مساله پیش‌تر به آژانس اطلاع‌رسانی شده بود. 
بهروز کمالوندی در رابطه با خبر منتشر شده درباره برداشت اورانیوم ۲۰ درصد، اظهار کرد: در راستای قانون مجلس، سازمان تکالیفی دارد و برای رسیدن به ظرفیت ۱۹۰ هزار سو در بازه‌های زمانی باید تعدادی ماشین را راه می‌انداختیم. راه‌اندازی تعداد زیادی ماشین در همین راستاست و بنابراین در تکلیف کوتاه‌مدت باید این تعداد ماشین را راه‌اندازی می‌کردیم. به گفته کمالوندی، این مساله جدیدی نیست و در زمینه ماشین‌های IR- 6 نیز از مدت‌ها قبل به آژانس اطلاع‌رسانی کرده بودیم. وی در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو همچنین تاکید کرد: اطلاعات اولیه کلی ارائه می‌شود و سپس در پرسش‌نامه تکمیلی، آژانس می‌تواند در میان اعضا اطلاع‌رسانی محدود کند و برای اطلاع‌رسانی رسانه‌ای منتشر نمی‌شود. البته بر اساس تجربه‌های قبل، این اطلاعات به سرعت در سطح بین‌الملل انتشار می‌یابد؛ البته نه بدین شکل که بگویند ۳ آبشار IR- 6 راه‌اندازی شد، بلکه این رسانه‌ها هر یک از آبشارها را به صورت جداگانه اطلاع‌رسانی کرده و برای هر یک گزارشی از سوی آژانس و رسانه‌های غربی منتشر می‌شود. 
***
«امیرعبداللهیان» عازم ایتالیا شد
وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز گذشته به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر با مقامات ایتالیا و واتیکان درباره موضوعات دوجانبه و تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای در رأس هیأتی تهران را به مقصد رم ترک کرد. حسین امیرعبداللهیان،  رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پیش از عزیمت به ایتالیا گفت: سفر به ایتالیا بر اساس دعوت وزیر خارجه این کشور انجام می‌شود. ما تاکنون دو بار در نیویورک و مونیخ گفت‌وگو و رایزنی کرده‌ایم. وی افزود: پیگیری مناسبات دوجانبه بویژه در حوزه‌های همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی از اهداف اصلی این سفر است. وزیر امور خارجه تاکید کرد: برنامه‌های متنوعی برای پیگیری این اهداف در دستور کار قرار گرفت؛ در ادامه ملاقات‌ها و رایزنی‌هایی با مقامات ایتالیا از جمله جناب نخست‌وزیر و وزیر خارجه واتیکان انجام می‌شود. 
***
لغو روادید ایرانیان برای سفر به قزاقستان
روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌ای، از لغو روادید سفر ایرانیان به قزاقستان خبر داد. 
بر اساس این اطلاعیه، در پی توافق سفر ۲۹ خردادماه آقای «کاسیم جومارت توکایف» رئیس‌جمهور قزاقستان به تهران و گفت‌وگوهای انجام‌شده درباره لغو روادید سفر ایرانیان به قزاقستان، دولت قزاقستان اعلام کرد از تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۱ اتباع ایران برای سفر به قزاقستان نیازمند روادید نخواهند بود. بر این اساس، ایرانیان می‌توانند بدون روادید وارد قلمرو قزاقستان شوند و در هر بار ورود، حداکثر به مدت ۱۴ روز در این کشور اقامت کنند. بر اساس این فرمان، ایرانیان می‌توانند در بازه زمانی ۱۸۰ روزه، مجموعا ۴۲ روز (در چند سفر ۱۴ روزه) در قزاقستان اقامت داشته باشند. روابط عمومی وزارت امور خارجه در این اطلاعیه اضافه کرده است: پیش‌بینی می‌شود با این اقدام، مناسبات تجاری، اقتصادی و گردشگری ۲ کشور وارد مرحله جدیدی شود. در خاتمه این اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه از قابل مشاهده بودن جزئیات مقررات سفر بدون روادید به قزاقستان در سایت سفارت کشورمان در نور سلطان، در آینده نزدیک خبر داده است. 
***
اولویت وزارت دفاع تقویت توان رزم نیروهای مسلح است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بازدید از طرح‌های در حال تولید وزارت دفاع در استان خراسان اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت در وزارت دفاع تقویت توان رزم نیروهای مسلح در مواجهه با تهدیدات، ارتقای سامانه‌های دفاعی و نوآوری‌هایی است که در آینده به آنها نیاز خواهد داشت. 
امیر سرتیپ آشتیانی عنوان کرد: صحنه نبرد و اقتضای یگان‌های نیروهای مسلح با توجه به نوع تهدیدات به طور دائم در حال دگرگونی است که این موضوع اهمیت پیشرفت‌های همه‌جانبه دفاعی، استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانش‌بنیان و همچنین به‌روز‌رسانی دانش دفاعی در بدنه صنعت دفاعی را دوچندان می‌کند. 
***
نماینده جنبش حماس در تهران:
بایدن به دنبال ائتلاف‌های منطقه‌ای علیه مقاومت است
نماینده جنبش حماس در تهران اظهار داشت: منطقه تحت عنوان مقاومت و پایداری قادر است به طور متحد و یکپارچه با پروژه آمریکایی‌- صهیونیستی مقابله کرده و آن را نابود کند و تنها چیزی که لازم است اتخاذ چنین تصمیمی در سطح منطقه است. خالد قدومی در دهمین کنگره امنیت ملی فلسطین در غزه اظهار داشت: هم‌اکنون یک نظام جدید جهانی به دور از سلطه آمریکا در حال شکل‌گیری است و ایران یکی از جبهه‌های اصلی و مهم باقی‌مانده در منطقه در مقابل سلطه صهیونیستی- آمریکایی است. نماینده جنبش حماس در ایران خاطرنشان کرد: هدف از سفر بایدن به منطقه ایجاد ائتلافی جدید به دور از مساله دین، اعتقادات و تاریخ مشترک منطقه بر اساس قاعده برتری و پیشگامی اسرائیل در منطقه است. وی با بیان اینکه ائتلاف خاورمیانه‌ای بایدن در سایه ضعف و سستی اسرائیل، افول قدرت آمریکا و تقویت مقاومت به راحتی ایجاد نخواهد شد، گفت: منطقه تحت عنوان مقاومت و پایداری قادر است به طور متحد و یکپارچه با پروژه آمریکایی- صهیونیستی مقابله کرده و آن را نابود کند و تنها چیزی که لازم است اتخاذ چنین تصمیمی در سطح منطقه است. 

Page Generated in 0/0042 sec