printlogo


کد خبر: 250800تاریخ: 1401/4/23 00:00
در روز اکران رایگان ۲ فیلم، «هناس» 3 میلیاردی شد
نتیجه حمایت ارگانی از سینما

همزمان با عبور فروش فیلم سینمایی «هناس» از مرز ۳ میلیارد تومان، رکورد تعداد مخاطب سینما در سال جاری با حضور بیش از ۱۰۵ هزار نفر در یک روز شکسته شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سه‌شنبه ۲۱ تیرماه دو فیلم «هناس» و «بدون قرار قبلی» به صورت ویژه و حمایتی اکران شدند که با استقبال مخاطبان در سینماهای سراسر کشور همراه شد به طوری که رکورد تعداد مخاطب سینما در سال 1401 با حضور بیش از ۱۰۵ هزار نفر در یک روز شکسته شد. 
هاشم میرزاخانی، مدیرعامل موسسه سینماشهر گفت: سه‌شنبه ۲۱ تیرماه، حدود ۱۰۵ هزار نفر به سالن‌های سینما رفتند که بیشترین تعداد حضور مخاطب در سینما در یک روز سال جاری بود. اگر چه این اتفاق به دلیل حمایت ویژه رخ داد ولی نشان داد با تقویت ظرفیت‌های بالقوه همچنان بسیاری از مردم مشتاق حضور در سالن‌های سینما هستند. تقریبا نیمی از سانس‌های اکران در سالن‌های سینما مختص فیلم‌های «هناس» و «بدون قرار قبلی» بوده و در جریان اجرای این طرح ۱۳ هزار و ۴۴۴ نفر به تماشای فیلم «هناس» و ۷ هزار و ۶۵۰ نفر به تماشای فیلم «بدون قرار قبلی» نشستند. همانطور که گفته شد مبلغ ریالی توسط سازمان سینمایی به سینماداران و صاحبان آثار پرداخت می‌شود. وی افزود: اجرای اینگونه حمایت ارگانی از آثار ارزشمند، اسباب حضور مخاطبان در سینما را مهیا کرده و در گام بعد آن به نفع سینماداران، صاحبان آثار و همچنین پخش‌کنندگان سینما خواهد بود. لذا از تمام مدیران ارشد دستگاه‌ها و ارگان‌های اجرایی کشور درخواست داریم به منظور ایجاد اوقات فراغت سالم برای پرسنل و خانواده محترم دستگاه‌های خود و همچنین برای به چرخش درآمدن چرخه اقتصاد سینما، این نوع بسته‌های حمایتی را در امور رفاهی خود بگنجانند. مدیرعامل موسسه سینماشهر همچنین بیان کرد: سازمان سینمایی از اکران‌های خانوادگی نهادهای دولتی حمایت می‌کند و آمادگی انعقاد قرارداد برای اکران گروهی و خانوادگی برای همه آثار در تمام سینماهای کشور با هماهنگی صاحبان آثار و سینماها را دارد. فیلم سینمایی «هناس» که قصه ترور یک عشق را از زاویه دید شهره پیرانی، همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد در آخرین روزهای زندگی او روایت می‌کند نیز در روز ۲۱ تیرماه با جذب حدود ۳۴ هزار مخاطب در یک روز، پرمخاطب‌ترین روز اکران خود را طی مدت زمان اکران خود سپری کرد و پس از گذشت یک ماه از آغاز اکران، مرز 3 میلیارد فروش را رد کرد.

Page Generated in 0/0053 sec