printlogo


کد خبر: 250748تاریخ: 1401/4/22 00:00
پاسخ رئیس خبرگزاری صداوسیما به حواشی اخیر خبرنگار معروف
همه رسانه‌های دنیا خبرنگار آزاد دارند

رئیس خبرگزاری صداوسیما در حالی به شرایط استفاده از خبرنگاران آزاد و رسمی رسانه ملی اشاره می‌کند که چند روزی است یکی از خبرنگاران آزاد قدیمی اعلام کرده است صداوسیما او را کنار گذاشته است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، چند روزی از صحبت‌های حمید معصومی‌نژاد، خبرنگار قدیمی صداوسیما در رم ایتالیا می‌گذرد. او اخیرا صحبت‌هایی درباره حذف از صداوسیما و مشکلات معیشتی‌اش مطرح کرد. 
پیگیری‌ها نشان می‌دهد حمید معصومی‌نژاد و خبرنگارانی از این جنس، هیچ رابطه استخدامی با صداوسیما ندارند و مثل بسیاری از کشورهای دیگر در مقام و جایگاه خبرنگار آزاد فعالیت دارند. حسن عابدینی، رئیس خبرگزاری صداوسیما در گفت‌وگویی که با تسنیم داشته است، این ادعا را تأیید و درباره کارکرد خبرنگاران آزاد صحبت کرده است. 
او در این باره گفته است: تنها رسانه ملی نیست که از خبرنگار آزاد استفاده می‌کند، بلکه در همه خبرگزاری‌های دنیا به این شیوه روی آورده‌اند. 
عابدینی خبرنگاری آزاد را یک روال طبیعی رسانه‌ای دانسته و گفته است: ما در مصر، وین، توکیو، غزه و جاهای مختلف خبرنگار آزاد داریم چون باید جای پخش آن مشخص باشد. این روزها هم هر روز تبلیغات و تیزری در شبکه خبر پخش می‌شود که علاقه‌مندان به‌ عنوان خبرنگار آزاد با خبرگزاری صداوسیما کار کنند. 
وی راهبرد جدید صداوسیما برای گسترش تور خبرگیری خود را اینگونه شرح داده است: صداوسیما بدین منظور سایتی را تهیه دیده است که برای اقصی نقاط دنیا خبرنگار آزاد را دعوت به همکاری می‌کند. همکاری خبرنگار آزاد به‌صورت روزانه و ماهانه بوده و بستگی به خبرخیز بودن آن منطقه دارد. 

Page Generated in 0/0056 sec