printlogo


کد خبر: 250785تاریخ: 1401/4/22 00:00
اخبار

نیروهای مسلح از همه نهادها موفق‌تر بوده‌ است
رئیس قوه ‌قضائیه گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در انجام وظایف خود طی بیش از 4 دهه گذشته از همه نهادها موفق‌تر عمل کرده‌ است. 
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به وظایف و مسؤولیت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در قانون اساسی آمده است، گفت: «حفظ استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی»، «دفع هرگونه تجاوز و شرارت از کشور»، «پیشرفت و تعالی در پرورش و تربیت نیروی انسانی در تراز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران» و همچنین «پیشرفت علمی و به‌روز رساندن تجهیزات و آموزش‌ها در حد عالی»، از جمله وظایف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است و بدون مبالغه می‌گویم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در انجام وظایف خود طی بیش از ۴ دهه گذشته از همه نهادها موفق‌تر عمل کرده‌ است. وی به دعای بیست‌و‌هفتم صحیفه سجادیه که تنها درباره نیروهای مسلح است اشاره کرد و گفت: حضرت سجاد(ع) که واقعه عاشورا در کربلا را دیده‌اند و فرماندهی‌ حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) بر نیروهای مسلح را درک کرده‌اند، دعای بیست‌و‌هفتم صحیفه سجادیه را صرفا و به صورت مفصل، به نیروهای مسلح و مرزداران اختصاص داده‌اند و من وقتی‌ این دعا را می‌خوانم با تمام وجود و قلبم می‌گویم که‌ ای کاش من هم‌ مرزدار و عضو نیروهای مسلح بودم. محسنی‌اژه‌ای در ادامه با بیان اینکه بسیاری از شهیدان، امرا، فرماندهان، شخصیت‌ها، دستاوردها و توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران ناشناخته مانده‌اند، بر معرفی و تبیین این موارد برای آحاد مردم تاکید کرد و اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران و به طور کلی نیروهای مسلح ما در مقطع پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای شگرفی به دست آوردند، لذا ضروری است این دستاوردها و توانمندی‌ها تا آنجا که به لحاظ طبقه‌بندی مسائل امکان دارد، معرفی و تبیین شوند. 
***
بیان واقعیت‌های دفاع‌مقدس برای اثبات حقانیت ملت ایران کافی است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: باید واقعیت دفاع‌مقدس را با صحت و دقت نمایش دهیم و این واقعیات برای اثبات حقانیت ملت ایران کاملا کفایت می‌کند. 
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع‌مقدس، در تشریح فلسفه برگزاری این رویداد علمی، اظهار داشت: حادثه دفاع‌مقدس در تاریخ ملت و کشور ایران فوق‌العاده مهم و بزرگ است تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به‌ عنوان یک گنج یاد می‌کنند که تاکنون بخش اندکی از آن کشف و استخراج شده است. وی با تأکید بر اینکه دفاع‌مقدس باعث سربلندی ملت ایران است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند همان‌گونه که تاریخ جنگ‌های ایران و روسیه در منطقه قفقاز و سایر مناطق منجر به تحمیل معاهده‌های ترکمنچای و گلستان شد و برای نزدیک به ۲ قرن موجب سرافکندگی ملت ایران بود، دفاع‌مقدس باید برای ۲ قرن موجب سربلندی ملت ایران باشد. 
سرلشکر باقری بیان داشت: ایشان همواره تأکید دارند در ابعاد گوناگون دفاع‌مقدس و کنکاش درباره زوایای پنهان آن و بازنمایی آن به دور از تحریف و اغراق و پیرایه کار شود. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: تاکنون اقدامات خوبی در زمینه روایت‌های احساسی و خاطره‌ای از دفاع‌مقدس انجام شده است که اینها در جای خود برای حفظ و ارتقای روحیه ملی جوانان ما بسیار مهم و با ارزش است اما یکی از زوایای پنهانی که به آن کمتر پرداخته شده بررسی جایگاه علم و فناوری در دفاع‌مقدس است. 
***
سخنگوی دولت:
با دسته‌بندی مردم برای ارائه خدمات مخالفیم
سخنگوی دولت با یادآوری اینکه قانون حجاب و عفاف مصوب سال ۸۴ و دولت هشتم بوده که همان زمان ابلاغ شده و ابلاغ جدیدی وجود نداشته است، تاکید کرد: دولت معتقد است در ارائه خدمات عمومی و تامین حقوق شهروندی هرگز نباید دسته‌بندی میان مردم صورت گیرد. 
علی بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه هفته گذشته شاهد ابلاغ قانون حجاب و عفاف مصوب سال ۸۴ از سوی رئیس‌جمهوری و به دنبال آن افزایش برخی هجمه‌ها به دولت بودیم، سیاست دولت در این زمینه برای جلوگیری از افراط و تفریط مجریان و سوءاستفاده عده‌ای جهت تخریب دولت چیست، تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید این قانون مصوب سال ۸۴ و دولت هشتم است که در همان دولت هم ابلاغ شده است و ابلاغ جدیدی وجود نداشته است. همه ما، هم دولت و هم مردم مکلف به اجرای قانون هستیم و پیشرفت و حل مشکلات و ساماندهی نظم امور در گرو پایبندی ما به قوانین و تحقق نظم شهری است و تضمین حقوق شهروندی هم در گرو پایبندی به قانون است. 
وی یادآور شد: دولت معتقد است در ارائه خدمات عمومی و تامین حقوق شهروندی هرگز نباید دسته‌بندی میان مردم صورت گیرد، ما با هرگونه دسته‌بندی کردن و طبقه‌بندی کردن مردم برای ارائه خدمات مخالف هستیم و حتما باید در چارچوب قانون همه مردم از خدمات عمومی و شهروندی و از حقوق اساسی خود بهره‌مند شوند.

Page Generated in 0/0067 sec