printlogo


کد خبر: 251106تاریخ: 1401/5/1 00:00
وضعیت استقلال در فصل نقل و انتقالات لیگ بیست‌ودوم
تیمی با دفاع آهنین

زهره فلاح‌زاده: تیم فوتبال استقلال تهران در حالی در آنکارای ترکیه اردو ‌زده که خسرو حیدری، مربی و کاوه رضایی و محمدحسین مرادمند، ۲ بازیکن فصل جدیدش تازه به جمع تیم اضافه شده‌اند. کاوه رضایی، مهاجم سابق آبی‌ها سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان به استقلال بازگشت و قرار است به مدت یک فصل در این تیم بازی کند، هر چند باشگاه استقلال هنوز عکسی از این بازیکن با پیراهن خود منتشر نکرده و آن را به بازگشت تیم از اردوی ترکیه موکول کرده است. رضایی پس از ۳ هفته مذاکره در نهایت پنجشنبه‌شب به طور رسمی به استقلال پیوست. 
 
* ترافیک در خط حمله
اما آنچه در نقل و انتقالات باشگاه استقلال به وضوح به چشم می‌خورد، حضور تعداد بالای مهاجم در این تیم است. سجاد شهباززاده، آرمان رمضایی، ارسلان مطهری، کوین یامگا، پیمان بابایی و کاوه رضایی، بازیکنان خط حمله این فصل استقلال هستند که هر کدام مدعی حضور در ترکیب اصلی هستند و این می‌تواند کار ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی تیم را در ادامه مسیر سخت کند‌. البته استقلال با وجود این تعداد مهاجم، در دیدار تدارکاتی با یک تیم دسته یکی ترکیه، نتوانست گلی به ثمر برساند تا ضعف گلزنی درست مثل فصل گذشته همچنان نمایان باشد. 
 
* فقر پلی‌میکر، معضل همیشگی
با وجود داشتن تعداد بالای مهاجم در استقلال، اما خلأ هافبک هجومی همچنان در این تیم حس می‌شود. آبی‌ها فصل گذشته تنها به حضور امیرحسین حسین‌زاده، بازیکن جوان خود در این پست بسنده کرده بودند. در بسیاری از دیدارهای فصل گذشته این تیم مشکل گلزنی و خلق موقعیت وجود داشت، تا جایی که هواداران از نحوه و سبک بازی تیم که با اختلاف کمی حریف را شکست می‌داد، رضایت نداشتند و تنها دلخوشی آنها کسب امتیاز و رسیدن به قهرمانی بود. 
حالا آبی‌ها حسین‌زاده را به شارلوای بلژیک فروختند و با بازگشت رضاوند از فولاد خوزستان، تمام امیدشان باید به او باشد؛ رضاوندی که در ۲ فصل حضورش در استقلال نتوانست در پست هافبک هجومی عملکرد خوبی داشته باشد. البته رضاوند تمایلی برای همراهی استقلال در این فصل ندارد و تمام تلاشش را کرد تا بتواند این فصل هم در کنار خوزستانی‌ها به فوتبال خود ادامه دهد اما ساپینتو به بازی او علاقه دارد و اجازه خروج به بازیکن خود را نمی‌دهد. از طرفی مدیران استقلال هم به این بازیکن اعلام کرده‌اند براحتی اجازه خروج نمی‌دهند‌. آنها ۲ راهکار جلوی پای مدیران فولاد گذاشته‌اند؛ یا باید مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به استقلال پرداخت یا اقدام به معاوضه کنند و مبلغی را دریافت کنند که تا این لحظه فولادی‌ها این انتقال را منتفی دانسته‌اند، مگر استقلالی‌ها از پیشنهاد خود منصرف شوند‌. با این حال استقلال باز هم نیاز به پلی‌میکر دارد‌. هر چند مدیران تیم می‌گویند به طور حتم یک هافبک خارجی خریداری می‌‌شود اما هنوز ریکاردو ساپینتو به جمع‌بندی نرسیده و گزینه‌ای را به باشگاه معرفی نکرده است. 
 
* جای خالی‌ای که پر نشد
از طرفی جای خالی کاپیتان فصول گذشته استقلال پر نشده و بازیکنی خریداری نشده است. اگر رضا میرزایی، مدافع جدید تیم در این پست مورد استفاده قرار نگیرد، آبی‌های پایتخت در این پست هم دچار کمبود بازیکن خواهند بود. 
 
* مذاکره ۴۰ روزه برای جذب محبی
ساپینتو علاقه خود را به حضور محمد محبی، هافبک ایرانی تیم سانتاکلارای پرتغال نشان داده و خواستار حضور این بازیکن در تیم شده تا جای خالی حسین‌زاده پر شود اما باشگاه پرتغالی پس از ۴۰ روز هنوز جواب قطعی به مدیران استقلال نداده و به نظر هم می‌رسد قصد انتقال او را ندارد، مگر اینکه استقلالی‌ها طی 3-2 روز آینده آنها را مجاب به این امر کنند. 
 
* عبور از این مدافعان آسان نیست
اما استقلال غیر از خط حمله، در خط دفاع، سمت چپ و پست هافبک دفاعی هم تیم کاملی را در اختیار دارد و گل زدن به این تیم در فصل جدید کار راحتی نخواهد بود. بازگشت مرادمند، خرید محمد حسینی از باشگاه هوادار و رضا میرزایی از سپاهان و همچنین تمدید مدافعانی همچون رافائل سیلوا و عارف غلامی باعث شد استقلال همچون فصل گذشته در خط دفاع، تیم کاملی داشته باشد‌. به هر حال باید دید مدیران استقلال برای پوشاندن ضعف‌های تیم در چند روز آینده چه تصمیمی اتخاذ می‌کنند. زمان زیادی به شروع لیگ نمانده و اردوی آبی‌ها در ترکیه هم بزودی به پایان می‌رسد.

Page Generated in 0/0055 sec