printlogo


کد خبر: 251015تاریخ: 1401/4/29 00:00
اخبار

آغاز عملیات شناسایی بازماندگان از تحصیل
مشاور وزیر آموزش‌و‌پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، با اشاره به برنامه‌ریزی برای شناسایی و ساماندهی بازماندگان از تحصیل، از طراحی و رونمایی از یک اپلیکیشن جدید برای ثبت اطلاعات و آموزش بازماندگان از تحصیل تحت عنوان «بانک زمان» خبر داد. حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره یکی از مهم‌ترین برنامه‌های قرارگاه عدالت تربیتی در سال جاری توضیح داد و اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهمی که در شرف انجام است، تشکیل قرارگاه‌ها و نهضت‌های عدالت آموزشی در استان‌هاست. کار قرارگاه، کار بخشنامه‌ای نیست و ناظر به حل مشکلات است. وی افزود: قرارگاه عدالت تربیتی، نقش تنظیم‌گری دارد. مسائل با محوریت قرارگاه شناسایی و برای رفع آنها تدابیری اتخاذ می‌شود. 
یکی از مسائل بزرگ ما که قرار است به کمک مجموعه‌های مرتبط اعم از معاونت ابتدایی و متوسطه، نهضت سوادآموری، خیران و استانداری‌ها ساماندهی شود، بحث بازماندگان از تحصیل است. خان‌محمدی با اشاره به اینکه دوران کرونا، به مشکلات مربوط به بازماندگان از تحصیل دامن ‌زده است، اظهار کرد: عملیات شناسایی بازماندگان از تحصیل در چند استان شروع شده و به مرور در استان‌های دیگر نیز آغاز خواهد شد. عددهایی که درباره تعداد بازماندگان وجود دارد، مختلف است و هنوز به عدد قطعی نهایی نرسیده‌ایم اما عدد بالاست و باید اینها را در مرحله اول شناسایی و سپس جذب کنیم. 
***
وجود ۷ هزار متقاضی فرزندخواندگی در خارج از کشور
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور از بیش از ۷ میلیون نفر (۳ میلیون خانوار) حمایت می‌کند. سیدمرتضی حسینی درباره فرزندخواندگی گفت: سالانه تعداد محدودی (کمتر از هزار نفر) کودک داریم اما بیش از ۲۰ هزار متقاضی فرزندخواندگی وجود دارد که بالای ۷ هزار نفر ایرانیان خارج از کشور هستند که به دنبال کودکی از داخل کشور هستند تا به عنوان فرزندخوانده بپذیرند، لذا متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه میخک درخواست خود را اعلام یا به سفارتخانه‌ها مراجعه کنند. 
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی به کمک‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور که با بهزیستی کار می‌کنند، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سازمان بهزیستی از بیش از ۷ میلیون نفر (۳ میلیون خانوار) حمایت می‌کند؛ این حمایت‌ها به این معنی نیست که الزاما ماهانه مبلغی به حساب آنها واریز شود بلکه فراتر از یک پرداخت معیشتی است. امروز سازمان بهزیستی کشور بیش از ۱۵۰ خدمت را به جامعه مخاطب ارائه می‌کند. 
***
پوشش ۳ تا ۵ میلیون دانش‌آموز در طرح تغذیه رایگان
 معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: ۳ تا ۵ میلیون دانش‌آموز از سال آینده تحت پوشش تغذیه رایگان دانش‌آموزی قرار خواهند گرفت. صادق ستاری‌فرد در آیین افتتاح اردوی عشایر دانش‌آموزان دختر سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار شد از پوشش ۳ تا ۵ میلیون دانش‌آموز در طرح تغذیه رایگان در سال تحصیلی آینده خبر داد و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان عشایر شامل این طرح شوند. وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید در حوزه سلامت و تربیت‌بدنی، تغذیه رایگان دانش‌آموزی احیا خواهد شد و ۳ تا 5 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش تغذیه رایگان دانش‌آموزی قرار خواهند گرفت، لذا تلاش می‌کنیم تمام دانش‌آموزان عشایر کشور تحت پوشش تغذیه دانش‌آموزی قرار گیرند. 
ستاری‌فرد افزود: مدارس شبانه‌روزی دارای امکانات حداقلی هستند و در تلاش هستیم تا پایان سال تحصیلی آینده برای هر مدرسه شبانه‌روزی حداقل یک فضای ورزشی ایجاد کنیم. 
***
دستگیری عامل اصلی ضرب و جرح یک شهروند در پارک پلیس
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری عامل اصلی شرارت و ضرب و جرح یکی از شهروندان در پارک پلیس خبر داد و گفت: این متهم کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار کرد: در پی اعلام یک فقره درگیری و ضرب و جرح یکی از شهروندان در پارک پلیس و با توجه به اینکه موضوع بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت، رسیدگی به موضوع و دستگیری ضاربان را تیمی از ماموران کلانتری تهرانپارس برعهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه عامل اصلی و ضارب را شناسایی کردند، افزود: با تشکیل تیمی از افسران مجرب کلانتری و با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه، وی دستگیر و به کلانتری انتقال داده شد. 
رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم 18 ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و ضرب و جرح این شهروند در پارک پلیس با همدستی ۲ نفر دیگر اعتراف کرد. سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت به جد برخورد خواهد شد، خاطر‌نشان کرد: اقدامات لازم برای دستگیری 2 متهم دیگر ادامه دارد. 

Page Generated in 0/0052 sec