printlogo


کد خبر: 250750تاریخ: 1401/4/22 00:00
اخبار

دوباره سجاده‌چی، دوباره انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان
مهدی سجاده‌چی برای دومین دوره‌ پیاپی به‌ عنوان رئیس هیأت‌مدیره‌ انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان انتخاب شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مهدی سجاده‌چی با رأی اعضای هیأت‌مدیره برای دومین دوره پیاپی به ‌عنوان رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان انتخاب شد. 
این پانزدهمین دوره فعالیت یکی از قدیمی‌ترین صنوف سینمایی ایران است که با نام کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران کار خود را آغاز کرد و پس از قرار گرفتن زیر نظر وزارت کار برای سومین دوره با عنوان انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان تشکیل هیأت‌مدیره می‌دهد. 
***
خالق موسیقی «جیمزباند» درگذشت
مانتی نورمن که به ساخت موسیقی تم مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» شناخته می‌شود، در ۹۴ سالگی از دنیا رفت. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مانتی نورمن، آهنگساز موسیقی تم مجموعه جیمز باند، دوشنبه ۲۰ تیر پس از یک دوره کوتاه بیماری در ۹۴ سالگی درگذشت.  معروف‌ترین اثر کارنامه هنری این آهنگساز انگلیسی قطعه‌ای بود که برای قسمت اول از مجموعه جیمز باند یعنی دکتر نو (۱۹۶۲، ترنس یانگ) با بازی‌ شان کانری ساخت. این قطعه که جان بری تنظیم آن را برعهده داشت، در نهایت به موسیقی تم کل این مجموعه جاسوسی تبدیل شد. از آنجا که معمولا به اشتباه، بری را به عنوان آهنگساز این قطعه معروف می‌شناسند، نورمن بیش از یک بار برای دفاع از نقشی که در خلق این موسیقی داشته به دادگاه رفت و حتی یک بار موفق شد روزنامه ساندی تایمز را در محضر قانون شکست دهد. نورمن که سال ۱۹۲۸ میلادی متولد شد، فرزند ۲ مهاجر یهودی بود و در ایست‌اند لندن زندگی می‌کرد. وی در دهه ۱۹۵۰ و اوایل دهه ۱۹۶۰ در چند گروه موسیقی معروف به خوانندگی پرداخت و در اواخر دهه ۵۰ کار ترانه‌نویسی برای موزیکال‌ها را نیز آغاز کرد. این هنرمند انگلیسی سال ۱۹۶۱ در ساخت موزیکال بل همکاری کرد و با این کار توجه تهیه‌کننده جیمز باند را به مهارت‌های خود جلب کرد. 
***
انتصاب مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل صداوسیما
با حکم محسن برمهانی معاون سیما، محمدعلی غلامرضایی به سمت مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل منصوب شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، محمدعلی غلامرضایی با حکم معاون سیما به سمت مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل منصوب شد. طراحی سند راهبردی حوزه خرید و فروش آثار داخلی و برون‌سازمانی بر اساس سند تحول رسانه ملی، شناسایی، انتخاب و خرید بهترین آثار تلویزیونی در تمام ساختارها، گونه‌ها و موضوعات با تمرکز بر افزایش سطح دانش مخاطبان نسبت به کشورها و مناطق جغرافیایی دارای فصل مشترک اعتقادی و فرهنگی، مدیریت یکپارچه و ایجاد انسجام و هماهنگی در فرآیندهای تخصیص، آماده‌سازی و پخش آثار تأمینی از طریق نظارت بر عملکرد مدیران تأمین برنامه شبکه‌های سیما از مواردی است که در حکم معاون سیما خطاب به مدیرکل تامین و رسانه‌ بین‌الملل سیما بر آن تاکید شده است. 
غلامرضایی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد تولید تلویزیونی دانشگاه سازمان صداوسیما بوده و مدیریت مبادلات برنامه‌ای و جشنواره معاونت استان‌ها را در کارنامه کاری خود دارد. 
***
افتتاح نخستین کتابخانه ترافیکی تهران
نخستین کتابخانه ترافیکی همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان توسط سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران افتتاح شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نخستین کتابخانه ترافیکی همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان توسط سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران در شهرک آموزش ترافیک منطقه 8 افتتاح شد. اسدالله شعبانی، محمود برآبادی، عباس جهانگیریان، زهره مسکنی و مرجان ظریفی از جمله کسانی بودند که در جمع تعدادی از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی حضور داشتند. 
در این ‌برنامه از نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان که در آثار ترافیکی خود برای کودکان و نوجوانان به مفاهیم ایمنی عبور و مرور و رفتارهای درست ترافیکی پرداخته‌اند، تقدیر شد. 
«ترانه‌های ترافیکی»، «مینی‌بوس آبی مدرسه»، «شوخی»، «مورچه‌ها توی ماشین»، «خال‌خالی به شهر می‌رود» و... از جمله کتاب‌های ترافیکی ویژه کودکان و نوجوانان است که در روز ادبیات کودک و نوجوان با حضور نویسندگان آنها مورد بررسی دانش‌آموزان و در قفسه کتابخانه شهرک آموزش ترافیک قرار گرفت. 
***
برد پیت و یک بیماری مرموز
ستاره «روزی روزگاری در هالیوود» با اعتراف به اینکه از اختلال کوری چهره رنج می‌برد، گفت: این اختلال باعث شده به چشم مردم آدمی سرد، گوشه‌گیر، سرسنگین و خودشیفته باشم. 
به گزارش «وطن‌امروز»، برد پیت در گفت‌وگو با برخی رسانه‌های خارجی اظهار کرده مشکل پروسوپاگنوزیا یا کوری چهره دارد؛ اختلالی عصبی که ناتوانی در تشخیص چهره‌ها مشخصه بارز آن است و از هر ۵۰ نفر یک نفر به آن دچار می‌شود. 
به گفته این ستاره ۵۸ ساله هالیوودی، وی در به یاد آوردن و تشخیص چهره‌ها مشکل دارد و این باعث شده سرد و گوشه‌گیر به نظر برسد. معلوم نیست آیا برد پیت آزمایش‌های لازم برای تشخیص این اختلال را انجام داده است یا نه اما ابتلای او به این بیماری هنوز به طور رسمی از سوی هیچ پزشکی تایید نشده است.

Page Generated in 0/0057 sec