printlogo


کد خبر: 250841تاریخ: 1401/4/23 00:00
اخبار

دستورالعمل میانجیگری و داوری در قوه‌قضائیه در مرحله تدوین است
رئیس قوه‌ قضائیه طی سخنانی در نشست با مسؤولان بسیج اساتید سراسر کشور گفت: قاطبه مدیران کشور در دستگاه‌های مختلف، دانش‌آموخته و تربیت‌شده ۲ نهاد «حوزه» و «دانشگاه» هستند؛ حال سؤالاتی که در اینجا مطرح می‌شود آن است که: آیا همه این مدیران در جایگاه درستی قرار گرفته‌اند؟ آیا وظایف و مأموریت‌های خود را بدرستی انجام می‌دهند و نسبت به حوزه کاری خود اشراف دارند؟ اگر بخشی از آنها در ایفای وظایف خود با مشکل و کاستی مواجهند، این عیب و اشکال از کجا ناشی می‌شود؟ آیا مدیری که با ملزومات حوزه مدیریتی خود آشنا شده، با حواشی و موانع پیش ‌روی خود نیز آشناست؟ آیا در مواقع بحرانی، قدرت اعمال تصمیم و اجرای آن را دارد؟ برای اینکه مدیران بعدی کشور وضعیت بهتر و مطلوب‌تری پیدا کنند، باید چه راهبردها و اقداماتی در حین تربیت و تحصیل آنها اتخاذ شود؟
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای مقوله حقوق عامه را حوزه‌ای با مصادیق متعدد و گسترده دانست و با تبیین و تشریح مسؤولیت دادستان‌ها در این بخش، بر ضرورت اولویت‌بندی مسائل ناظر بر حقوق عامه و بهره‌گیری از ابتکارات و ایده‌های اساتید بسیجی در حوزه احیا و ارتقای مقولات ناظر بر حقوق عامه تاکید کرد. رئیس قوه ‌قضائیه در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش برجسته موضوع داوری و میانجیگری در دوره تحول و تعالی عدلیه، گفت: دستورالعمل میانجیگری و داوری در قوه ‌قضائیه در مرحله تدوین است؛ ما از شما اساتید بسیجی می‌خواهیم دستگاه قضایی را در راستای تکمیل این دستورالعمل یاری رسانید، لذا پیش‌نویس دستورالعمل داوری و میانجیگری را به شما ارائه می‌دهیم تا شما نیز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی فعلی، ما را در تکمیل این دستورالعمل یاری رسانید. رئیس دستگاه قضا همچنین با اشاره به درخواست مطرح شده از جانب مسؤولان بسیج اساتید مبنی بر ضابط قضایی شدن اساتید بسیجی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان، گفت: مسؤولیت حوزه ضابطان در قوه ‌قضائیه با دادستان کل کشور است، لذا من به وی تکلیف خواهم کرد که این پیشنهاد شما را مبتنی بر ظرفیت‌های قانونی مورد بررسی و پیگیری قرار دهد. 
***
سردار تنگسیری: 
تحریم‌ها را در حوزه دفاعی خنثی کردیم
فرمانده نیروی دریایی سپاه با نتیجه‌‌بخش خواندن تعامل هم‌افزا و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی گفت: نیروی دریایی سپاه مسیر طراحی، ساخت و تولید بومی تجهیزات دفاعی را با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان با قوت ادامه داده و تا پایان سال، چند مرحله الحاق تجهیزات دفاعی دریاپایه به صورت چشمگیر خواهیم داشت. 
به گزارش سپاه‌نیوز، سردار علیرضا تنگسیری در بازدید از مرکز تخصصی بازسازی شناوری شهید محلاتی، مراحل طراحی، ساخت، بهینه‌سازی و تولید بومی ملزومات و تجهیزات دریایی را ستود. فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه از سنوات گذشته با توکل بر خداوند متعال و توجه به دانش کیفی دانشمندان جوان انقلابی و متعهد کشورمان و استفاده از توانمندی آنان، موفق شده بخشی از تجهیزات دفاعی خود را از دستاوردهای آنان تامین کند. 
دریادار پاسدار تنگسیری تاکید کرد: در زمانی که تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ما شدت یافت، ما در نیروی دریایی سپاه با حمایت و استفاده از توانمندی همین شرکت‌های دانش‌بنیان، با توکل بر خداوند متعال، توانستیم تحریم‌ها را در حوزه دفاعی خنثی کنیم و موفق شدیم تجهیزات دفاعی مورد نیاز خود را تامین کنیم. 
***
گفت‌وگوی سئول و تهران درباره پول‌های بلوکه‌ ایران
معاونان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و کره‌جنوبی روز گذشته در تماس تلفنی طیفی از مسائل را به بحث گذاشتند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «چو هیون دونگ» معاون اول وزیر خارجه کره‌جنوبی در تماس با «علی باقری‌کنی» همتای ایرانی و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها، مسائل دوجانبه و دارایی‌های مسدود شده تهران را به بحث گذاشتند. 
در بیانیه وزارت خارجه کره‌جنوبی آمده است: دوطرف آخرین تحولات پیرامون مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران و دیگر مسائل دوجانبه را به بحث گذاشتند. این بیانیه می‌افزاید باقری در تماس با همتای کره‌ای گفته «مسائل مبرم دوجانبه» باید سریعا حل‌وفصل شوند و چو نیز در پاسخ اعلام کرده دولت سئول پس از احیای برجام، برای آزادسازی دارایی 7 میلیارد دلاری ایران و از سر گرفته شدن تبادلات نفتی دو کشور اقدام خواهد کرد. 
دیپلمات ارشد کره‌ای گفته است سرنوشت دارایی‌های مسدود شده ایران به نتیجه گفت‌وگوهای هسته‌ای با طرف‌های برجام بستگی دارد. ماه گذشته نیز وزیر خارجه کره‌جنوبی در سفر به واشنگتن، در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود درباره دارایی‌های بلوکه ایران اظهارنظر کرد. به رغم وعده‌های چند سال اخیر مقام‌های کره‌جنوبی درباره تلاش این کشور برای آزادسازی اموال بلوکه‌ ایران، وزیر خارجه جدید کره‌جنوبی در سفر به آمریکا از وجود «موانع» برای آزادسازی دارایی‌های ایران سخن گفت. 

Page Generated in 0/0055 sec