printlogo


کد خبر: 250899تاریخ: 1401/4/26 00:00
اخبار

نصب «بیعت غدیر» روح‌الامین در آستان علوی
دیوارنگاره «بیعت غدیر» توسط حسن روح‌الامین، نقاش برجسته کشورمان جهت نصب روی دیوارهای آستان مقدس علوی نقاشی شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، حسن روح‌الامین، نقاش کشورمان ۲ قطعه از روایت غدیر را به صورت دیجیتال نقاشی کرد. 
این ۲ قطعه نقاشی مربوط به بیعت مردان و زنان با امیرالمومنین در روز غدیر است که برای نصب روی دیوارهای باب قبله آستان مقدس علوی آماده شده و به صورت دیوارنگاره در شب 17 ذی‌الحجه نصب خواهد شد. 
 
ا***
اسماعیل شنگله درگذشت
اسماعیل شنگله، کارگردان، بازیگر، مترجم و از اساتید برجسته بازیگری در دانشکده هنرهای دراماتیک بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فرزند اسماعیل شنگله بامداد شنبه 25 تیرماه با انتشار پستی در اینستاگرام، درگذشت این بازیگر را تایید کرد. آخرین نقش‌آفرینی این هنرمند پیشکسوت به 7 سال قبل و بازی در سریال «سال‌های ابری» بازمی‌گردد. او در طول این مدت، پیشنهادهای بسیاری را به دلیل کسالت و زندگی خارج از تهران رد کرد و تصمیم گرفت فعالیتی در این حرفه نداشته باشد. مرحوم شنگله متولد ۱۳ خرداد ۱۳۱۵ در تهران بود که شامگاه جمعه ۲۴ تیرماه بر اثر ابتلا به کرونا در ۸۶ سالگی درگذشت. 
این هنرمند پیشکسوت در طول سال‌های فعالیتش در آثاری چون «دایره مینا»، «آبی»، «سام و نرگس»، «گاهی به آسمان نگاه کن»، «سگ کشی» و «پارتی» ایفای نقش کرده بود. مجموعه‌های «سال‌های برف و بنفشه»، «روشن‌تر از خاموشی»، «روزهای زندگی»، «باران عشق»، «رعنا» و «خانه‌ای در تاریکی» از دیگر آثار این هنرمند هستند. 
 
***
استقبال جهانی از جشنواره فیلم کوتاه تهران
ثبت و دریافت آثار در «بخش بین‌الملل» سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به پایان رسید و در نهایت از ۱۳۱ کشور دنیا ۵ هزار و ۱۲ اثر برای شرکت در این جشنواره ارسال شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با پایان مرحله دریافت آثار و ثبت‌نام در بخش بین‌الملل سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۰ تیر امسال ادامه داشت، بیشرین تعداد آثار ارسال شده به ترتیب از کشور فرانسه با ۵۷۲ اثر، اسپانیا ۴۰۱، هندوستان ۳۴۶، چین ۲۳۱، ایالات‌متحده آمریکا ۲۲۱، برزیل ۲۱۳، آلمان ۱۹۱، ایتالیا ۱۸۸، روسیه ۱۶۲، ترکیه ۱۴۹، کانادا ۱۰۱ و مکزیک با ۸۶ اثر است. 
امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان قبل‌تر تأکید کرده بود که فیلمسازان ایرانی، آثار خود را باید صرفاً در بخش مسابقه ملی جشنواره ثبت کنند و از ثبت آثار در بخش بین‌الملل این رویداد اجتناب کنند. تعدادی از آثار ایرانی ثبت‌شده در بخش ملی، صرفا طی تعامل هیات انتخاب بخش ملی و بخش بین‌الملل و دبیر جشنواره، به بخش بین‌الملل راه می‌یابند. اسامی فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به بخش بین‌الملل نیمه دوم شهریور اعلام می‌شود. سی‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان‌ماه سال جاری به دبیری مهدی آذرپندار برگزار می‌شود. 
 
***
رادیو ورزش بانوان افتتاح شد
کانال رادیو ورزش بانوان با حضور سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، کانال تخصصی رادیو ورزش بانوان روز گذشته 25 تیرماه با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سینا کلهر معاون وزیر ورزش، برخی روسای فدراسیون‌ها، مریم کاظمی‌پور معاون امور بانوان وزارت ورزش، انسیه خزعلی معاون امور زنان ریاست‌جمهوری، مهدی آذرمکان رئیس شبکه رادیو ورزش و نیز جمعی از ورزشکاران و مربیان افتتاح شد. 
سجادی، کانال ورزش بانوان را با ذکر بیتی از ملک‌شعرا بهار افتتاح کرد. در این مراسم از خانواده جواد الله‌کرم، شهید مدافع حرم نیز تجلیل شد. مهین فرهادی‌زاد، معاون سابق وزیر ورزش قبل از شروع مراسم توضیحاتی درباره فعالیت زنان ارائه کرد. 
 
***
ساترا عیدی می‌دهد
«طرح غدیر» عنوان بسته حمایتی جدید ساتراست که به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیرخم در اختیار رسانه‌های صوت ‌و تصویر فراگیر قرار می‌گیرد. به گزارش «وطن‌امروز»، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت ‌و تصویر فراگیر(ساترا)، به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیرخم بسته محتوایی را در قالب «طرح غدیر» به‌ منظور ارائه به رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در نظر گرفته است. 
«طرح غدیر» شامل ۱۰ کلیپ و ۱۰ موشن‌‌گرافیک از تولیدات سازمان صداوسیما با محتوای مرتبط با غدیر است که طبق نظام‌ رتبه‌بندی ساترا در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد. رسانه‌های صوت ‌و تصویر فراگیر متقاضی برای دریافت طرح مذکور و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند درخواست خود را از شنبه ۲۵ تیرماه به اداره کل صدور مجوز ساترا اعلام کنند.

Page Generated in 0/0061 sec