printlogo


کد خبر: 250920تاریخ: 1401/4/26 00:00
اخبار

دعوت از تهرانی‌ها برای اهدای خون
مدیرکل انتقال خون استان تهران از رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون خبر داد و از مردم خواست بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند. دکتر محمدرضا مهدی‌زاده ضمن دعوت از مردم پایتخت برای اهدای خون گفت: با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا و حساسیت‌های مردم در رعایت مسائل بهداشتی، این اطمینان را می‌دهم که مراکز اهدای خون بعد از منزل، امن‌ترین جایی است که شهروندان می‌توانند به آن مراجعه کنند. وی ادامه داد: ضدعفونی تجهیزات و رعایت مسائل بهداشتی در بالاترین سطح، از اصول همیشگی سازمان انتقال خون از ابتدای تاسیس بوده و در ۲۵ ماه اخیر نیز که شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور بودیم، این روش با شدت بیشتر ادامه پیدا کرد تا داوطلبان اهدای خون در آرامش کامل به یاری بیماران بشتابند. مدیرکل انتقال خون استان تهران افزود: نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های خونی، یک نیاز روزانه و همیشگی است که انتظار ما از مردم ساکن پایتخت این است که بدانند زندگی دوباره بیماران، به همراهی و همدلی داوطلبان اهدای خون بستگی دارد. 
 
***
آموزش سلامت زائران اربعین در مبادی مرزی ایران و عراق
سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امکان ارائه محتواهای آموزشی منتخب سلامت به زائران اربعین حسینی با نصب QRcode در مبادی مرزی ایران و عراق خبر داد. دکتر فرشید رضایی در بازدید از مرز مهران با تاکید بر آموزش زائران پیش از آغاز ایام پیاده‌روی اربعین گفت: مشارکت اجتماعی با رویکرد توانمندسازی رابط سلامت در کاروان‌ها و زائران و سپس انتقال مفاهیم آموخته‌شده به گروه هدف، اصل اساسی آموزش و ارتقای سلامت در این پیاده‌روی مذهبی بزرگ است. وی افزود: تبلیغات محیطی در مکان‌های پرتجمع و پرتردد زائران از دیگر فرصت‌های آموزشی است که با نصب QRcode موضوعات آموزشی منتخب در مبادی مرزی ایران و عراق، میسر می‌شود. بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در حال حاضر، موضوعات آموزشی منتخب در حوزه سلامت به زبان‌های مختلف، از جمله اردو و عربی، ترجمه شده که به‌ همراه دیگر محتواهای آموزشی تولیدشده برای زائران اربعین حسینی، از آدرس https://b۲n.ir/t۴۲۴۰۷ قابل دسترسی برای همگان است. 
 
***
۷ نفر دیگر از مسببان ریزش ساختمان متروپل بازداشت شدند
دادستان مرکز استان خوزستان از دستگیری ۷ نفر دیگر از مسببان ریزش ساختمان متروپل خبر داد. صادق جعفری‌چگنی اعلام کرد با توجه به نظرات کارشناسان، ۷ نفر دیگر به عنوان مقصر در ریزش ساختمان متروپل دخیل بودند که دستگیر و بازداشت شدند. دادستان مرکز استان خوزستان بیان کرد: تحقیقات تکمیلی رو به پایان است و در اسرع وقت کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال خواهد شد. همچنین جعفری‌چگنی درباره تفاضل دیه بانوانی که در حادثه متروپل جان خود را از دست دادند، گفت: با توجه به اینکه ۷ نفر از متوفیان حادثه متروپل خانم بودند، بنابراین به موجب قانون مجازات اسلامی امکان پرداخت مازاد دیه توسط صندوق تأمین خسارات بدنی وجود دارد به همین منظور اقدامات اولیه در جهت پرداخت دیه از این طریق صورت گرفته و در حال انجام است. 
 
***
بازگشت بیش از ۳ هزار زائر خانه خدا به کشور
رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اشاره به آغاز بازگشت زائران حج تمتع از بیست و سوم تیرماه گفت: بحمدالله زائران بیت‌الله‌الحرام در کمال امنیت در حال بازگشت هستند. سردار مهدی معصوم‌بیگی به آغاز روند بازگشت زائران حج تمتع از روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه و به لطف پروردگار متعال، حسب تدابیر پیش‌بینی شده توسط پلیس و سایر نهادهای دست‌اندرکار، مشکل خاصی که روند بازگشت زائران گرامی را با اختلال روبه‌رو کند وجود نداشته و پلیس پیشگیری فراجا با بسیج تمام امکانات در ۱۸ ایستگاه پروازی ضمن تامین نظم و امنیت، مشتاقانه از زائران خانه خدا استقبال و تکریم می‌کند. 
وی با اشاره به اینکه تا صبح روز شنبه ۲۵ تیرماه تعداد ۳ هزار و ۲۷ نفر از حجاج با ۱۲ پرواز از طریق فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، تبریز و کرمان به کشور بازگشته‌اند، افزود: عملیات بازگشت زائران از حج تمتع تا ۷ مرداد در ۱۸ فرودگاه بین‌المللی ادامه خواهد داشت. رئیس پلیس پیشگیری کشور ادامه داد: خداوند متعال را شاکریم که زائران گرامی با عمل به توصیه‌های پلیس و خودداری از حمل اقلام ممنوعه و رعایت قوانین و مقررات در کمال صحت و سلامت به این سفر معنوی اعزام شدند و در کشور مقصد نیز تاکنون هیچگونه مشکلی برای هم میهمان عزیزمان در این باره حادث نشده است. 
 
***
۵۱ سال حبس برای 6 پلیس‌ ساختمانی به اتهام ارتشا
دادستان عمومی و انقلاب شهریار گفت: حکم محکومیت به ۵۱ سال حبس، ضبط اموال، جزای نقدی، انفصال از مشاغل دولتی برای 6 پلیس‌ ساختمانی شهرداری شهریار به اتهام ارتشا صادر شد‌. حمید عسکری‌پور اعلام کرد: پس از صدور حکم محکومیت شهردار شهریار و سایر متهمان مرتبط با پرونده شهرداری این شهرستان، هفته گذشته برای 6 نفر از کارمندان شهرداری شهریار که به عنوان مسؤولان پلیس ساختمانی فعالیت می‌کردند، پس از تعقیب متهمان و انجام تحقیقات مقدماتی، قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شد. وی افزود: دادگاه کیفری متهمان را به ۵۱ سال حبس، ضبط اموال، پرداخت جزای نقدی معادل وجوه ارتشا و انفصال از مشاغل دولتی محکوم کرد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار تاکید کرد: حکم صادره مطابق قوانین قابل تجدیدنظرخواهی 
در محاکم صالحه است.

Page Generated in 0/0114 sec