printlogo


کد خبر: 250909تاریخ: 1401/4/26 00:00
رونمایی از لیست مازاد ساپینتو در استقلال
اولین الک

۷ بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران در تمرین دیروز این تیم حضور پیدا نکردند و به نظر می‌رسد در لیست خروجی ریکاردو ساپینتو قرار گرفته‌اند. بعد از انجام بازی درون‌تیمی استقلال در روز پنجشنبه، ریکاردو ساپینتو آخرین ارزیابی‌های خود را از شرایط بازیکنان حاضر در اردوی تیم انجام داد و تمرین روز جمعه را تعطیل
کرد. 
بر اساس برنامه از پیش تعیین شده، استقلالی‌ها دیروز در ۲ نوبت تمرینات خود را پیگیری کردند. نکته مهم اینکه در پایان بازی درون‌تیمی روز پنجشنبه به نفرات اعلام شد با هر بازیکنی که تماس گرفته شد در محل تمرین حضور یابد تا به نوعی لیست مازاد آبی‌ها برای فصل جدید مشخص شود. تمرین صبح شنبه استقلال در شرایطی شروع شد که 7 بازیکن در این تمرین حضور نداشتند و به نظر می‌رسد ساپینتو آنها را در لیست خروجی قرار داده است. رضا آذری، امین قاسمی‌نژاد، آرش داجلیری، سینا خادم‌پور، متین کریم‌زاده، زکریا مرادی و فردین رابط 7 بازیکنی هستند که به محل تمرین نرفتند. این نفرات حالا در اختیار مدیریت باشگاه استقلال قرار گرفته‌اند و باید دید مقصد جدید آنها برای ادامه فوتبال کدام تیم خواهد بود. نکته مهم این است که این بازیکنان با استقلال قرارداد دارند و بازیکنی مثل رضا آذری قراردادش را ۲ سال دیگر هم تمدید کرده است. در این شرایط با توجه به علاقه استقلال برای انتقال قرضی این نفرات احتمالا شاهد جدایی قرضی آنها باشیم. البته شاید درباره برخی بازیکنان انتقال آنها به صورت قطعی به تیم‌های دیگر انجام شود. با وجود اینکه تا این لحظه جدایی 7 بازیکن از استقلال قطعی به نظر می‌رسد اما ممکن است تعداد این نفرات بیشتر هم شود. ساپینتو قصد دارد تیمش را برای رسیدن به قهرمانی مجدد با استفاده از باتجربه‌ترین‌ها و آماده‌ترین‌ها ببندد و به همین خاطر اگر او احساس نیاز به بازیکن جدیدی بکند، شاید تعداد بازیکنانی که اضافه می‌شوند بیشتر هم شود، بویژه اینکه همین حالا او برای جذب یک هافبک تهاجمی خارجی نیز اقداماتی انجام داده است. شاید هم یک مدافع راست جدید به جمع استقلالی‌ها اضافه شود. 
 
* حضور بازیکن استقلال در شارلوا قطعی شد
حضور امیرحسین حسین‌زاده، بازیکن تیم فوتبال استقلال در تیم شارلوای بلژیک قطعی شد. مالک این باشگاه بلژیکی گفت: من و سرمربی تیم، دیوانه این بازیکن هستیم. امیرحسین حسین‌زاده که از مدت‌ها پیش مدنظر باشگاه شارلوا قرار داشت، سرانجام حضورش را در این تیم بلژیکی قطعی کرد. مهدی بیات، مالک ایرانی شارلوا با تشریح آخرین وضعیت نقل و انتقالاتی این باشگاه، این خبر را تأیید کرد. بیات در تازه‌ترین مصاحبه خود تاکید کرد این باشگاه بزودی پذیرای «نذیر بن بوعلی» بازیکن الجزایری تیم پارادو و امیرحسین حسین‌زاده، بازیکن ایرانی از استقلال خواهد بود. بیات درباره امیرحسین حسین‌زاده گفت: این یک پروفایل خاص است که ما برای مدت طولانی دنبال می‌کنیم. هم من و هم مربی تیم دیوانه این بازیکن هستیم. وی افزود: حسین‌زاده یک بازیکن جوان است. ما سعی می‌کنیم به سرعت قرارداد را ببندیم، زیرا می‌دانیم یک بند آزادسازی در قراردادش وجود دارد و باید مبلغی را به باشگاه استقلال بپردازیم.
مالک باشگاه شارلوا تاکید کرد: ما این بند را فعال می‌کنیم. همچنین درخواست ویزا را نیز ارسال کردیم. امیرحسین حسین‌زاده در روزهای گذشته در تمرین استقلال حضور داشت اما دیروز در تمرین آبی‌ها غیبت داشت تا حضورش در شارلوا جدی‌تر شود. در قرارداد حسین‌زاده آمده است که در صورت داشتن پیشنهاد خارجی با پرداخت مبلغ ۲۵۰ هزار دلار می‌تواند این تیم را ترک کند. به نظر می‌رسد شارلوا هم با پرداخت این مبلغ به استقلال، رضایتنامه حسین‌‌زاده را گرفته است. شارلوا در سال‌های اخیر بازیکنانی نظیر کاوه رضایی، علی قلی‌زاده و یونس دلفی را از ایران به خدمت گرفته بود.
 
* سینا خادم‌پور: درخواست جدایی دادم
سینا خادم‌پور، بازیکن تیم استقلال درباره وضعیتش صحبت‌هایی کرد. خادم‌پور درباره خروجش از لیست استقلال گفت: نمی‌دانم چرا اینطور خبر می‌زنند؟ واقعیت این است که با تمدید قرارداد سیلوا و غلامی و همچنین بازگشت مرادمند، با کادر فنی صحبت کردم. ساپینتو به من علاقه‌مند است. او در بازی درون‌تیمی پنجشنبه فقط به من ۳ نیمه بازی داد. تیم ما هم ۳ بر یک برنده شد. عملکرد خیلی خوبی داشتم اما با توجه به تعداد بازیکنان در خط دفاعی، خودم درخواست جدایی دادم. بعد از بازی دوستانه هم درخواست دادم. در یک پست باید حداکثر 4-3 بازیکن باشد نه 7-6 نفر. به همین خاطر درخواست جدایی دادم. با اینکه سرمربی من را می‌خواست و باشگاه هم پاسپورتم را خواسته بود اما ترجیح دادم برای آینده فوتبالی‌ام به تیم دیگری بروم. من می‌توانم هم مدافع و هم هافبک بازی کنم اما ساپینتو در این یک هفته از من در خط دفاعی استفاده کرد. بازیکن تیم استقلال گفت: من بازیکن بزرگسال هستم اما قراردادم یک قرارداد بازیکن پایه و زیر 23 سال است. درخواست‌هایی داشتم که دیدم باشگاه درباره آنها 50-50 است. من هم تصمیم گرفتم به تمرین نروم. از بازیکنان دیگر خبر ندارم. شاید با آنها تماس گرفته باشند اما با من تماسی نگرفته‌اند که بگویند در لیست خروجی هستم. 
 
***
    ضرر ۲۵ هزار دلاری میلیچ به خاطر شکایت از استقلال  
میلیچ از محل مطالباتش، باید مبلغ قابل توجهی را به خاطر هزینه دادخواست ۶۰۰ هزار دلاری مطالباتش بدهد. 
هروویه میلیچ از باقیمانده مطالباتش از باشگاه استقلال، باید هزینه دادخواست ۶۰۰ هزاری خود را بابت شکایت از این باشگاه پرداخت کند. با حکم فدراسیون جهانی فوتبال، پرونده شکایت هروویه میلیچ از باشگاه استقلال به سرانجام رسید و این باشگاه باید ۱۶۵ هزار دلار به این بازیکن کروات پرداخت کند. پیش از این حکم، میلیچ از بندهای وجه التزام موجود در قراردادش بابت تاخیر در پرداخت مطالباتش استفاده و علیه استقلال به فیفا شکایت کرد. این بازیکن در شکایتی که تنظیم و به فیفا ارسال کرده بود، بندهای ماهانه و سالانه خسارت‌های تاخیر مطالباتش را قید کرد تا بتواند رقم مطالبات خود را بیشتر کند. رقم دادخواست میلیچ حدود ۶۰۰ هزار دلار بود. باشگاه استقلال پیش‌تر مبلغ ۲۰۰ هزار دلار به این بازیکن به عنوان باقیمانده مطالبات پیشنهاد کرده بود اما وی این رقم را نپذیرفت و گفته می‌شد میلیچ در صورت دریافت مبلغی بیش از ۳۰۰ هزار دلار حاضر با توافق با باشگاه استقلال است. در ادامه باشگاه استقلال نیز نتوانست ارقام پیشنهادی میلیچ را بپذیرد و در نهایت این بازیکن کروات پرونده شکایت خود را به فیفا برد تا تکلیف مطالبات وی مشخص شود. در نهایت فیفا حکم کرد استقلال باید ۱۶۵ هزار دلار به میلیچ پرداخت کند و نکته‌ای که در این رای وجود دارد این است که میلیچ از محل مطالباتش، باید مبلغ قابل توجهی را به خاطر هزینه دادخواست ۶۰۰ هزار دلاری مطالباتش بدهد؛ مبلغی که بیش از ۲۵ هزار فرانک سوییس (معادل ۲۵۵۰۰ هزار دلار) خواهد بود. در نهایت این بازیکن کمتر از مبلغی که می‌توانست از باشگاه دریافت کند، نصیبش خواهد شد.

Page Generated in 0/0064 sec