printlogo


کد خبر: 251039تاریخ: 1401/4/30 00:00
اخبار

انتصاب شورای سیاست‌گذاری دوسالانه ‌نگارگری
اعضای شورای سیاست‌گذاری یازدهمین دوسالانه ملی ‌نگارگری ایران با حکم رئیس شورای سیاست‌گذاری این رویداد هنری منصوب شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، عبدالرضا سهرابی، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاست‌گذاری یازدهمین دوسالانه ملی ‌نگارگری ایران با صدور احکامی جداگانه‌، اعضای شورای سیاست‌گذاری دوسالانه یازدهم را منصوب کرد. 
بر این اساس، سلیمان سعیدآبادی، محسن سیدمحمودی، میثم حسن‌خانی، پرویز حاصلی، حسین عصمتی، لیلا عباسی، امیر طهماسبی، سجاد محمدیارزاده و خشایار قاضی‌زاده به‌ عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری یازدهمین دوسالانه ملی ‌نگارگری ایران منصوب شدند. همچنین با نظر اعضای شورای سیاست‌گذاری دوسالانه یازدهم، سلیمان سعیدآبادی به ‌عنوان دبیر هنری و عبدالرحیم سیاهکارزاده به ‌عنوان دبیر اجرایی یازدهمین دوسالانه ملی ‌نگارگری ایران انتخاب شدند. 
***
پروانه ساخت جدید برای تهیه‌کننده «موقعیت مهدی»
شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با ۳ فیلمنامه موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمنامه‌های «دومین روز پاییز» به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد، کارگردانی اردلان عاشوری‌کلاچاهی و نویسندگی اردلان عاشوری‌کلاچاهی و حسین تراب‌نژاد اصفهانی، «ماجراجویان» به تهیه‌کنندگی علیرضا قاسم‌خان، کارگردانی و نویسندگی سیداحمد پایداری و «اپرای شناور» به تهیه‌کنندگی هادی انباردار، کارگردانی منصور وثوقی و نویسندگی امیراعلاء قلیچ افشاری موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.
گفتنی است والی‌نژاد پیش از اخذ این پروانه ساخت، فیلم موفق دیگری را تحت عنوان «موقعیت مهدی» تهیه‌کنندگی کرده است. این فیلم توانست در جشنواره فیلم فجر 1400 سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از آن خود کند. «موقعیت مهدی» همچنین موفق شد در مدت زمان 4 ماهه‌ای که روی پرده سینماها بود، توجه مخاطبان را جلب کند و بیش از 12 و نیم میلیارد بفروشد تا دومین فیلم پرفروش غیرکمدی سال تا امروز باشد.
***
ثبت‌نام در سماح، شرط عبور از مرز در اربعین
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) ثبت‌نام در سامانه سماح را شرط عبور از مرز برای زیارت اربعین اعلام کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در حاشیه نودمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار داشت: از مهم‌ترین توافق‌های انجام‌شده با ستاد اربعین عراق ، بازگشایی مرز خسروی و استفاده زائران عزیز حسینی از این مرز برای زیارت عتبات بود. 
میراحمدی همچنین از آمادگی دولت ایران در فعال کردن مرز تمرچین و باشماق خبر داد و گفت: نظر دولت جمهوری اسلامی ایران بر این است که عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از این ۲ مرز هم برای زیارت عتبات عالیات استفاده کنند. وی تصریح کرد: زوار حسینی باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و نسبت به این امر هم باید اهتمام داشته باشند. داشتن گذرنامه رسمی، دیگر شرط برای زیارت عتبات عالیات است که حداقل ۶ ماه باید اعتبار داشته باشد. از این رو، درخواست داریم در فرصت باقی‌مانده کسانی که مهلت گذرنامه‌شان کمتر از این میزان است، نسبت به تمدید اعتبار گذرنامه اقدام کنند. 
***
سوگواره بین‌المللی شبیه‌خوانی اجرا شد
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا از اجرای سوگواره بین‌المللی شبیه‌خوانی با حضور گروه‌های داخلی و خارجی در تهران خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، نشست خبری نخستین سوگواره بین‌المللی شبیه‌خوانی با حضور آیت‌الله اختری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. 
آیت‌الله اختری در این نشست درباره برخی اهداف برنامه‌های بنیاد بین‌المللی عاشورا اظهار داشت: یکی از اهداف کلان بنیاد عاشورا، ایجاد گفتمان نقش‌آفرینی عاشورا و نهضت امام حسین علیه‌السلام در راستای گسترش عدالت، مقابله با زورگویان و مستبدان،‌ حمایت از مستضعفان و ایجاد آرامش در جوامع هدف، یعنی در بین مسلمانان و غیرمسلمانان است. 
وی درباره برنامه‌های بنیاد بین‌المللی عاشورا در سال جاری گفت: امسال ۳ برنامه را در دستور کار قرار دادیم که شامل برگزاری سوگواره تعزیه و سوگواره شبیه‌خوانی،‌ اجرای جشنواره «أنا مِن حسین» و طراحی و برنامه‌ریزی برای تولید فیلم‌های مستند،‌ کوتاه و بلند است. مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا درباره جزئیات سوگواره‌های تعزیه و شبیه‌خوانی گفت: این برنامه از چهارم مرداد سال جاری و به مدت ۳ روز در میدان امام حسین(ع)، تئاتر شهر، فرهنگسرای خاوران و پردیس تئاتر تهران و با حضور پیشکسوتان تعزیه‌خوانی از شهرهای اصفهان، قم،‌ تهران، مرکزی، تفرش، قزوین و شیراز و نیز هنرمندانی از کشورهای نیجریه و عراق و همچنین با حمایت شهرداری و سازمان فرهنگی _ هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. برنامه اختتامیه این مراسم نیز در تئاتر خاوران خواهد بود. ساعت برنامه‌ها در ۲ وقت 18:30تا نماز مغرب و نیز از ساعت 21 به مدت 2 ساعت است. در پایان این نشست از پوستر و لوگوی سوگواره رونمایی شد. 

Page Generated in 0/0058 sec