printlogo


کد خبر: 250904تاریخ: 1401/4/26 00:00
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»:
اعلامیه آمریکا و اسرائیل اعلان جنگ علیه ایران و گروه‌های مقاومت است

گروه بین‌الملل: جو بایدن در سفری چند روزه ابتدا به فلسطین اشغالی رفت و با مقامات ارشد اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد و در بیانیه‌ای مشترک با لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر لزوم مقابله تل‌آویو و واشنگتن با گروه‌های مقاومت نظیر حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی تأکید کرد. 
جو بایدن اهداف اصلی سفر خود به فلسطین اشغالی و شرکت در کنفرانس امنیتی جده عربستان را ابتدا تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و بعد تضمین برای افزایش تولید انرژی از سوی حکام عربی بویژه عربستان سعودی اعلام کرد. بر همین مبنا او در دیدار با سلمان، پادشاه عربستان سعودی و محمد بن‌سلمان ولیعهد این کشور بر افزایش تولید نفت تأکید زیادی داشت تا آمریکا را از معضل کمبود سوخت رها کند. 
البته گروه‌های مقاومت در منطقه یکصدا سفر بایدن به منطقه را که به منظور سازش بین اعراب و اسرائیل شکل گرفته محکوم کردند. انصارالله یمن، حماس، جهاد اسلامی فلسطین، فتح، حزب‌الله لبنان و بسیاری دیگر از گروه‌های اسلامی از بحرین و سوریه هم کمک بایدن برای عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی بویژه عربستان سعودی را تقبیح و بر راهکار حل موضوع فلسطین از طریق تسلیح مردم این کشور تأکید کردند. 
در همین زمینه احسان اعطایا، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»، با اشاره به اهداف سفر بایدن به فلسطین اشغالی گفت: «سفر بایدن به فلسطین اشغالی حاوی پیام‌های بسیار خطرناکی است. علاوه بر اینکه پشتوانه مطلق رژیم اشغالگر است، مرکزیت دشمن برای غارت منابع طبیعی کشورهای اسلامی و عربی را نشان می‌دهد. این سفر یک حرکت بزرگ برای پیشبرد و رسمیت بخشیدن به سازش اعراب با اسرائیل خواهد بود». عطایا با اشاره به اعلامیه موسوم به «بیت‌المقدس»، عنوان کرد: اعلامیه صهیونیسم جهانی با چهره آمریکایی و اسرائیلی که چهره واقعی واشنگتن برای از بین بردن آرمان فلسطین را نشان می‌دهد، حرکتی است برای تغییر هویت قدس و فلسطین و اعلام یهودی‌سازی آن و تلاشی است برای ایجاد اشغالگری صهیونیستی که می‌خواهد تصاحب سرزمین‌های فلسطین را به صورت قانونی پیش ببرد. وی همچنین اعلام کرد این بیانیه تلاشی برای دستکاری در منطقه و تحریک جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان فرمانده مقاومت در منطقه و یک اعلامیه جنگ علیه حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی و همه جناح‌های مقاومت است. 
این مقام ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین ابراز اطمینان کرد، توطئه‌هایی که علیه ملت فلسطین و آرمان آن توسط دشمن برنامه‌ریزی می‌شود به شکست منجر خواهد شد و مقاومت با تمام قدرت ایستاده است و قطار نقشه دشمن را تا پیش از رسیدن به ایستگاه شوم آن واژگون خواهد کرد. وی با تأکید بر اینکه مقاومت همچنان به اصول و حقوق اساسی خود برای مقابله با دشمن اسرائیلی پایبند خواهد بود، تصریح کرد: همان‌طور که معامله قرن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا شکست خورد و دست حکام عربی توسط مقاومت در منطقه نمایان شد، امیدواریم بیانیه جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا هم بزودی به شکست منجر شود.

Page Generated in 0/0056 sec