printlogo


کد خبر: 250771تاریخ: 1401/4/22 00:00
اخبار

راه‌اندازی سامانه مجازی ارتباط با خانواده شهدا در فراجا
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی سامانه مجازی ارتباط با خانواده معظم شهدا در فراجا خبر داد. سردار حسین اشتری در آیین نکوداشت «اسوه ایثار» که با حضور همسران، فرزندان و خانواده معظم 50 شهید سرافراز انتظامی کل کشور در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید می‌فرمایند، کمتر از مقام شهدا نیست و برگزاری این همایش‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند در این مسیر مقدس بسیار راهگشا و موثر باشد. وی افزود: به برکت خون شهدا، ایران اسلامی امروز از امنیت مثال‌زدنی و پایداری برخوردار است و حفظ و پاسداری از این نظم، آرامش و امنیت که با هدایت‌های مقام معظم رهبری و در مقابله با تحریم‌ها و برنامه‌های دشمنان حاصل شده یک وظیفه و تکلیف مهم است. اشتری با اشاره به راه‌اندازی سامانه مجازی ارتباط با خانواده معظم شهدا در فراجا، گفت: تبیین هدف و راه شهدا وظیفه سنگینی است که این عزیزان برای هدایت جامعه بر عهده دارند. 
***
کمک ۲۰ میلیارد ریالی همراه اول به زلزله‌زدگان هرمزگان
همراه اول از کمک ۲۰ میلیارد ریالی جهت ساخت کانکس برای اسکان موقت زلزله‌زدگان هرمزگان خبر داد. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در راستای مسؤولیت اجتماعی، اپراتور اول تلفن همراه کشور با اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت ساخت کانکس برای اسکان موقت زلزله‌زدگان زلزله اخیر هرمزگان کمک کرد. بر اساس این گزارش، کانکس‌های تولیدی از چند روز پیش به مرور تحویل افراد موردنظر شده و بزودی همه ۶۰ کانکس تولیدی در اختیار زلزله‌زدگان هرمزگان قرار می‌گیرد. شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱، 2 زلزله با شدت بیش از ۶ ریشتر در استان هرمزگان رخ داد که خسارات نسبتا زیادی در پی داشت. 
***
رئیس شورای شهر تهران:
ممنوعیت ورود سگ‌ها به پارک‌ها بر اساس قانون است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران جزئیات حادثه سقوط کودک ۵ ساله در چاهی واقع در منطقه ۱۵ را تشریح کرد و همچنین ممنوعیت ورود سگ‌ها به بوستان‌های شهر تهران را که از سوی نیروی انتظامی اعلام شده است، بر اساس قانون خواند. مهدی چمران پیش از آغاز هفتاد‌و‌هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، در جمع خبرنگاران درباره سقوط کودک 5 ساله در چاهی واقع در منطقه ۱۵، ضمن تسلیت به خانواده این کودک گفت:‌ این کودک در بوستان در چاه سقوط نکرده است، بلکه رمپ و لوپی در کنار بزرگراه بسیج وجود داشته که اساسا محلی برای استراحت و رفت و آمد نیست. اگرچه قسمتی از آن چمن بوده اما بوستان و جای استراحت محسوب نمی‌شود، بلکه بالعکس جای خطرناک و مسیر اتومبیل و حرکت خودروها بوده است که این اتفاق رخ داده است. وی افزود:‌ علت ریزش قناتی بوده که در ابتدا ۳۰ متر و بعدا به مرور به ۵۰ متر رسیده است. وی درباره انتشار اخباری مبنی بر بازداشت شهردار منطقه نیز گفت:‌ خبر بازداشت شهردار منطقه صحت دارد و شهردار بازداشت شده است. البته هنوز وثیقه ارائه شده از سوی شهرداری تهران مورد قبول واقع نشده و اعلام شده وثیقه باید شخصی و نقدی باشد. چمران همچنین درباره ممنوعیت ورود سگ‌ها به پارک‌ها که از سوی نیروی انتظامی اعلام شده است، گفت:‌ این قانون است و نیروی انتظامی نیز بر اساس قانون عمل کرده است. 
***
اپلیکیشن «تأمین ‌اجتماعی من» رونمایی شد
اپلیکیشن «تأمین‌اجتماعی من» که تنها اپلیکیشن رسمی و مورد تأیید سازمان تأمین‌اجتماعی است، رونمایی شد. مهندس عبدالله حسینیان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین ‌اجتماعی درباره این اپلیکیشن و ویژگی‌های آن گفت: افزایش درگاه‌های ارائه خدمات غیرحضوری به ‌منظور تسهیل ارائه خدمات و افزایش دسترسی خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی برای مخاطبان، از مهم‌ترین اهداف راهبردی سازمان است. وی افزود: در این زمینه، برنامه‌های متنوعی در حوزه فناوری اطلاعات سازمان در دست انجام است که اپلیکیشن «تأمین‌اجتماعی من»، به ‌عنوان بخشی از این برنامه‌ها، طراحی و پیاده‌سازی شده و تمام بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به نشانی hamrah.tamin.ir برای دریافت و دانلود نسخه اندروید اقدام کنند یا با مراجعه به نشانی فوق و همچنین نشانی اینترنتی es.tamin.ir/pwa از نسخه وب اپلیکیشن این نرم‌افزار که نیاز به دانلود ندارد، استفاده کنند. 
***
عیدی فرهنگسرای رسانه به خبرنگاران سادات در هفته حجاب و عفاف
آیین رونمایی از نمایشگاه محصولات حجاب و عفاف با فناوری نانو، همزمان با دهه ولایت و هفته حجاب و عفاف برگزار می‌شود. آیین رونمایی از نمایشگاه محصولات حجاب و عفاف با فناوری نانو، همزمان با دهه ولایت و هفته حجاب و عفاف روز سه‌شنبه 28 تیر در محل موسسه بنیتا برگزار می‌شود. این نمایشگاه در راستای حمایت از کالای ایرانی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با عنوان «میراث یاس» برگزار می‌شود. در این نمایشگاه که با مشارکت فرهنگسرای رسانه و در محل موسسه نانو بنیتا برگزار می‌شود، محصولاتی در حوزه حجاب و عفاف نظیر چادر، روسری و پیراهن به خبرنگاران سادات ارائه می‌شود. ‌‌همچنین به مناسبت عید غدیر، فرهنگسرای رسانه قصد دارد تعداد محدودی از محصولات موسسه نانو بنیتا را با بن تخفیف به عنوان عیدی به خبرنگاران سادات هدیه دهد، از این رو لیست خبرنگاران سادات را از خبرگزاری‌ها و مطبوعات کشور دریافت کرده و بن تخفیف خرید را به آنها تقدیم می‌کند. بر اساس این گزارش، نمایشگاه «میراث یاس» از 28 تیرماه آغاز به کار کرده و تا 5 مرداد از ساعت ۹ تا 18 برقرار است.  

Page Generated in 0/0117 sec