printlogo


کد خبر: 251071تاریخ: 1401/4/30 00:00
اخبار

شهادت 2 مرزبان مجاهد در درگیری مسلحانه با گروهک‌های تروریستی
معاون فرهنگی و اجتماعی مرزبانی فراجا از درگیری مسلحانه مرزبانان با گروهک‌های تروریستی و معاند خبر داد و گفت: در این عملیات‌ها ۲ نفر از دلاورمردان مجاهد مرزبانی به نام‌های ستوان دوم «مهدی محمدی‌نسب» و استوار دوم «علی فاضلی‌شاد» به فیض شهادت نائل آمدند. 
سرهنگ «رضا شیراوژن» دیروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: شب گذشته مرزبانان غیور ایران اسلامی در راستای حراست از کیان ایران اسلامی حین پایش نوار مرزی با افراد مسلح تروریست که قصد داشتند از ۲ نقطه مرزی در هنگ‌های پاوه و بانه وارد کشور شوند، مواجه شدند که با آتش سنگین و مقابله مقتدرانه مرزبانان موفق نشدند وارد کشور شوند. 
وی افزود: در این ۲ عملیات، یک گروهک تروریستی منهدم و مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات کشف شد. معاون فرهنگی و اجتماعی مرزبانی فراجا گفت: در این عملیات‌ ۲ نفر از دلاورمردان مجاهد مرزبانی به نام‌های ستوان دوم «مهدی محمدی‌نسب» و استوار دوم «علی فاضلی‌شاد» به فیض شهادت نائل آمدند. 
***
وزیر بهداشت خبر داد
پوشش بیمه‌ای فاقدان بیمه در طرح دارویار 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد در مدت ۳ ماه، برای کسانی که پوشش بیمه درمانی ندارند، بدون در نظر گرفتن دهک‌بندی، بیمه رایگان به مدت ۳ ماه برقرار می‌شود. دکتر بهرام عین‌اللهی گفت: برای اجرای طرح دارویار به شکلی که باعث رضایتمندی همه مردم شود، طبق مصوبه‌ای که در آخرین جلسه بیمه‌ها داشتیم، مقرر شد خدمات بیمه‌ای در طرح دارویار برای تمام مردم به مدت ۳ ماه رایگان شود. 
وی افزود: افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند و آزمون وسع نداده‌اند، در این مدت فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه بیمه سلامت نسبت به بیمه خود اقدام کنند و آزمون وسع بدهند. وزیر بهداشت بیان داشت: در طرح دارویار، افرادی که نسخه دارند و تحت پوشش بیمه هستند، می‌توانند از خدمات دارویی با نرخ کم‌برخوردار شوند. 
در این طرح افزایش قیمت دارو نخواهیم داشت و حتی در برخی موارد شاهد کاهش قیمت داروها نیز خواهیم بود. عین‌اللهی افزود: در این مدت ۳ ماه، برای کسانی که پوشش بیمه درمانی ندارند، بدون در نظر گرفتن دهک‌بندی، بیمه رایگان به مدت ۳ ماه برقرار می‌شود. بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی در پایان گفت: در قانون بودجه رقمی معادل ۳ میلیارد دلار برای مابه‌التفاوت ارز ترجیحی و ارز نیمایی در بخش سلامت لحاظ شده است.
***
جاده هراز مسدود می‌شود
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی از انسداد موقت محور هراز به دلیل انجام عملیات عمرانی خبر داد. 
سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای عملیات عمرانی در جاده هراز گفت:‌ از روز شنبه اول مرداد تا روز سه‌شنبه چهارم مردادماه سال‌ جاری جاده هراز به علت انجام عملیات عمرانی در محدوده کیلومتر ۳۳ تا ۳۵ به ‌صورت تمام‌وقت و ۲۴ ساعته مسدود خواهد شد. 
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه محور هراز به طور کامل و در هر ۲ مسیر مسدود است، اظهار کرد:‌ در مدت انسداد این مسیر ۲ جاده فیروزکوه و چالوس به عنوان محور جایگزین برای تردد به سمت شمال خواهد بود. 
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام شماره تلفن ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست قبل از شروع حرکت از طریق تماس با این شماره از وضعیت جوی و ترافیکی معابر با خبر شوند و با توجه به آن مناسب‌ترین زمان و مسیر برای انجام سفر را انتخاب کنند. 
***
بهره‌برداری از فاز نخست متروی «پرند» در دهه فجر
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: تغییر کاربری اراضی مورد نظر طی توافقات حاصل شده و زمین‌های مورد نیاز داخل پرند برای واگذاری در قالب ۷۰۰ میلیارد تومان انجام شده و این نتیجه تهاتر در اختیار متروی تهران قرار می‌گیرد تا بخشی از هزینه‌ها برای اجرای خط تامین شود. 
علیرضا جعفری در حاشیه تست سرد مسیر متروی پرند گفت: با توجه به کارهایی که قرار است با همکاری شرکت متروی تهران و قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام شود، امیدوارم بتوانیم هر چه سریع‌تر وعده‌ای که به مردم شهر پرند داده شده بود را محقق کنیم. وی با بیان اینکه به مردم شهر پرند وعده می‌دهیم که دهه فجر فاز نخست این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این خط دارای ۲ لاین مسیر مترو است که به تناسب افزایش تقاضای شهروندان توسعه خط نیز در دستور کار قرار دارد. 
جعفری در ادامه عنوان کرد: این طرح یکی از پروژه‌های سنواتی از قدیم بوده و اتصال آن به متروی تهران در سال‌های گذشته بارها مطرح شده است و در فازهای مختلف قرار بود اجرا شود. در دوره مدیریت شهری اسبق افتتاح ایستگاه فرودگاه امام خمینی انجام شد و ادامه مسیر که حدود ۲۰ کیلومتر بود در بخش‌های مختلف اعتبار آن اعلام شده بود. وی ادامه داد: برای تکمیل این خط ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا تجهیزات الکترونیکی آن نیز خریداری شود.  

Page Generated in 0/0061 sec