printlogo


کد خبر: 250930تاریخ: 1401/4/26 00:00
اخبار

با حکم رهبر انقلاب و برای یک دوره جدید صورت گرفت
انتصاب 3 فقیه شورای   نگهبان
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در حکمی 3 تن از فقهای شورای نگهبان را برای یک دوره جدید منصوب کردند. با توجه به پایان یافتن دوره 6 ساله عضویت ۳ تن از فقهای شورای نگهبان، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در اجرای اصل نود‌و‌یکم قانون اساسی و در احکامی جداگانه، عضویت آیت‌الله حاج‌شیخ احمد جنتی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌سید محمدرضا مدرسی‌یزدی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌شیخ مهدی شب‌زنده‌دار را برای یک دوره جدید تمدید و آنان را به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان منصوب کردند. 
 
***
با حضور رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه
هفتمین اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه برگزار می‌شود
«هفتمین اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه» با حضور روسای‌‌جمهور ایران، روسیه و ترکیه عصر سه‌شنبه در تهران برگزار خواهد شد. نخستین اجلاس «سران کشورهای ضامن روند آستانه»، به دنبال برگزاری نشست‌های مقدماتی که با حضور طرف‌های درگیر و نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه، به منظور برقراری آتش‌بس و یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه در آستانه قزاقستان برگزار شده بود، اول آذر سال 1396 با حضور روسای‌جمهور این ۳ کشور در سوچی روسیه تشکیل شد. 
 
***
جانشین فرمانده کل سپاه:
با تشکیل بسیج سازندگی حرکت‌های جهادی احیا شد
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به انحلال جهاد سازندگی، گفت: مدت‌های زیادی بود که خلأ جهاد سازندگی احساس می‌شد و خوشبختانه با تشکیل بسیج سازندگی دوباره جریان حرکت‌های جهادی احیا شد. سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی پس از بازدید میدانی و هوایی برای بررسی میزان پیشرفت پروژه‌های آبرسانی روستاهای مختلف استان فارس بویژه در شهرستان‌های بیضا و مرودشت، در جلسه دفتر فنی جهاد آبرسانی بسیج سازندگی فارس درباره پروژه‌های جهادی گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی حرکت‌های جهادی بود و متاسفانه پس از مدتی جهاد سازندگی را منحل کردند و مدت‌های زیادی بود که خلأ نبود جهاد سازندگی احساس می‌شد و خوشبختانه با تشکیل بسیج سازندگی دوباره جریان حرکت‌های جهادی احیا شد. وی ادامه داد: هم‌اکنون در سال چهل‌وچهارم انقلاب اسلامی قرار داریم و هر چند کارهای عمرانی و جهاد آبرسانی که در حال انجام است باید زودتر انجام می‌شد اما خوشحالیم که امروز شاهد حرکت‌های جهادی با قدرت بالا و مهارت‌های فنی بیشتر هستیم و کار آبرسانی به روستاها در حال انجام است. فدوی با اشاره به اینکه پروژه‌های آبرسانی با سرعت خوبی در حال انجام است، افزود: امیدواریم تمام پروژه‌های جهاد آبرسانی فارس تا پایان امسال به اتمام برسد و مشکل آب ۳۷۲ روستا حل شود، البته تعداد روستاهای استان فارس که با مشکل آب روبه‌رو هستند فقط روستاهای تحت پوشش این طرح نیست و حتما در آینده نیز تعداد روستاهای تحت پوشش طرح جهاد آبرسانی افزایش خواهد یافت. 
 
***
نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی:
اسرائیل توان هدف قرار دادن برنامه هسته‌ای ایران را ندارد
ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت تل‌آویو امکانات نظامی لازم برای هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای ایران و نابودی آنها را ندارد. وی تاکید کرد: اسرائیل توانایی پایان دادن به تهدیدات هسته‌ای ایران با حمله نظامی را ندارد و مسؤولان اسرائیلی که تهدید به گزینه نظامی علیه ایران می‌کنند هم بخوبی می‌دانند این کار عملی نیست. اولمرت تاکید کرد: به‌رغم تمام تهدیدات، اسرائیل قدرت نظامی کافی برای مقابله با ایران را ندارد؛ این امر غیرعملی است و همه از جمله آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها این مساله را می‌دانند. نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد ناتوانی نظامی این رژیم در مقابله با برنامه هسته‌ای ایران به عوامل داخلی و خارجی باز می‌گردد؛ از جمله اینکه بعد جغرافیایی و مسافت میان ایران و اسرائیل بسیار زیاد است و هواپیماها باید این مسافت را طی کنند، مساله دیگر هم اساسا به سطح توانایی نظامی اسرائیل برای چنین عملیاتی بازمی‌گردد. 
 
***
سفیر ایران در سوئد:
حکم حمید نوری در حمایت از تروریست‌ها صادر شده است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد در پاسخ به روزنامه اکسپرسن درباره حکم صادره از سوی دادگاه استکهلم علیه حمید نوری که بر اساس آن به حبس ابد محکوم شده است، تاکید کرد این حکم خصمانه بوده و در حمایت از تروریسم صادر شده است. احمد معصومی‌فر تصریح کرد: نظام حقوقی سوئد اساسی‌ترین اصول حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشته است. وی حکم صادره را بی‌اساس و سیاسی می‌داند. سفیر ایران افزود: نخستین و مهم‌ترین نکته این است که سیستم حقوقی سوئد صلاحیت رسیدگی به پرونده مذکور را ندارد، زیرا اعمال صلاحیت بین‌المللی به وجود جرم بین‌المللی بستگی دارد. هیچ یک از وکلای پرونده یا وکلای بین‌المللی در این مورد به جرم بین‌المللی اعتقاد ندارند. 

Page Generated in 0/0055 sec