printlogo


کد خبر: 250762تاریخ: 1401/4/22 00:00
اخبار

صدور رأی برای ۵ دوپینگی جدید
تست دوپینگ ۵ ورزشکار در رشته‌های پاورلیفتینگ، بوکس، دوومیدانی و کوراش مثبت و رأی آنها صادر شد اما تا پایان مهلت قانونی استیناف، نام ورزشکاران محرمانه است. با تشکیل جلسه شورای صدور رأی
ایران نادو، این شورا به پرونده ۵ ورزشکار خاطی که تست دوپینگ آنها مثبت اعلام شد، رسیدگی کرد و تخلف ۲ ورزشکار پاورلیفتینگ، یک بوکسور، یک دوومیدانی‌کار و یک ورزشکار کوراش، بررسی شد. پس از استماع دفاعیات ورزشکاران، این شورا رأی نهایی خود را صادر کرد. ورزشکاران پس از ابلاغ رسمی رأی، ۲۰ روز فرصت دارند تقاضای استیناف کنند و در صورتی که اعتراضی به رأی شورا نداشته باشند، حکم آنها قطعی و لازم‌الاجراست. بر اساس بند 3/14 مجموعه قوانین ایران نادو تا زمان پایان مهلت قانونی حق استیناف، نام ورزشکاران محرمانه خواهد بود. 
***
جانشین کی‌روش انتخاب شد
فدراسیون فوتبال مصر روی ویتوریا را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد تا این مربی پرتغالی جایگزین هموطنش کارلوس کی‌روش شود. به گزارش العین، سرانجام فدراسیون فوتبال مصر جایگزین کارلوس کی‌روش را انتخاب کرد. روی ویتوریا با قراردادی طولانی‌مدت به عنوان سرمربی تیم ‌ملی فوتبال مصر انتخاب شد تا رسما جانشین کارلوس کی‌روش در این تیم شود. فدراسیون فوتبال مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد با ویتوریا قراردادی 4 ساله امضا کرده است و این مربی پرتغالی تا سال 2026 هدایت تیم ملی مصر را بر‌عهده خواهد گرفت. این مربی باتجربه در واکنش به انتخاب به عنوان سرمربی تیم ‌ملی فوتبال مصر در پیامی کوتاه گفت: سلام بر شما. من روی ویتوریا هستم و با قراردادی 4 ساله به عنوان سرمربی تیم ‌ملی فوتبال مصر انتخاب شدم. این دومین تجربه مربی52 ساله پرتغالی در تیم‌های عربی است. او پیش از این هم هدایت النصر عربستان را بر عهده داشته است. ویتوریا سومین مربی مصر در سال 2022 است. او قبل از هدایت مصر در اسپارتاک مسکو بود که ماه قبل قراردادش را به صورت توافقی فسخ کرد. روی ویتوریا جایگزین کارلوس کی‌روش روی نیمکت مصر شد. کی‌روش با وجود آنکه با مصر نایب‌قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا را به دست آورد اما به خاطر ناکامی در رساندن تیم به جام‌جهانی کناره‌گیری کرد. او با فدراسیون فوتبال مصر به خاطر دریافت مطالبات به مشکل خورده است و جنگ لفظی شدیدی با سران فدراسیون فوتبال این کشور دارد. 
***
مدیر حراست وزارت ورزش به دیدار علیرضا دبیر رفت
مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در محل کمپ تیم‌های ملی کشتی حضور یافت. مجید شهیدی ظهر روز دوشنبه در محل فدراسیون کشتی حضور یافت و با علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون درباره اتفاقات پیش آمده در مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی که در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد، گفت‌و‌گو کرد. در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای مشترک درباره اتفاقات انتخابی تیم ‌ملی تشکیل و با آسیب‌شناسی صورت گرفته، جلوی تکرار چنین وقایعی گرفته شود. شهیدی در ادامه از قسمت‌های مختلف کمپ تیم‌های ملی کشتی و خانه‌های کشتی شهید ابراهیم هادی و شهید مصطفی صدرزاده بازدید کرد و توسط رئیس فدراسیون در جریان فعالیت‌های صورت گرفته قرار گرفت. مدیرکل حراست وزارت ورزش در جریان این بازدید با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته، گفت: کشتی ورزش اول کشور است و وظیفه ما حمایت از این رشته مدال‌آور و پرافتخار است. 
***
ادعای عجیب یک سایت فرانسوی: سولسشایر اولویت ایران است
بر اساس ادعای یک رسانه فرانسوی، سرمربی پیشین منچستریونایتد مورد توجه فدراسیون فوتبال ایران برای جانشینی اسکوچیچ قرار گرفته است. به گزارش تسنیم، پس از تصمیم فدراسیون فوتبال ایران برای قطع همکاری با دراگان اسکوچیچ در فاصله 4 ماه مانده به آغاز مسابقات جام‌جهانی 2022 قطر، رایزنی‌ها درباره جانشین این مربی کروات آغاز شده است. سایت فرانسوی «فوت مرکاتو» در این راستا گزارش داد: طبق اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم، سرمربی و مهاجم پیشین منچستریونایتد در اولویت فدراسیون فوتبال ایران قرار دارد. این مربی نروژی پس از اینکه نوامبر 2021 از سمت سرمربیگری منچستریونایتد کنار گذاشته شد، پس از 8 ماه تیمی را برای مربیگری پیدا نکرده است. در ادامه گزارش این سایت فرانسوی آمده است: سولسشایر که در ایران بسیار پرطرفدار است اما اولویت‌های کوتاه‌مدت دیگری دارد و جانشین دراگان اسکوچیچ در تیم ‌ملی فوتبال ایران نخواهد شد. اسکوچیچ 53 ساله در سال 2020 هدایت تیم ‌ملی ایران را بر عهده گرفت و در 18 بازی آمار 15 برد، یک تساوی و 2 باخت را از خود بر جا گذاشت.

Page Generated in 0/0066 sec