printlogo


کد خبر: 250815تاریخ: 1401/4/23 00:00
اخبار

پیروزی بی‌دردسر تیم‌ ملی بسکتبال ایران مقابل سوریه
تیم ملی بسکتبال ایران نخستین بازی خود در کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی را با برتری پشت سر گذاشت. به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی به مصاف سوریه رفت و با حساب 67 - 80 به برتری دست یافت. 
نیمه اول: ایران ۴۴ - سوریه 38
همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد ایران بازی را بهتر آغاز کرد و 9 بر 2 از حریف خود پیش افتاد. در ادامه کوارتر نخست اما سوری‌ها پس از وقت استراحتی که درخواست کردند 9 - 13 پیش افتادند و 11 امتیاز پیاپی گرفتند تا ایران تقاضای وقت استراحت کند. رفته رفته ایران نبض بازی را در اختیار گرفت و 18 - 22 پیروز کوارتر نخست شد. در کوارتر دوم این تیم ایران بود که با پرتاب‌های ۳ امتیازی یخچالی و رضایی‌فر اختلاف را به ۶ امتیاز رساند و در پایان نیمه اول 
‌38 - 44 پیروز به رختکن رفت. این کوارتر نیز ۲0 - ۲2 به سود ایران پایان یافت. 
نیمه دوم: ایران ۸۰ - سوریه 67
در نیمه دوم ایران عملکرد بهتری در دفاع و حمله داشت و با درخشش بهنام یخچالی در پرتاب‌های ۳ امتیازی و ارسلان کاظمی در ریباند دفاع و حمله، اختلاف را به ۱۵ امتیاز افزایش داد تا شاگردان ارمغانی 50 - 65 پیشی بگیرند. در حالی که سوری‌ها با اسلم دانک «عبدالوهاب» اختلاف را به ۹ امتیاز کاهش دادند، ادامه درخشش یخچالی در پرتاب‌های ۳ امتیازی بار دیگر اختلاف را به ۱۲ افزایش داد. هر چند کوارتر چهارم این بازی ۱۵ - ۱۷ به سود سوریه پایان یافت اما این تیم ایران بود که در مجموع با اختلاف ۱۳ امتیازی برنده بازی شد. 
برنامه ۲ بازی‌ دیگر تیم ملی ایران در گروه C کاپ آسیا به شرح زیر است:
 بازی دوم
ایران - قزاقستان: جمعه ۲۴ تیر، ساعت ۸:۳۰
بازی سوم
ایران - ژاپن: یکشنبه ۲۶ تیر، ساعت ۱۵:۰۰
***
مشکل ۲ بازیکن استقلال حل شد
مشکل ۲ بازیکن استقلال برای ادامه حضور در این تیم پس از دیدار مدیران باشگاه استقلال و سایپا حل شد. به گزارش رسانه رسمی باشگاه استقلال، ظهر دیروز جلسه‌ای میان مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال و مهدی حسینی‌پور، مدیرعامل باشگاه سایپا درباره تداوم حضور سید‌ابوالفضل جلالی و امیرعلی صادقی در باشگاه استقلال برگزار شد و در نهایت با توافق ۲ مدیرعامل، این ۲ بازیکن فصل آتی آبی‌های پایتخت را همراهی خواهند کرد. جلالی و صادقی بزودی در تمرینات استقلال حاضر می‌شوند. 
***
واگذاری دائم ۲ ورزشگاه‌ شهرداری به سرخابی‌ها
دستیار رسانه‌ای شهردار تهران از واگذاری دائم مجموعه‌های ورزشی امام رضا(ع) و شهید کاظمی به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد. رضا سیفی، دستیار رسانه‌ای شهردار تهران در صفحه شخصی خود از واگذاری دائم ورزشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به این باشگاه‌ها خبر داد و نوشت: یک خبر خوب برای هواداران ‎پرسپولیس و ‎استقلال؛ با دستور شهردار تهران مجموعه‌های ورزشی امام رضا(ع) و شهید کاظمی به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد تا از این پس ورزشگاه دائم داشته باشند. 
***
جزئیات تصادف مرگبار کوهنوردان
گروه کوهنوردی هریاس که برای صعود به کوه‌های ترکیه رفته بودند، در راه بازگشت دچار سانحه شدند. 
به گزارش ایسنا، صبح روز سه‌شنبه حوالی ساعت ۶ صبح، یک دستگاه اتوبوس که از مبدأ بازرگان به مقصد تهران در حال حرکت بود، در ۳۰ کیلومتری شهر زنجان واژگون شد. در پی این حادثه، راننده و ۲ خانم فوت کرده و ۱۶ نفر دیگر شامل 6 زن و ۱۰ مرد مصدوم شدند. همان روز جانشین پلیس راه استان زنجان با تایید این خبر اعلام کرد اتوبوس برون‌شهری در کیلومتر ۳۰ آزادراه زنجان - تبریز لاین جنوبی به خاطر خواب‌آلودگی راننده واژگون شد و راننده به همراه ۲ نفر دیگر در این حادثه فوت کردند و ۱۶ نفر دیگر مجروح شدند. جانشین پلیس راه استان زنجان به سرنشینان این اتوبوس اشاره کرد و گفت: ۱۹ نفر از سرنشینان این اتوبوس کوهنوردان ایرانی بودند که برای صعود به کوه‌های ترکیه رفته بودند که متأسفانه در مسیر برگشت این حادثه رخ داد و ۲ نفر از این کوهنوردان فوت شدند. پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان داد اعضای باشگاه هریاس تهران‌، کوهنوردانی بودند که در این اتوبوس حضور داشتند. پورعماد یکی از بستگان رئیس باشگاه هریاس در گفت‌وگو با ایسنا درباره ابعاد حادثه گفت: رئیس باشگاه هم در این حادثه حضور داشت و او اکنون نمی‌تواند تکان بخورد، چرا که ۳ دنده‌اش شکسته است. او ادامه داد: در جاده زنجان راننده خوابش می‌گیرد و اتوبوس چپ می‌کند. در اتوبوس همگی کوهنورد بودند که متاسفانه ۲ کوهنورد به همراه راننده از دنیا رفتند. پورعباد درباره وضعیت رسیدگی بیمارستان به کوهنوردان گفت: در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان رسیدگی‌ها انجام می‌شود. ۱۲ کوهنورد به صورت سرپایی معالجه شده و مرخص شده‌اند اما هنوز ۳ نفر از کوهنوردان روی تخت هستند که امیدواریم هر چه سریع‌تر بهبود پیدا کنند. 

Page Generated in 0/0042 sec