printlogo


کد خبر: 251090تاریخ: 1401/5/1 00:00
تکیه قدیمی‌ترها بر صدر جدول پرفروش‌های سینما
نمایش ناموفق تازه‌واردها

با وجود اینکه برخی فیلم‌های سینمایی که در چندماهه اخیر روی پرده بوده‌اند، همچون «انفرادی»، «سگ‌بند» و «علفزار» توانستند روند صعودی خود در جذب مخاطب را حفظ کنند و به صدر جدول نزدیک‌تر شوند اما بیش از 10 فیلم دیگر به چرخه اکران افزوده شده هیچکدام نتوانستند فروش موفقی را تجربه کنند.
به گزارش «وطن‌امروز»، گیشه سینما در سال جاری تا به این لحظه به جز 3-2 فیلم پرفروشی که چند ماهی است روی پرده رفته‌اند، فیلم موفق دیگری به خود ندیده و وضعیت برخی فیلم‌ها حتی به گونه‌ای است که در 10 روز اکران موفق به جذب 100 مخاطب هم نشده‌اند!
بر اساس اطلاعات سمفا تا ظهر 31 تیرماه، فیلم «پدر و دختر» به کارگردانی خسرو ملکان که آخرین فیلم جدید اکران شده از ۲۲ تیرماه است، فقط ۹۹ بلیت فروخته و فروش آن ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. فیلم «بازیووو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی در حوزه سینمای کودک و نوجوان که از ۱۵ تیر روی پرده رفته، تاکنون با ۲۲,۸۷۱ بلیت به فروش ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است. فیلم «پیتوک» به کارگردانی سیدمجید صالحی که همنام با مجید صالحی بازیگر است، از ۱۵ تیر تاکنون ۳,۴۰۸ بلیت با رقم ۱۲۰ میلیون تومان فروش داشته است.
در این بین «تی‌تی» شرایط بهتری نسبت به بقیه فیلم‌ها دارد و این فیلم به کارگردانی آیدا پناهنده با ۲۰۷,۳۳۰ تماشاگر بیش از 7 میلیارد تومان فروش داشته است. «طلا خون» به کارگردانی ابراهیم شیبانی از ابتدای تیر تاکنون ۲۳,۰۳۱ بلیت را با رقم حدود ۸۰۰ میلیون تومان فروخته است. «روز ششم» به کارگردانی حجت قاسم‌زاده‌اصل با ۱۸,۹۸۸ تماشاگر بیش از ۶۳۰ میلیون تومان فروش داشته است. «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری با  ۲۹,۵۸۶ تماشاگر به فروش یک میلیارد تومان رسیده است.
فیلم «هناس» به کارگردانی حسین دارابی با ۱۵۸,۷۰۵ بلیت، تاکنون بیش از ۳ میلیارد تومان فروش داشته است. فیلم «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی با ۹۵,۹۴۷ بلیت به فروش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است. فیلم «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده نیز با ۱۷,۴۵۵ مخاطب حدود ۵۹۰ میلیون تومان فروش داشته است.
علت عدم اقبال این فیلم‌ها در گیشه، از یک سو می‌تواند به ضعف محتوای فیلم‌ها برگردد و از سوی دیگر گویای برنامه‌ریزی نادرست شورای صدور پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی درباره انتخاب یک ترکیب مناسب برای چرخه اکران است. ورود همزمان فیلم‌هایی همچون «موقعیت مهدی» و «شادروان» به چرخه اکران، که توانسته بودند در جشنواره فیلم فجر سال گذشته خوش بدرخشند، نشان‌دهنده این برنامه‌ریزی نه‌چندان حساب شده است.
با وجود بیش از 120 فیلم حاضر در صف اکران، به نظر می‌رسد دست سینما برای رونق دادن به سالن‌های سینما باز باشد و می‌توان در صورت مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح، به جز چند فیلم خاصی که چند ماهی است جزو پرفروش‌ها هستند، فیلم‌های دیگری را نیز در صدر پرفروش‌های گیشه مشاهده کرد.
با نزدیک شدن به ماه محرم بعید است فیلم جدیدی روی پرده سینماها بیاید، بنابراین حدود ۱۴ فیلمی که در حال اکران هستند و سالن‌های بیشتری هم در اختیار دارند، فرصت خواهند داشت تا شاید بر میزان فروش و تعداد مخاطب‌شان که در مواردی بسیار ناامیدکننده است، افزوده شود.
همچنین در حال حاضر 4 فیلم «مجبوریم»، «آتابای»، «گل به خودی» و «گربه سیاه» به صورت آنلاین اکران می‌شوند که ۳ فیلم اول مربوط به اکران ۱۴۰۱ هستند.

Page Generated in 0/0058 sec