printlogo


کد خبر: 250833تاریخ: 1401/4/23 00:00
اخبار

سردار «حسن مؤمنی» رئیس پلیس راه کشور شد
در حکم فرمانده کل انتظامی، «سردار حسن مومنی» به عنوان رئیس پلیس راه کشور معرفی شد. بنا بر گزارش‌ها، در پی پیشنهاد رئیس پلیس راهور فراجا و با حکم سردار فرماندهی کل انتظامی، سردار حسن مومنی به عنوان رئیس پلیس راه راهور فراجا منصوب شد. وی پیش از این، ریاست دانشکده راهنمایی و رانندگی دانشگاه علوم انتظامی امین را بر عهده داشت. همچنین در مراسمی از خدمات سرهنگ سیاوش محبی، سرپرست سابق پلیس راه قدردانی شد.
***
آغاز ساخت خط ۱۰ متروی تهران
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: با آغاز حفاری فاز یک خط ۱۰ مترو، در برنامه ۴ یا ۵ ساله، این طرح آماده بهره‌برداری خواهد شد. سردار سیدحسین هوش‌السادات در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه این خط با بیان اینکه امروز عملیات مونتاژ دستگاه تی‌بی‌ام برای حفاری خط ۱۰ مترو تهران آغاز شد، افزود: در ادامه با مونتاژ دستگاه دوم در ۲ مسیر مقابل هم شامل یک مسیر به سمت میدان کتاب و یک مسیر به سمت وردآورد، حفاری فاز یک خط ۱۰ مترو که بیش از 14.5 کیلومتر است، آغاز و در برنامه ۴ یا ۵ ساله این طرح آماده بهره‌برداری خواهد شد. وی ادامه داد: قرارگاه تاکنون اعتباری دریافت نکرده است و از محل امکانات خود برای تجهیز کارگاه، امور را پیش برده است و درباره تأمین منابع مالی طبق تفاهمنامه با شهرداری اقدامات لازم انجام خواهد شد. سردار هوش‌السادات با اعلام اینکه عمده اقدامات توسط جوانان نخبه ایرانی انجام می‌شود و به بیگانگان وابستگی نداریم، گفت: مونتاژ این دستگاه‌ها توسط کشور‌های خارجی انجام می‌شد اما امروز نیرو‌های داخلی این امر را انجام می‌دهند و تعمیرات و نگهداری تمام دستگاه‌ها در داخل کشور صورت می‌گیرد. وی افزود: حفاری که مسائل پیچیده‌ای دارد از لحاظ اجرایی، بررسی و اقدامات برای نگهداری به طور کامل توسط نیرو‌های داخلی انجام می‌شود. 
***
ارائه تجهیزات شیمی‌درمانی در داروخانه‌های هلال احمر
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر از تامین و ارائه سوزن‌های بیوپسی، پورت شیمی درمانی، پمپ شیمی‌درمانی و سوزن پورت در داروخانه تجهیزات پزشکی هلال‌احمر خبر داد. علیرضا عسکری با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی مجموعه تدارکات پزشکی جهت رفع نیاز بیماران، گفت: تامین و ارائه سوزن‌های بیوپسی، پورت شیمی‌درمانی، پمپ شیمی‌درمانی و سوزن پورت در داروخانه تجهیزات پزشکی تداوم دارد و تلاش می‌شود تا در حوزه تجهیزات شیمی‌درمانی نیازهای بیماران برطرف شود. وی با اشاره به اوج‌گیری مجدد تعداد مبتلایان به کرونا افزود: از سوی دیگر تامین و توزیع اقلام بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا شامل انواع دستکش، انواع ماسک ۳ لایه، باند، گاز، پانسمان‌های نانو، آنتی باکتریال، مایع ضدعفونی‌کننده دست و سطوح، تست تشخیص سریع کرونا، تب‌سنج و پالس اکسی متر نیز در داروخانه‌های هلال‌احمر بدون هیچ مشکلی صورت می‌گیرد. 
***
برگزاری جشنواره ملی گوهرشاد پوشش اصیل ایرانی- اسلامی
نخستین جشنواره پوشش اصیل ایرانی- اسلامی گوهرشاد به همت و پیشرانی مجموعه‌های مردمی عرصه عفاف و حجاب و تسهیل‌گری و تنظیم‌گری دستگاه‌ها و نهادها از ۱۸ لغایت ۲۹ تیرماه در اراضی عباس‌آباد، کوشک باغ هنر برگزار می‌شود. محمدحسن جعفرزاده، دبیر جشنواره ملی گوهرشاد افزود: این جشنواره در بخش‌های مختلف اعم از پویش‌ها و مراسم‌های گوهرشاد، نمایشگاه‌های تخصصی گوهرشاد، مسابقات فرهنگی- هنری گوهرشاد، بازی‌های حجاب و عفاف گوهرشاد، نشست‌های کارشناسی گوهرشاد و رویداد تجربه‌نگاری و ایده‌پردازی گوهرشاد ۱۸ لغایت ۲۹ تیرماه برگزار می‌شود. وی افزود: هدف جشنواره هم‌افزایی فعالیت‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با حمایت دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی از یک سو و شناسایی و تعمیم تجربه‌های موفق و ایده‌های خلاقانه در این عرصه است. وی افزود: پیام ما در بخش پویش گوهرشاد علاوه بر نشان‌گذاری عفاف و حجاب به عنوان زیبایی اصیل، تاکید بر افتخار بودن این پوشش ایرانی- اسلامی برای زنان و مردان این سرزمین است. 
***
وجود همزمان گرما و دود شدید مرگبار است
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد گرما همراه با دود می‌تواند ترکیبی مرگبار بویژه برای افراد مسن‌تر باشد. «مصطفی رحمان» محقق ارشد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گوید: ما شاهد آتش‌سوزی‌های جنگلی مکرر هستیم که باعث آلودگی می‌شود و آتش‌سوزی‌ها در روزهای گرم‌تر اتفاق می‌افتد. بنابراین در آینده از این موارد بیشتر خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: اگر چه گرمای شدید و آلودگی هوا هر کدام خطر مرگ را افزایش می‌دهند اما این ترکیب به طور تصاعدی این خطر را افزایش می‌دهد. روزهای بسیار گرم خطر مرگ را کمی بیش از ۶ درصد افزایش می‌دهد. در روزهایی که آلودگی هوا زیاد است، خطر مرگ ۵ درصد افزایش می‌یابد. رحمان گفت: طبق یک بررسی، در روزهای بسیار گرم و بسیار آلوده این خطر ۲۱ درصد افزایش می‌یابد. در روزهایی که هم گرما و هم آلودگی هوا بالا بود، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی نزدیک به ۳۰ درصد و خطر مرگ ناشی از مشکلات تنفسی ۳۸ درصد افزایش یافت. هنگامی که سطح گرما و آلودگی هر ۲ بالا بود، افراد بالای ۷۵ سال بیشترین آسیب را متحمل شدند؛ آنها ۳۶ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ بودند، در مقایسه با 8.5 درصد افزایش خطر مرگ برای افراد ۷۵ سال و کمتر.

Page Generated in 0/0051 sec