printlogo


کد خبر: 250843تاریخ: 1401/4/23 00:00
سخنگوی وزارت خارجه:
اسدالله اسدی آزاد می‌شود

گروه سیاسی: پس از گذشت 4 سال از دستگیری و زندانی کردن غیرقانونی دیپلمات ایرانی که با همکاری چند کشور اروپایی و با محوریت بلژیک انجام شد، به نظر می‌رسد اسدی نسبت به هر زمان دیگری به آزادی نزدیک‌تر شده است. 
به گزارش «وطن‌‌امروز»، روز گذشته ناصر کنعانی، سخنگوی جدید وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نخستین نشست هفتگی خود با خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت اسدالله اسدی، دیپلمات بازداشت شده ایرانی در بلژیک اظهار کرد: به طور قطع پیگیری آزادی هر چه سریع‌تر این دیپلمات عزیز جمهوری اسلامی ایران از ابتدای دستگیری غیرقانونی ایشان و دستگیری و بازداشت مغایرت‌آمیز ایشان با کنوانسیون وین، در دستور کار وزارت امور خارجه و تمام دوایر ذی‌ربط دولتی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و دارد. 
وی با بیان اینکه آزادی بی‌قید و شرط اسدی درخواست جدی و موکد جمهوری اسلامی ایران است، افزود: گفت‌وگوها و مشورت‌های سیاسی با مقامات بلژیک و ارتباط و مشورت‌های نزدیک در حوزه قضایی با دولت بلژیک برقرار است. کنعانی گفت: امیدواریم در بستر اقدامات انجام شده و پیگیری‌هایی که تاکنون شده و تلاش‌هایی که تا الان انجام داده‌ایم، بزودی شاهد آزادی این دیپلمات ارزنده جمهوری اسلامی ایران باشیم و گمان می‌کنیم دولت بلژیک هم باید به درخواست قانونی و به حق ایران توجه کند و تحت تاثیر جوسازی یک جریان روسیاه و کاملا شناخته شده که تصویر و کارنامه سیاهی در ارتباط با ملت ایران دارد،‌ قرار نگیرد و ان‌شاءالله بزودی شاهد آزادی این دیپلمات ایرانی باشیم. 
امنیت نه خریدنی است و نه وارداتی
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه که بنا به ادعای بایدن با هدف ایجاد صلح و امنیت انجام شده، اظهار کرد: ایجاد صلح و ثبات و آرامش در منطقه نیازمند تغییر عملی در رفتارهای مخرب دولت آمریکاست. ماهیت رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه نامشروع و غیرقانونی است و طی 7 دهه، تاریخی تمام‌عیار از جرم و اشغالگری و نقض قانون داشته است. کنعانی افزود: آمریکا حامی تمام‌عیار و بدون قید و شرط این رژیم در منطقه است. سیاست مداخله‌جویانه آمریکا در کشورهای منطقه سیاستی غیرقانونی است. حضور نظامی آمریکا در کشورهای منطقه غیرقانونی است. وی در ادامه اظهارات خود گفت: معتقدم دولت آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور که اعلام می‌کند با انگیزه ایجاد صلح و ثبات به منطقه سفر کرده، باید در سیاست خارجی منطقه‌ای خود بازنگری کرده و متناسب با واقعیات موجود رفتار خود را تغییر داده و سیاست حمایت از رژیم صهیونیستی را کنار بگذارد. سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: وجود رژیم صهیونیستی در منطقه و حمایت تمام‌عیار آمریکا از این رژیم منشأ بخش حداکثری بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه است. اصلاح این رفتار، پرهیز از مداخله در امور داخلی کشورها، پرهیز از ایجاد ائتلاف‌های نمادین و احترام به حاکمیت و استقلال کشورها، بهترین رفتاری است که آمریکا می‌‌تواند اتخاذ کند تا هم ثبات به منطقه بازگردد و هم عکس‌العمل‌های مردم منطقه نسبت به نیروهای آمریکایی در منطقه کاهش یابد. وی تصریح کرد: امنیت نه خریدنی است و نه وارداتی؛ ایجاد ثبات و امنیت در منطقه، تنها در بستر همکاری کشورهای منطقه که صاحبان حقیقی منطقه هستند به دست خواهد آمد و ایران در این ارتباط بارها آمادگی خود را اعلام کرده و باز هم در این ارتباط دست دوستی خود را به سوی کشورهای منطقه دراز خواهد کرد.

 


Page Generated in 0/0038 sec