printlogo


کد خبر: 251024تاریخ: 1401/4/29 00:00
اخبار

امیرعبداللهیان خطاب به بورل:
کاخ سفید زیاده‌خواهی‌ها و تردیدها را کنار بگذارد
 
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل با بیان اینکه هیچ تردیدی در اراده ایران برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد، تصریح کرد: کاخ سفید زیاده‌خواهی‌ها و تردیدها را کنار بگذارد و با واقع‌بینی در مسیر حصول توافق گام بردارد. حسین امیرعبداللهیان با اشاره به گفت‌وگوهای اخیر خود با وزرای خارجه ایتالیا و فرانسه تأکید کرد: کاخ سفید باید زیاده‌خواهی‌ها و تردیدها را کنار گذاشته و با واقع‌بینی در مسیر دستیابی به راه‌حل و حصول توافق گام بردارد و از تکرار رویکرد ناکارآمد گذشته و رفتار غیرسازنده و توسل به اهرم‌ فشار و تحریم دست بردارد. 
جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی نیز در این گفت‌وگو با تقدیر از اراده مثبت و جدی طرف ایرانی در روند مذاکرات تاکنون، بر ضرورت ارائه و جمع‌بندی ایده‌های طرفین در شرایط کنونی تاکید کرد. 
***
وزیر دفاع:
سفر بایدن برای منطقه امنیت‌ساز نیست
امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار دریابان سیف بن ناصر الحربی، فرمانده نیروی دریایی عمان با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور آمریکا به غرب آسیا گفت: این سفر نمی‌تواند در راستای ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه باشد. 
امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه روابط بین ۲ کشور و ۲ ملت برادر در بین کشورهای منطقه در سایه اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و اراده سیاسی مقامات ۲ کشور در تمام سطوح از استحکام خوبی برخوردار است، افزود: در سفر اخیر رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران به عمان، شاهد امضای 13 سند همکاری میان ۲ کشور بودیم و امیدواریم تا زمان سفر سلطان عمان به تهران در آینده، به بسیاری از اهداف از پیش تعیین شده دست یافته باشیم. 
وزیر دفاع ایران روابط ۲ کشور را در شرایط بسیار خوب و رو به رشدی توصیف و تصریح کرد: امیدواریم این نزدیکی و دوستی، منجر به اوج گرفتن هر چه بیشتر روابط در ابعاد مختلف و همکاری میان ۲ کشور شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی خاطرنشان کرد: ایران و عمان در یک منطقه راهبردی قرار دارند و مناسبات تاریخی و دوستانه 2 کشور همواره تأثیر مثبتی بر امنیت و ثبات منطقه و تنگه راهبردی هرمز داشته است. 
امیر سرتیپ آشتیانی در ادامه سخنان خود با اشاره به همکاری‌های دفاعی و نظامی بیان کرد: از آنجا که 2 کشور در یک محیط امنیتی، استراتژیک و اقتصادی مشترک به سر می‌برند، لذا ایجاب می‌کند همواره پیرامون موضوعات دفاعی، نظامی و امنیتی تبادل نظر و مشورت داشته باشند. وی با بیان اینکه کمیسیون مشترک دوستی نظامی ایران و سلطنت عمان نشان‌دهنده عمق دوستی میان ۲ کشور است، افزود: دیدار مقامات و فرماندهان دفاعی و نظامی می‌تواند به درک بیشتر ۲ طرف نسبت به تحولات منطقه و همین‌طور توسعه مناسبات کمک کند. 
***
رژیم صهیونیستی جرأت رویارویی نظامی با ایران را ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: رژیم صهیونیستی جرأت رویارویی نظامی با ایران را ندارد و تهدیدهای اخیر این رژیم صرفا جنگ روانی است. ناصر کنعانی در گفت‌وگو با شبکه العالم تاکید کرد: این رژیم جرأت و قدرت رویارویی نظامی با ایران را ندارد و پاسخ ایران به هر گونه حماقتی که رژیم صهیونیستی مرتکب شود، ویران‌کننده خواهد بود. 
سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی از گفت‌وگوی خود خاطرنشان کرد: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در تشکیل ائتلاف نظامی ضد ایران شکست خورد و کشورهای منطقه به آمریکا اعتمادی ندارند. وی گفت: تهران نگرانی‌های امنیتی ترکیه را در مرزهای جنوبی این کشور درک می‌کند و با این حال مخالف ایده منطقه حائل داخل سوریه است. کنعانی همچنین تاکید کرد: واشنگتن همه مطالبات ایران را که در متن توافق سال 2015 آمده است، نپذیرفت. واشنگتن باید ضمانت واقعی به ایران بدهد. طولانی کردن زمان مذاکرات به نفع هیچ طرفی بویژه آمریکا نیست. 
***
در محکومیت رأی دادگاه حمید نوری برگزار شد
تجمع دانشجویان مقابل سفارت سوئد
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران روز گذشته در اعتراض به رای اولیه حبس‌ ابد حمید نوری در دادگاه سوئد مقابل سفارت این کشور تجمع کردند. دانشجویان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی از دولتمردان سوئد خواستند از منافقین که دست‌شان به خون 17 هزار انسان بی‌گناه آلوده است دفاع نکنند. تجمع‌کنندگان در بیانیه‌ای با محکوم کردن رای دادگاه سوئد خواستار آزادی فوری حمید نوری، تبعه ایرانی دستگیر شده توسط دولت سوئد شدند. همچنین تجمع‌کنندگان در این بیانیه رای دادگاه را کاملا سیاسی و مغرضانه خواندند و به دولت سوئد هشدار دادند دست از اقدامات خصمانه علیه شهروندان و ملت ایران بردارد، اگرنه عواقب این کارها مستقیما متوجه دولت سوئد خواهد بود. 

Page Generated in 0/0057 sec