printlogo


کد خبر: 250797تاریخ: 1401/4/23 00:00
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم شهر عنوان کرد
برگزاری «فیلم شهر» با نصف بودجه مصوب

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم شهر تاکید کرد: هیچ محدودیتی نداشتیم تا فیلم‌های انتقادی نباشند ولی در کنار آنها فیلم‌های امیدبخش هم راه یافته‌اند. به گزارش «وطن‌امروز»، هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر امسال از ۲۶ تا ۳۱ تیرماه برگزار می‌شود. در آستانه برپایی این رویداد، مجید اکبرشاهی، دبیر این جشنواره در نشستی خبری که صبح چهارشنبه ۲۲ تیرماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، جزئیاتی از نحوه برگزاری این جشنواره ارائه داد. وی گفت: در این دوره ۳۶۳۹ اثر در بخش‌های مختلف دریافت شده و از این بین ۱۸۷۱ اثر از ۱۱۲ کشور به جشنواره رسیده که هندوستان، برزیل، ترکیه، آمریکا و ایتالیا به ترتیب بیشترین تعداد آثار را داشتند. 
اکبرشاهی درباره بودجه جشنواره نیز گفت: هنوز جمع‌بندی نشده ولی آنچه اعلام کردیم ۱۰ میلیارد بود که مصوب نشد و ۶ میلیارد مصوب شد و احتمال می‌دهیم با نصف این رقم جشنواره را به پایان برسانیم. در واقع مجبور شدیم بخش‌های مختلفی را حذف کنیم؛ مثل یک کارگاه که ۵۰ هزار دلار برای آن و دستمزد یک هنرمند برنده اسکار خارجی در نظر گرفته بودیم که مجبور به حذفش شدیم. 
دبیر جشنواره فیلم شهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر فیلم‌ها با سانسور مواجه شدند، اضافه کرد: هیچ محدودیتی نداشتیم تا فیلم‌ها انتقادی نباشند ولی در کنار آنها فیلم‌های امیدبخش هم راه یافته‌اند. من لفظ سیاه‌نمایی را برای فیلمی به کار نمی‌برم مگر اینکه ثابت شود فیلمساز غرض خاصی داشته است. در بخش اهدای جوایز هم اینطور نیست که فیلمی مشخص از سوی ما حمایت ویژه شود و بیشتر جوایز را بگیرد.

Page Generated in 0/0052 sec