printlogo


کد خبر: 251120تاریخ: 1401/5/1 00:00
تهران و برخی شهرستان‌ها خنک می‌شوند
رگبار پراکنده باران در شمال و جنوب کشور

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، با ورود به دومین ماه فصل تابستان برخی استان‌ها طی روزهای اولیه این ماه در شمال و جنوب کشور با بارش پراکنده باران و بعضا مناطقی از کشور نیز با پدیده گرد و غبار مواجه خواهند شد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق در شمال و جنوب کشور خبر داد و گفت: طی 3 روز آینده در مناطقی از نوار غربی کشور وزش باد به نسبت شدید و آسمانی غبارآلود انتظار می‌رود که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود. 
صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، شنبه اول مرداد (امروز) در شرق گیلان، مازندران، گلستان، شمال هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان‌و‌بلوچستان بویژه در ساعات بعدازظهر ابرناکی و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. وی ادامه داد: در این روز با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل شمالی کشور، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، ابرناکی و بارش باران، گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. همچنین در شمال هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان‌و‌بلوچستان و جنوب شرق فارس، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید ادامه خواهد داشت. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه افزود: یکشنبه ۲ مرداد بارش در مناطق یاد شده با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت. دوشنبه ۳ مرداد نیز این وضعیت ادامه خواهد داشت. قابل توجه است طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین و البرز نیز افزایش ابر گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود. به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، سه‌شنبه ۴ مرداد بارش در سواحل شمالی کاهش می‌یابد اما بارش در جنوب شرق تشدید می‌شود و در استان‌های هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، جنوب شرق فارس، جنوب و شرق کرمان، رگبار شدید باران، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. وی به ایسنا گفت: طی چند روز آینده در مناطقی از نوار غربی کشور وزش باد به نسبت شدید و آسمانی غبارآلود انتظار می‌رود که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود. ضیاییان با اشاره به اینکه از امروز تا دوشنبه وزش باد در مناطقی از شرق و مرکز کشور پدیده حاکم خواهد بود، گفت: شرق دریای عمان در 5 روز آینده و دریای خزر در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود. 
 
* تهران خنک می‌شود
مازیار غلامی، معاون اداره کل هواشناسی استان تهران نیز گفت: طی ۲ روز آینده در نیمه‌شمالی استان افزایش ابر و در بیشتر نواحی استان وزش باد شدید و در نیمه‌جنوبی وزش باد خیلی شدید و خیزش گرد و خاک مورد انتظار است. به گفته وی، برای روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه ۲ تا ۴ مرداد کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

Page Generated in 0/0053 sec