printlogo


کد خبر: 250837تاریخ: 1401/4/23 00:00
اخبار

میرکاظمی:
دیگر چیزی به نام ارز ترجیحی وجود ندارد
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: چیزی به اسم ارز ترجیحی ۴۲۰۰ وجود ندارد، اگر دولت بخواهد از بخشی حمایت داشته باشد، باید مابه‌التفاوت ریالی آن را پرداخت کند. سید مسعود میرکاظمی روز گذشته در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تامین اعتبارات عمرانی سفرهای استانی گفت: در پایان سال گذشته تعهدات سفر استانی ۱۳۵ درصد بود و ما ۳۵ درصد بالاتر از آنچه تعهد کرده بودیم، پرداخت کردیم. امسال هم از مردادماه پرداخت‌های عمرانی انجام و البته بیشتر هم می‌شود. ما تعهد دادیم که استقراض نکنیم و بر این تعهدمان هم پایبندیم. تیرماه سال جاری ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی اختصاص خواهد یافت و این علاوه بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراقی است که برای بودجه عمرانی اختصاص می‌یابد.  وی درباره رتبه‌بندی معلمان نیز تصریح کرد: ما قبل از اینکه به پایان هر ماه برسیم، جلساتی را با بانک مرکزی، وزارت نفت و وزارت امور اقتصادی و دارایی داریم که منابع و مصارف هزینه را برای آن ماه می‌بندیم. برای رتبه‌بندی معلمان هم منبع هزینه گذاشتیم اما دوستان باید تلاش کنند ابتدا احکام را در آموزش و پرورش آماده کنند.  رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: این رتبه‌بندی بر اساس آنچه در بودجه دیده شده است پرداخت و در چارچوب سقف بودجه این پرداخت انجام می‌شود و این مبلغ در قانون حدود ۳۶ تا ۳۸ میلیارد تومان است.  میرکاظمی درباره برخی اخبار مبنی بر بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهارکرد: الان چیزی به اسم ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد. مثلا چیزی به اسم اینکه گندم را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کنیم، نداریم. دولت اگر بخواهد از بخشی حمایت داشته باشد، باید مابه‌التفاوت ریالی آن را پرداخت کند و در حال حاضر ما‌به‌التفاوت ریالی حمایتی دولت به نان و دارو اختصاص دارد.  وی اضافه کرد: در کشورهای دیگر هم اگر دیده باشید، یکی از بحران‌ها افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی است که موجب تورم شده است. ما تلاش کردیم با پرداخت‌هایی که انجام شده، مردم را از نوسانات قیمت‌های جهانی محافظت کنیم. 
***
بانک‌های اطلاعاتی خانوارها برای یارانه در حال تکمیل است
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: بانک‌های اطلاعاتی خانوارها برای یارانه در حال تکمیل است. محمدهادی زاهدی‌وفا روز گذشته اظهار داشت: خانواده‌ها از یک هفته تا ۱۰ روز آینده دوباره می‌توانند با مراجعه به سامانه حمایت وزارت کار اطلاعات خود را تکمیل کنند. وی افزود: امکان ثبت‌نام مجدد خانواده‌هایی که فکر می‌کنند، مستحق دریافت یارانه هستند ولی به آنها داده نشده، مجددا در وبسایت سامانه حمایتی فراهم می‌شود تا اطلاعات خود را تکمیل کنند. 
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این مدت برخی خانوارها تشکیل شده یا تفکیک انجام داده‌اند، گفت: اطلاعات دقیق خانوارها را از بانک‌ها گرفته‌ایم و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی به علت تغییراتی که مرتبا در خانواده‌ها صورت می‌گیرد، در دستور کار است. 
زاهدی‌وفا تاکید کرد: بر اساس اطلاعاتی که در بانک اطلاعات رفاه ایرانیان داشتیم، تاکنون خانواده‌های مشمول دریافت یارانه را معرفی کرده‌ایم اما از سال آینده سیاست دیگری را در پیش می‌گیریم تا این اتفاقات رخ ندهد؛ به این صورت که در ابتدای سال اطلاعات را پایش می‌کنیم و دیگر در طول سال تغییر نمی‌دهیم. 
وی درباره ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت گفت: کارهای کارشناسی آن انجام شده و در دستور کار دولت قرار دارد که مصوبه آن برای تصویب به هیات دولت ارسال شده است. 
***
مطالبات گندمکاران تا هفته آینده به‌روز پرداخت می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود ۱۰ روزی در پرداخت مطالبات گندمکاران عقب هستیم که در تلاشیم از طریق بانک‌های مختلف و سازمان برنامه و بودجه تا هفته آینده پرداخت به گندمکاران را به‌روز کنیم. سیدجواد ساداتی‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته میزان خرید گندم 4.5 میلیون تن بود، گفت: امسال و تا به امروز ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم خریداری شده است و به مرز ۵ میلیون تن نزدیک شده‌ایم. امیدواریم با توجه به شرایط موجود به مرز ۶ میلیون تن در خرید گندم برسیم. وی ادامه داد: تا امروز ۴۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده‌ است و با پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان دیگر تا ۱۱ تیرماه مطالبات گندمکاران پرداخت شده است. 
وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: حدود ۱۰ روزی در پرداخت این مطالبات عقب هستیم که در تلاشیم از طریق بانک‌های مختلف و سازمان برنامه و بودجه تا هفته آینده پرداختی به گندمکاران را به‌روز کنیم.  وی در ادامه اظهار کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی تامین شده و قرار است ۱۵ هزار میلیارد تومان دیگر هم توسط سایر بانک‌ها تامین شود و مابقی نیز توسط سازمان برنامه تامین خواهد شد. در تلاش هستیم خودمان را به‌روز کنیم، البته نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم.  ساداتی‌نژاد تصریح کرد: ‌امسال ۳ تصمیم مهم در رابطه با گندم گرفته شد تا بتوانیم به خودکفایی و کاهش وابستگی برسیم. اول اینکه در ابتدای سال قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. همچنین قیمت کودهای پایه را تا ۴۵ درصد کاهش دادیم که این مورد در عملکرد گندم و سایر غلات تاثیرگذار است. از طرفی خرید قراردادی در دستور کار است که از شهریورماه آغاز خواهد شد.  وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی همه مطالبات گندمکاران پرداخت خواهد شد، گفت: روزانه در حال خرید گندم هستیم. این خرید تا مردادماه ادامه خواهد داشت. در حال حاضر ۱۰ روز تاخیر در پرداخت داریم ولی با پیگیری‌های انجام شده خودمان را به پرداخت کامل تا ۱۵ و ۲۰ مرداد نزدیک خواهیم کرد. ساداتی‌نژاد در پایان از همه گندمکاران بابت تاخیر در پرداخت عذرخواهی کرد. 

Page Generated in 0/0067 sec