printlogo


کد خبر: 250831تاریخ: 1401/4/23 00:00
رئیس پلیس کشور:
ظاهر مجرمان تغییر کرده است

«مجرمان مثل چند سال قبل نیستند که شرایط فیزیکی خاصی داشته باشند، ظاهر آنها تغییر کرده و برخی خیلی شیک و به اصطلاح باکلاس شده‌اند». این جمله را فرمانده فراجا دیروز در نخستین رویداد کاربرد هوش مصنوعی در کشف علمی جرم که در سالن همایش‌های سازمان اوقاف برگزار شد اعلام کرد و گفت: امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط کشور و ماموریت‌های متعدد حضور دارد و هیچ مجموعه و سازمانی را نداریم که به اندازه پلیس ایران با مردم در ارتباط باشد. 
سردار حسین اشتری با بیان اینکه مردم هر روز به یک شکل و نوعی با همکاران ما ارتباط دارند، گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی ما پیشگیری از جرم است و البته اگر جرمی هم رخ دهد با سرعت پیگیری و احقاق حق می‌کنیم. ما حافظان جان و مال و ناموس مردم هستیم. فرمانده فراجا ادامه داد: به همان اندازه که تکنولوژی در کشور پیشرفت کرده است، جرائم هم پیچیده شده است و جرائمی که امروز در جامعه رخ می‌دهد با گذشته متفاوت است. وی با بیان اینکه تصور ما از مجرمان تغییر کرده است، گفت: امروز دیگر اینطور نیست که مجرمان الزاما یک شرایط فیزیکی خاصی داشته باشند، ظاهر مجرمان و مرتکبان جرم تغییر کرده و برخی خیلی شیک و به اصطلاح باکلاس شده‌اند. اشتری افزود: پلیس هم باید با ظرفیت و تجهیزات و ابزارهای هوشمندی که در اختیار دارد از همه مجرمان جلوتر باشد. ما باید تسلط اطلاعاتی بر جرائم و مجرمان داشته باشیم و بحمدالله در این مسیر حرکت کرده‌ایم و باید سرعت این روند و هوشمندسازی بیشتر شود. 
رئیس پلیس با بیان اینکه خوشبختانه در دهه‌های گذشته شاهد رشد پلیس بوده‌ایم، گفت:‌ در بحث الکترونیکی شدن خدمات و انجام ماموریت‌ها نیز گام‌های خوبی در مجموعه انتظامی کشور برداشته شده است. از حدود ۲ سال پیش نیز پلیس رسما به سمت هوشمندسازی گام برداشت و دستاوردهای خوبی در این زمینه داشتیم هر چند که باید سرعت‌مان را بیشتر کنیم. وی با بیان اینکه امروز برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشف علمی جرم گام برداشته‌ایم، اظهار کرد:‌ مردم بزودی نتایج اجرای این طرح را خواهند دید. وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات ارائه‌شده از سوی پلیس اشاره کرد و گفت:‌ بیش از ۱۰۰ میلیون خدمت در یک سال از سوی پلیس به مردم ارائه شده است، این خدمات از گذرنامه و گواهینامه تا شماره‌گذاری و... را شامل می‌شود و از این منظر پلیس یک دستگاه خدمت‌رسان منحصربه‌فرد در کشور است.

Page Generated in 0/0063 sec