printlogo


کد خبر: 251008تاریخ: 1401/4/29 00:00
اخبار

تأکید بر ۳ محور در دیدار سجادی و وزیر ورزش ترکیه
وزرای ورزش ایران و ترکیه بر تعامل نزدیک و همکاری در ۲ حوزه ورزش و جوانان با محورهای مختلف تاکید کردند. به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، همزمان با سفر رئیس‌جمهور ترکیه به ایران، وزیر ورزش و جوانان این کشور در نهاد ریاست‌جمهوری با دکتر سیدحمید سجادی دیدار کرد. در این دیدار که به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شد، «محمد محرم قصاب اوغلو» با ابراز علاقه فراوان به ایران و ظرفیت‌های گسترده همکاری بین ۲ کشور ایران و ترکیه در 2 حوزه «ورزش» و «جوانان»، بار دیگر از وزیر ورزش و جوانان ایران برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی دعوت به عمل آورد. در جریان این دیدار مقرر شد ایران و ترکیه یادداشت‌تفاهم مشترکی را در ۲ حوزه ورزش و جوانان به امضا برسانند که بر اساس مذاکرات انجام شده میان دکتر سجادی و همتای ترکیه‌ای، ۸ بند از این تفاهمنامه مختص همکاری‌های ۲ کشور در حوزه جوانان است. در این زمینه وزرای ورزش و جوانان ایران و ترکیه توافق کردند برنامه‌های گسترده‌ای را برای همکاری در این حوزه تنظیم کنند. تقویت گردشگری ورزشی ۲ کشور، برپایی اردوهای مشترک ورزشی و حضور تیم‌های مختلف ۲ کشور در ایران و ترکیه از جمله دیگر توافق‌های انجام شده بین وزرای ورزش و جوانان ۲ کشور است. در این دیدار اوغلو از وزیر ورزش و جوانان ایران برای سفر به ترکیه و بررسی ظرفیت‌های بیشتر همکاری دعوت کرد. همچنین مقرر شد وزیر ورزش و جوانان ترکیه بار دیگر برای گسترش همکاری‌ها و بررسی ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در ۲ حوزه ورزش و جوانان به ایران سفر کند. در یک ماه اخیر وزیر ورزش و جوانان ایران برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای مختلف، دیدارهایی را با وزرای ورزش و جوانان کشورهایی نظیر قطر، آذربایجان، فلسطین و عراق داشته است. 
***
مهاجم مدنظر استقلال آماده حضور در تست‌های پزشکی
مهاجمی که مدت‌هاست خبر از حضورش در استقلال شنیده می‌شود، آماده انجام تست‌های پزشکی و عقد قرارداد با این تیم است. کاوه رضایی، مهاجم باتجربه و ملی‌پوش فوتبال ایران از مدت‌ها قبل اخبار مربوط به توافقش با استقلال منتشر شد اما شرط مهمی که مقابل نهایی شدن این توافق به میان آمد، موفقیت وی در تست‌های پزشکی بود که باید توسط ایفمارک انجام می‌شد. رضایی که خارج از ایران به سر می‌برد، با رفع مصدومیتی که با آن مواجه بود، وارد ایران شد و آماده انجام تست‌های پزشکی مورد نظر آبی‌هاست. در صورتی که پاسخ تست‌های پزشکی مثبت باشد، قرارداد رضایی و استقلال نهایی شده و او در اردوی ترکیه به جمع آبی‌پوشان اضافه می‌شود. 
***
تاریخ‌سازی ورزشکار قطری در دوومیدانی قهرمانی جهان
«معتز برشیم» قطری برای سومین‌بار عنوان قهرمانی رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جهان را به دست آورد. به گزارش تایمز، ورزشکار قطری در مسابقات جهانی در یوجین آمریکا (اورگان) در ماده پرش ارتفاع به مدال طلا دست یافت. برشیم با پرشی به طول 2.37 متر به مدال طلا رسید. مقام دوم به وو سانگ هیوک از کره‌جنوبی (2.35) رسید و آندری پروتسنکوی اوکراینی (2.33) سوم شد. برشیم ۳۱ ساله توانست برای سومین‌بار به مدال طلا در رقابت‌های جهانی برسد تا نخستین ورزشکاری در تاریخ شود که در ماده پرش ارتفاع به ۳ مدال طلا می‌رسد. این ورزشکار قطری ۳ بار در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ در پرش ارتفاع قهرمان جهان شد. برشیم همچنین قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و قهرمان المپیک توکیو است. 
***
صعود موشکی بسکتبال ایران در رنکینگ کاپ آسیا!
تیم ملی بسکتبال ایران در پاور رنکینگ مسابقات کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی، ۸ پله صعود کرد. به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی بسکتبال در پایان بازی‌های مرحله گروهی کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی، به اعلام دومین پاور رنکینگ (قدرت‌ها) این مسابقات پرداخت که در این رده‌بندی، تیم ‌ملی ایران با ۸ پله صعود در جایگاه چهارم قرار گرفته است. طبق رنکینگ اعلام شده برای معرفی تیم‌ها بر اساس قدرت و شانس کسب عنوان قهرمانی، تیم‌های لبنان، استرالیا، کره‌جنوبی و ایران در رتبه‌های اول تا چهارم قرار گرفته‌اند که در این بین ایران با ۸ پله صعود (با توجه به ۳ برد مقابل سوریه،‌ قزاقستان و ژاپن)، بیشترین جابه‌جایی مثبت (از رتبه ۱۲ به ۴) را داشته‌ است. 
فیبا درباره صعود چشمگیر ایران نوشت: شاید برای شما سوال شد که آیا قرار دادن ایران در رتبه دوازدهم آپدیت قبلی رنکینگ ‌کار افراطی بود؟ شاید! اما دلیل آن ۲ باخت اخیر آنها برابر قزاقستان بود و به همین سرعت دنیای بسکتبال می‌تواند تغییر کند. حالا در 3 بازی کاپ آسیا ایران برابر تیم‌هایی که طی چند مسابقه قبل برابرشان به دردسر افتاده بود، بردهای مطمئنی به دست آورد. در نتیجه، به هواداران یادآوری می‌شود که چرا آنها بیشترین عناوین جام ملت‌های آسیا را در ۱۵ سال گذشته داشته‌اند. 
***
سفر پرسپولیس به ترکیه در ابهام
با وجود اینکه باشگاه پرسپولیس در صدد برگزاری اردویی در ترکیه است اما برنامه پیشنهادی باشگاه هنوز مورد قبول سرمربی پرسپولیس قرار نگرفته است. پرسپولیسی‌ها که چند روز است تمرینات خود را در تهران پیگیری می‌کنند، در صدد برگزاری اردویی در کشور ترکیه هستند اما فاصله کمپ مورد نظر با شهر استانبول باعث شده گل‌محمدی در موافقت با برگزاری این اردو تردیدهایی داشته باشد. از قرار معلوم مدیران باشگاه پرسپولیس کمپی در شهر کایسری را مدنظر دارند و به کادر فنی گفته‌اند برای سفر به این کمپ ابتدا باید تیم با پرواز راهی استانبول شود و در ادامه پس از چند ساعت معطلی در این فرودگاه، با پرواز دیگری به کایسری پرواز کند. همین معطلی در طول سفر باعث شده گل‌محمدی هنوز تصمیمی برای سفر اتخاذ نکند.

Page Generated in 0/0063 sec