printlogo


کد خبر: 250998تاریخ: 1401/4/29 00:00
اخبار

فرجی مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی شد
درطی حکمی از سوی رئیس سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی به سمت مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی و سمعی و بصری منصوب شد. به گزارش «وطن‌امروز»، طی حکمی از سوی محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی به سمت مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی و سمعی و بصری منصوب شد. متن این حکم به این شرح است:
جناب آقای محمدرضا فرجی
بنا به پیشنهاد معاون محترم فناوری نوین و مطالعات سینمایی و نظر به تجربه، شناخت و تعهد، شما را به سمت مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی و سمعی و بصری منصوب می‌کنم. امیدوارم با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تعامل با فعالان این حوزه، زمینه‌های رشد، توسعه و ارتقای فناوری‌های سینمایی را فراهم آورید. 
***
سخنگوی قوه قضائیه: 
جعفر پناهی به ۶ سال حبس محکوم شده است
سخنگوی قوه‌قضائیه از محکومیت 6 سال حبس جعفر پناهی به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه ‌قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده جعفر پناهی گفت: برای این فرد در سال ۸۹ دادنامه‌ای از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب صادر شده بود که اتهام این فرد در پرونده مورد بحث اجتماع و تبانی بوده و به ۵ سال حبس محکوم شده و از باب فعالیت تبلیغی علیه نظام هم حبس گرفته بود که در مجموع ۶ سال حبس داشت. 
***
بازیگر فصل چهارم سریال «نون خ» مشخص شد
تهیه‌کننده «نون خ» از حضور حسن معجونی در مجموعه تلویزیونی «نون خ 4» خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، مهدی فرجی، تهیه‌کننده سریال «نون خ»، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، از اضافه شده حسن معجونی به تیم بازیگران خبر داد. حسن معجونی که فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی و سرپرست گروه تئاتر لیو است، نخستین‌بار در فیلم «همیشه پای یک زن در میان است» به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۸۶ بود که پا به عرصه سینما گذاشت. سریال‌های مسافران و شمعدونی از جمله شاخص‌ترین آثار تلویزیونی وی به شمار می‌روند. گفتنی است مجموعه «نون خ ۴» قرار است ماه رمضان پیش رو (از فروردین ۱۴۰۲) در ۳۰ قسمت از قاب شبکه یک روی آنتن برود. سعید آقاخانی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، کاظم نوربخش، پاشا جمالی، نسرین مرادی و... از بازیگران اصلی «نون خ» به شمار می‌روند. 
***
فراخوان بیست‌ونهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان منتشر شد
فراخوان بیست‌ونهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در 11 رشته‌ ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، خوشنویسی (نستعلیق)، سفال و سرامیک، عکاسی، کاریکاتور (کارتون)، مجسمه‌سازی، طراحی، نقاشی، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب) و هنرهای جدید (ویدیو آرت، چیدمان، هنرمحیطی) از سوی دبیرخانه این رویداد هنری منتشر شد. مرکز هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به منظور رقابت در عرصه خلاقیت‌های هنری، ارتقای تخصصی هنرجویان و با هدف شناسایی و معرفی جوانان با توجه به مؤلفه شایستگی و ارتباط هنری هنرمندان جوان سراسر کشور، با حضور استادان با سابقه دانشگاهی و هنرمندان، بیست‌ونهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران را در شهریور امسال در اردوگاه فرهنگی ورزشی شهید باهنر برگزار می‌کند. 
***
افزایش ساعت بازدید کاخ‌موزه‌های تهران در تعطیلات
مدیرکل موزه‌های وزارت میراث ‌فرهنگی از افزایش ساعت بازدید از کاخ‌موزه‌های تهران در روزهای آخر هفته و تعطیلات رسمی تا پایان تابستان خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، مرتضی ادیب‌زاده، مدیرکل موزه‌های وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: ساعات بازدید از موزه ملی ایران، مجموعه فرهنگی‌- تاریخی نیاوران، مجموعه فرهنگی- ‌تاریخی سعدآباد و مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان تا پایان ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیلات رسمی از ساعت ۹ صبح تا ۲۰:۳۰ شب خواهد بود. مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: بازدید از مجموعه‌های ستادی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ بدون تغییر همانند گذشته است. 
***
خبر خوش بنیاد سینمای فارابی برای کارگردانان فیلم‌ اولی
مدرک دوره فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران در شورای صلاحیت کارگردانان فیلم اولی بنیاد سینمایی فارابی، معادل مدرک کارشناسی ارشد شمرده می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس مصوبه شورای صلاحیت کارگردانان فیلم اولی، مدرک دوره جامع فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران معادل مدرک کارشناسی ارشد در این شوراست و داوطلبانی که مدرک دوره فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران را دارند، امتیاز مدرک کارشناسی ارشد را در ارزیابی کسب می‌کنند. این شورا در آیین‌نامه خود برای بررسی صلاحیت داوطلبان کارگردانی فیلم اول، مدرک کارشناسی ارشد را جزو شاخصه‌های مورد نظر قرار داده است و داوطلبانی که می‌خواهند برای تایید فیلم ‌اول در بنیاد سینمایی فارابی حضور داشته باشند، در صورت دارا بودن مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، اولویت بیشتری در پذیرش توسط شورا دارند. 

Page Generated in 0/0068 sec