printlogo


کد خبر: 251075تاریخ: 1401/4/30 00:00
اخبار

تورم در انگلیس دوباره رکورد 40 ساله را شکست
تورم سالانه در انگلیس در حال افزایش است و به بالاترین سطح از سال 1982 رسیده است. داده‌های اداره آمار ملی انگلیس (ONS) حاکی است تورم سالانه در انگلیس در ژوئن گذشته به رکورد 9.4 درصد رسید که بالاترین سطح از سال ۱۹۸۲ تاکنون است. بر اساس داده‌های دفتر آمار ملی انگلیس (ONS)، شاخص تورم سالانه در ماه مه ‌گذشته 9.1 درصد بود. مقامات انگلیس اعلام کردند که قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه ژوئن 0.8 درصد افزایش یافته است، پس از آنکه در ماه مه ‌۲۰۲۲، 0.8 درصد افزایش یافته بود. نتیجه ماه ژوئن ۲۰۲۲ برخلاف انتظار تحلیلگران بود که در نظرسنجی انجام شده توسط پورتال DailyFx انتظار داشتند تورم سالانه در ماه گذشته به 9.3 درصد برسد. 
***
خاندوزی در واکنش به اظهارات روحانی درباره وضعیت اقتصادی:
با صداقت بیشتری صحبت کنیم
وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از اظهارات حسن روحانی درباره ذخایر ارزی کشور هنگام تحویل دولت، به بیان توضیحاتی درباره وضعیت ذخایر ارزی و تعهدات و بدهی‌های به جا مانده از دولت‌های یازدهم و دوازدهم حین آغاز به کار دولت سیزدهم پرداخت و پیشنهاد کرد با صداقت بیشتری با مردم صحبت کنیم. 
به گزارش ایسنا، سیداحسان خاندوزی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت درباره آنچه اخیرا رئیس‌جمهور پیشین گفته است مبنی بر اینکه در چه وضعیت اقتصادی و ارزی دولت را تحویل داد، تصریح کرد: مجموع ذخایر اسکناس ارزی کشور در وضعیت خوبی در سال گذشته بود اما این برای پرداخت‌های خدماتی است و به کار واردات کشور و حل مسائل تجارت کشور کمک نمی‌کند. خوب بود در کنار این شاخص‌ها طبق نامه آقای واعظی به آقای نوبخت، به مساله خزانه خالی، با بیش از 54 هزار میلیارد تومان استفاده از تنخواه نیز اشاره می‌شد. 
وی ادامه داد: با وجود اینکه امسال هزینه‌های دولت بالاست، هنوز در 4 ماهه اول نتوانسته‌ایم به سقف تنخواه سال گذشته برسیم و هزینه‌های دولت را در سطح پایین‌تری مدیریت کردیم. 
وی در ادامه واکنش‌ها به اظهارات اخیر روحانی گفت: خوب بود به استفاده‌ای که از مجموع اوراق شده بود در 5 ماه اول سال یا به 550 درصد افزایش بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی از ابتدا تا انتهای دوره 8 ساله‌شان اشاره می‌کردند. به افزایش 530 درصدی بدهی دولت به مجموع شبکه بانکی و بانک مرکزی اشاره می‌کردند و مجموع اینها تصویر دقیق‌تری را ایجاد می‌کند که اقتضا می‌کند با مردم با صداقت بیشتری صحبت کنیم. 
وزیر اقتصاد در پاسخ به اینکه گفته می‌شود برخی برنامه‌ها برای حذف ارز ترجیحی اجرایی نمی‌شود، گفت: فکر می‌کنم دوستان با تاخیر در این زمینه اظهار نظر می‌کنند. هم در زمینه کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت می‌کردند و هم در حوزه دارو کار به مرحله اجرا رسیده است و چنانچه مقدمات کار در کالاهایی از جمله آرد و... انجام شود، روند اجرا می‌شود. 
***
ثبت رکورد جدید در گازرسانی به نیروگاه‌ها
مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به گازرسانی 295 میلیون مترمکعبی به نیروگاه‌های کشور در سال جاری، این موفقیت را یک رکورد جدید برای این شرکت عنوان کرد و از قطع مصرف نفت گاز از دیروز در نیروگاه‌ها خبر داد. محمدرضا جولایی با اعلام این خبر، درباره وضعیت گازرسانی به نیروگاه‌های برق کشور گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و گرمای هوا در کشور و همراستا با تلاش حداکثری همکاران ما در وزارت نیرو به منظور تولید برق برای هموطنان، از سوی وزارت نفت نیز تمهیداتی با هدف افزایش سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها در نظر گرفته شد. وی ادامه داد: در همین ارتباط، هفته گذشته شرکت ملی گاز ایران بالغ بر 295 میلیون مترمکعب گاز (فقط سوخت گاز) را به نیروگاه‌ها ارسال کرده که این عدد بالغ بر 95 درصد «سوخت کلی» است که به نیروگاه‌ها تحویل داده شده است. به گفته جولایی، سال گذشته در همین زمان، حدودا 288 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها ارسال می‌شد؛ از این جهت این افزایش در واقع یک رکورد برای مجموعه شرکت ملی گاز ایران محسوب می‌شود.
***
مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تمدید نمی‌شود
بر اساس اعلام سازمان مالیاتی، مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری تمدید نخواهد شد. 
سازمان مالیاتی اعلام کرد به اطلاع اشخاص محترم حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری می‌رساند، مطابق قانون مالیات‌های مستقیم 31 تیرماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری است که به دلیل مصادف شدن آن با روز تعطیل (جمعه)، بر اساس قانون روز شنبه یکم مردادماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص مذکور خواهد بود و از آنجا که هیچ مجوزی برای تمدید مهلت مذکور وجود ندارد، این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. 
شایان ذکر است برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی منوط به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، لذا فعالان اقتصادی به‌منظور بهره‌مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر یا هر نوع تسهیلات دیگر باید اظهارنامه مالیاتی خود را تا روز شنبه (یکم مردادماه) سال جاری به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی  my.tax.gov.ir ارسال کنند. 
بدیهی است مؤدیان محترم مالیاتی، در صورت عدم پرداخت مالیات یا بر حسب مورد عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در مهلت مقرر، مشمول جرایم قانونی خواهند شد. 

Page Generated in 0/0235 sec