printlogo


کد خبر: 251091تاریخ: 1401/5/1 00:00
اخبار

مأوا نماهنگ «مسافران خورشید» را می‌سازد
مرکز موسیقی انقلاب اسلامی (مأوا) سازمان هنری- رسانه‌ای اوج، نماهنگ «مسافران خورشید» را با موضوع محرم می‌سازد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نماهنگ محرمی «مسافران خورشید» که به کارگردانی علی ملاقلی‌پور و تهیه‌کنندگی محمدجواد آشتیانی ساخته می‌شود، از مجموعه کارهای محرمی مرکز موسیقی ماوا سازمان هنری- رسانه‌ای اوج است. 
فیلمنامه این اثر را علی ملاقلی‌پور نوشته و محمد اسفندیاری لوگوی آن را طراحی کرده است. 
مرکز آوای انقلاب اسلامی (ماوا) سازمان هنری- رسانه‌ای اوج بیش از ۵ سال است که شروع به فعالیت کرده و تولیداتی در حوزه سرود، موسیقی، نماهنگ، فلش ماب، اجرای پاتوقی و برگزاری مسابقات سراسری لیگ سرود داشته است. این مرکز با ماموریت حمایت، ارتقا و اعتلای سرود، تربیت و توانمندسازی گروه‌های سرود مستعد در سطح کشور و استفاده از توانایی استعدادهای این حوزه در تولیدات خود و همچنین تولید و ترویج موسیقی ایرانی- اسلامی فعالیت می‌کند.
***
«موقعیت مهدی» رکورددار جشنواره فیلم شهر
موقعیت مهدی در جمع نامزدهای جشنواره فیلم شهر با شرکت در ۶ بخش و دریافت ۲ دیپلم افتخار، رکورددار شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، موقعیت مهدی در جمع نامزدهای جشنواره فیلم شهر رکورددار شد. این فیلم در بخش‌های زیر نامزد شده ‌است: بخش بهترین فیلمنامه، بخش بهترین بازیگر نقش زن، بخش بهترین بازیگر نقش مرد، بخش بهترین دستاورد فنی یا هنری، بخش بهترین کارگردانی فیلم سینمایی و بخش بهترین فیلم برای تهیه‌کننده. 
همچنین در افتتاحیه جشنواره فیلم شهر، دیپلم افتخار مسابقه پوستر فیلم به محمد روح‌الامین برای فیلم موقعیت مهدی و دیپلم افتخار مسابقه عکس به علی نیک‌رفتار برای موقعیت مهدی اهدا شد. 
***
کارگردان «گاندو» پروانه ساخت گرفت
شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی سازمان سینمایی کشور در تازه‌ترین جلسه خود با ساخت و تولید ۲ فیلمنامه به تهیه‌کنندگی حسین پارسایی و ابوذر پورمحمدی موافقت کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر خود با ۲ فیلمنامه موافقت کرد. بر این اساس فیلمنامه‌ «نهر خیّن» به تهیه‌کنندگی حسین (منصور) پارسایی و کارگردانی و نویسندگی جواد افشار پروانه ساخت گرفته است. پارسایی که بیشتر برای کارگردانی و مدیریت در حوزه تئاتر شناخته می‌شود، چند سال قبل مدیر بخش شبکه نمایش خانگی سازمان سینمایی بود. جواد افشار نیز سابقه ساخت سریال‌های تلویزیونی زیادی دارد که آخرین آنها «گاندو» بود. 
فیلمنامه دیگری که مجوز ساخت گرفته، «سیروان» به تهیه‌کنندگی ابوذر پورمحمدی و کارگردانی و نویسندگی مهدی صاحبی است که موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کرده است. پورمحمدی یکی از ۲ تهیه‌کننده فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار بود. 
***
آغاز به کار جشنواره تئاتر کودک از امروز
دبیر بیست‌‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اعلام کرد دبیرخانه این جشنواره از ابتدای مردادماه آغاز به کار می‌کند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که دبیری دوره بیست‌و‌هفتم را هم بر عهده داشت، با اشاره به روند آسیب‌شناسی جشنواره بیست‌و‌هفتم تئاتر کودک و نوجوان توضیح داد: در حال برگزاری جلساتی با گروه‌ها، صنوف و فعالان تئاتر کودک و نوجوان و همچنین معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم تا نظرات خودشان را درباره جشنواره بیست‌و‌‌هفتم ارائه کنند و به یک آسیب‌شناسی کارشناسانه درباره دوره قبل جشنواره دست یابیم تا جشنواره بیست‌وهشتم را کم‌نقص‌تر برگزار کنیم. 
دبیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در پایان درباره زمان آغاز فعالیت دبیرخانه جشنواره بیست‌و‌هشتم اظهار کرد: ما هنوز درگیر آسیب‌شناسی جشنواره بیست‌و‌هفتم هستیم و بعد از جمع‌بندی گزارش‌ها، کار جشنواره بیست‌و‌هشتم آغاز می‌شود. برنامه‌ریزی‌مان بر این است که دبیرخانه جشنواره بیست‌و‌هشتم از اول مرداد فعالیت خود را آغاز کند. 
 
امضای تفاهمنامه بین ارشاد بهزیستی و کمیته امداد
معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) تفاهمنامه همکاری امضا کردند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، تفاهمنامه همکاری سه‌جانبه سازمان بهزیستی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، با حضور سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، در نمایشگاه «بالاترین خدمت» در باغ‌موزه قصر امضا شد. 
این تفاهمنامه به منظور همکاری مشترک و ایفای نقش در فرآیند‌ها و برنامه‌های طرح آموزش رایگان هنر برای افراد و خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی جهت توانمند‌سازی آنها برای دستیابی به شغل مناسب و بادوام، درآمدزایی، خودکفایی و افزایش و رضایت از زندگی منعقد شد. 

Page Generated in 0/0055 sec