printlogo


کد خبر: 251019تاریخ: 1401/4/29 00:00
اخبار

معوقات یارانه ۳۰۰ هزار تومانی جاماندگان بزودی واریز خواهد شد
پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد قبل از واریز مرحله چهارم یارانه جدید (در بیستم مردادماه) معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز خواهد شد. تاکنون 3 مرحله از یارانه جدید 300 و 400 هزار تومانی به حساب یارانه‌بگیران واریز شده است. این در حالی است که حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر اخیرا و بعد از بررسی اعتراض‌ها مجدد به صف یارانه‌بگیران اضافه شده‌اند. همچنین دولت شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان دریافت یارانه نقدی که از سنوات قبل یارانه دریافت نمی‌کرده‌اند، امکان ثبت درخواست و تقاضای دریافت یارانه را ارائه کنند. هر چند هر ماه حدود 25 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه جدید به یارانه‌بگیران ارائه می‌شود اما بعد از بررسی اعتراض‌ها تنها یک دوره از یارانه واریزی به حساب متقاضیان جدید و معترضانی که یارانه آنها در اردیبهشت‌ماه قطع شده بود واریز شده است. پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد قبل از واریز مرحله چهارم یارانه جدید (در بیستم مردادماه) معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز خواهد شد. گفتنی است افرادی که از ابتدای اردیبهشت 1401 یارانه‌شان قطع شده است با مراجعه به سامانه hemayatmcls.gov.ir می‌توانند درخواست بازبینی خودشان را ثبت کنند و منتظر بررسی وزارت رفاه باشند. همچنین افرادی که تا ابتدای سال 1401 یارانه دریافت نکرده‌اند یا در سال‌های قبل یارانه‌شان قطع شده بوده یا انصراف داده بودند یا به هر علتی ثبت‌نام نکرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام به ثبت‌نام کنند. لازم به ذکر است یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای 09200006369 تماس بگیرند. در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند. 
***
گشایش نماد معاملاتی جفت ارز ریال- روبل در بازار متشکل ارزی
توافق ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی در گام اول عملیاتی می‌شود. رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: نماد معاملاتی جفت ‌ارز ‌ریال- روبل در بازار متشکل ارزی راه‌اندازی شد‌ که امیدواریم به توسعه روابط تجاری 2 کشور منجر شود و حجم مبادلات ایران با روسیه را افزایش دهد. نماد معاملاتی جفت ارز ریال- روبل در بازار متشکل ارزی ایران دیروز در بانک مرکزی گشایش یافت. علی صالح‌آبادی دیروز در مراسم گشایش نماد جفت ‌ارز ریال‌- روبل،‌ واحد پول ۲ کشور ایران و روسیه، اظهار داشت: این نماد ارزی در بازار متشکل ارزی گشایش می‌یابد که سهم مهمی در توسعه روابط تجاری ۲ کشور ایران و روسیه خواهد داشت. وی گفت: در بازار متشکل ارزی قرار است صادرکنندگان ایرانی که به روسیه کالا صادر می‌کنند و روبل به دست می‌آورند بتوانند ارز صادراتی خود را به نرخ توافقی در بازار متشکل ارزی ارائه کنند، از طرف دیگر، متقاضیان این ارز بتوانند ارز مورد نیاز خود را از این بازار تهیه کنند. صالح‌آبادی گفت: عمده متقاضیان ارز روبل در بخش خدمات مانند دانشجویان و همچنین واردکنندگان تجهیزات از روسیه هستند. در حال حاضر 5 هزار دانشجوی پزشکی ایرانی در روسیه مشغول تحصیل هستند که می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از بازار متشکل تهیه کنند. وی همچنین گفت: برخی کشورهای آسیای میانه که با روبل معاملات خود را انجام می‌دهند نیز می‌توانند ارز مورد نیاز را به نرخ توافقی از بازار متشکل ارزی تهیه کنند. رئیس کل بانک مرکزی همچنین اظهار داشت: در جهت پیگیری توافقات سفر رئیس‌جمهور به روسیه و پس از آن سفر رئیس کل بانک مرکزی و توافقاتی که با طرف روسیه انجام شده است، نماد معاملاتی جفت ‌ارز ریال- روبل در بازار متشکل ارزی راه‌اندازی شد‌ که امیدواریم به توسعه روابط تجاری ۲ کشور منجر شود و حجم مبادلات ایران با روسیه را افزایش دهد. 
 
* خرید روبل از صرافی‌های  عضو بازار متشکل ارزی
همچنین مصطفی قمری‌وفا، مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: ‌ظهر امروز (دیروز) با گشایش این نماد معاملاتی مهم، صادرکنندگان ایرانی از طریق بانک‌ها و صرافی‌های عضو بازار متشکل ارز کشور می‌توانند همانند اسکناس دلار و یورو، روبل را با ‎نرخ توافقی در این بازار عرضه کنند. وی افزود: رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان طی دیدار با مقامات ارشد روسیه در مسکو، از توافقات راهبردی در حوزه پولی و بانکی خبر داده بود که به طور جدی توسط بانک‌های مرکزی ۲ کشور پیگیری می‌شود. 
***
امضای تفاهمنامه نفتی و گازی بین ایران و روسیه
دیروز تفاهمنامه سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری گازپروم در میادین نفتی و گازی ایران امضا شد. محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت، در این باره اظهار داشت: تفاهمنامه بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ صنعت نفت بین شرکت نفت و ‎شرکت گازپروم با ارزش ۴۰ میلیارد دلار امضا شد. وی افزود: ‌سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری گازپروم برای توسعه میدان گازی پارس‌ شمالی و کیش، توسعه ۶ میدان نفتی از جمله منصوری، آب‌تیمور، کرنج، آذر و چنگوله، سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری گازپروم برای فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی و سوآپ گاز و فرآورده نفتی با روس‌ها و سرمایه‌گذاری جهت تکمیل پروژه ایران-ال.‌ان.‌جی از محورهای این تفاهم است. خجسته‌مهر گفت: پیش از این هم در شرایط ‎تحریم به میزان ۴ میلیارد دلار برای توسعه ۷ میدان نفتی با ‎روسیه قرارداد امضا شده بود. 

Page Generated in 0/0080 sec